• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Владимир Гюрджиев, Lion’s Head Logistics: Следваме стратегия за постигане на лидерство в региона

Владимир Гюрджиев, Lion’s Head Logistics: Следваме стратегия за постигане на лидерство в региона


01.10.2025
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
Владимир Гюрджиев, Lion’s Head Logistics: Следваме стратегия за постигане на лидерство в региона

Какви са ограниченията за развитие и особеностите на индустриално-логистичните активи у нас?

Всяка година на пазара в Румъния се предлагат 800 000 кв.м нови спекулативни логистични площи. Какво се случва в България? За нашия пазар тази цифра не надвишава 80 000 кв.м. Кога и при какви условия страната ни може да излезе от периферията и да привлече солиден инвеститорски интерес? Разговаряме с Владимир Гюрджиев, оглавяващ подразделението за Логистични и индустриални проекти в Lion’s Head, от когото винаги сме получавали точните прозрения и безупречни анализи.

 

– Г-н Гюрджиев, оценявате инвестиционните възможности в сегмента на индустриално-логистичните активи в България като силно ограничени, особено в сравнение с другите страни в ЦИЕ. И все пак кои са положителните тенденции и добри практики на българския пазар?

– Колкото и парадоксално да звучи, но параметрите, които ограничават динамиката в сектора на индустриално-логистичните активи в България, са същите параметри, които допринасят за неговата устойчивост. Говоря за консервативния подход основно на местните дивелъпъри, изразяващ се в ограниченото предлагане на новоизградени площи. За сравнение, в Румъния за последните 5 години средногодишно излизат на пазара около 800 000 кв.м нови спекулативни логистични площи. В България, след като извадим от новопостроените сгради тези за собствено ползване, тази цифра не надвишава 80 000 кв.м. От друга страна, в резултат на това „контролирано“, ограничено предлагане на нови сгради за спекулативно ползване (площи под наем), виждаме стабилен ръст на наемните нива и същевременно много нисък процент незаети площи. На пазара няма „бедстващи“ проекти (такива, които не успяват да се отдадат под наем за дълъг период от време) или ако има, това се обяснява по-скоро със сбъркана локация, технически параметри и грешки при проектирането или търговската стратегия. Ограниченията на пазара от инвестиционна гледна точка се обясняват с факта, че в България почти няма проекти, които се изграждат с цел последваща инвестиционна продажба след достигане на зрялост на проекта. Повечето проекти се изграждат и управляват с цел диверсификация на другите инвестиции на дадения предприемач. Следователно, даже ако в крайна сметка се стигне до опит за продажба, ценообразуването от страна на собственика не е на базата на реалното представяне на проекта, а на базата на целева доходност, т.е. не се вземат предвид дългосрочността и спецификите на договорите за наем, предстоящите капиталови разходи и т.н. Също така поради малкото на брой инвестиционни сделки е много сложно да се говори за реален пазарен Yield (годишната доходност от имота, изразена като процент от покупната цена или пазарната стойност, посредством която се ценообразува при инвестиционни сделки) в дадения сегмент.

 

– През 2024 г. Lion’s Head си осигури водеща пазарна позиция с придобиването на BPD. Кои са настоящите приоритетни проекти в логистичното портфолио на Lion’s Head?

– Целите на Lion’s Head Logistics са да доразвием до пълен капацитет настоящите си активи – в момента съгласуваме Виза и проектираме две нови сгради в Логистичен Парк Варна, а в Логистичен Парк Русе преговаряме с потенциален клиент за build-to-suit проект.

Също така, следвайки стратегията си да се превърнем в регионален играч, вече сме пред стартиране на строителството на първия ни логистичен парк в Букурещ (Румъния).

Догодина планираме да добавим нова софийска локация към портфолиото си, като в момента работим по нов ПУП на парцелите, които придобихме на изхода по посока Пловдив на магистрала Тракия. Общата площ на проектите, които ще изградим в следващите няколко години, е около 150 000 кв.м (РЗП) и същевременно не спираме да гледаме за нови проекти в Румъния, България и Полша.

 

Общата площ на проектите, които Lion’s Head ще изгради в следващите няколко години, е около 150 000 кв.м. Същевременно компанията не спира да търси нови проекти в Румъния, България и Полша

– Какви са прогнозите Ви за развитие на местния пазар? Кога и при какви условия можем да излезем от периферията и да привлечем солиден инвеститорски интерес?

– Влизането на България в Шенген, както и въвеждането на еврото имат положително въздействие върху възприятието на инвеститорите. Следващият сериозен фактор ще бъде прекратяването на военния конфликт в Украйна и нормализирането на ситуацията в Близкия изток. Нужно е също успокояване на макроикономическата рамка, създала се вследствие на агресивната външна политика на кабинета Тръмп и установяването на „нови“, но ясни и устойчиви правила, за да могат всички участници в международната търговия да си пренаредят стратегиите и веригите на доставки. Не на последно място са и вътрешните фактори, като осигуряване на работна ръка, рестартиране на работата по стратегическите инфраструктурни проекти (магистралите Хемус, Струма и Европа, Дунав мост 3, скоростния път София – Видин, скоростния път Русе – Хасково и т.н.). На ниво общини на много места е необходимо да се изработят нови общи устройствени планове, които да отговарят на актуалните изисквания и реалности. Необходими са и промени в ЗУТ и в административното обслужване на инвестиционните проекти.

 

– Кое е златното правило за лидерството при управлението на индустриални и логистични имоти?

– Добрият лидер трябва да бъде hands on – да познава актива в детайли, да бъде въвлечен във всички ключови дейности, да познава клиентите и техния бизнес и да разпознава сигналите, които средата изпраща. Абсолютно необходимо е екипът, които управлява оперативно актива, да бъде близо до клиентите, да се вслушва в техните нужди и да създава точната работна среда в духа на дългосрочното партньорство. Така логистичният парк ще расте заедно с бизнеса на наемателите си. Логистичният парк трябва да бъде ориентиран към крайния клиент, към пазара, към конкретната специфика на дадената дейност. Паркът трябва да бъде там, където има нужда от него, т.е. добрият специалист ще избере локацията така, че тя да обслужва за години напред товарните потоци. Паркът, а заедно с него и управляващият го екип, трябва да бъде жив организъм и да се адаптира към променящите се изисквания, да дава възможност за бъдещо развитие и да предлага услуги с добавена стойност.

 

– Как бизнесът на Lion’s Head добавя стойност към транспортно-логистичната индустрия?

– Lion’s Head Logistics има много сериозен фокус върху интегрирането на ESG стандартите при проектиране, изграждане и експлоатация на активите. Компанията се старае да прилага всички възможни нововъведения от гледна точка на материали, технологии, а също и принципи и стандарти на работа. Така ние се стремим към изграждането на интегрирани и устойчиви активи, които да отговарят на новите изисквания и критерии както към самите недвижими имоти, така и към начина, по който компанията се управлява, взаимодейства вътрешно и със заобикалящата я среда и общности.

Tags: бизнес имотиВерига на доставкитефулфилмънт

Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
Румен Иванов, DHL Express: Корекцията в цените за 2025 г. гарантират постоянната подкрепа за бизнеса на клиентите ни

Румен Иванов, DHL Express: Иновациите превръщат предизвикателствата в нови възможности

06.11.2025
DiRECT: растеж и иновации се постигат чрез подкрепа на хората, а не само на технологиите

DiRECT: растеж и иновации се постигат чрез подкрепа на хората, а не само на технологиите

06.11.2025
Цветин Атанасов, BILLA: Ролята на склада в Загоре ще нараства все повече

Цветин Атанасов, BILLA: Ролята на склада в Загоре ще нараства все повече

04.11.2025
Какво се случва на пазара за превоз на автомобили?

Какво се случва на пазара за превоз на автомобили?

29.10.2025
Как AI помага в складовата логистика и дистрибуцията?

Как AI помага в складовата логистика и дистрибуцията?

28.10.2025
Олга Василевска, MW LOGISTICA: Само честният и почтен подход в бизнеса водят до успех

Олга Василевска, MW LOGISTICA: Само честният и почтен подход в бизнеса водят до успех

18.10.2025
Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

23.10.2025
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

24.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT