Компанията си е поставила за цел до края на 2024 г. да осигури 8500 точки за доставка извън дома в трите пазара, в които оперира – България, Румъния и Унгария.
SAMEDAY, куриерската компания с най-голямата мрежа за доставки извън дома в региона, продължава да развива регионалната си инфраструктура. Компанията обяви придобиването на бизнеса на базираната в Унгария организация Pactic Group. Новата сделка е стъпка в реализирането на стратегията на SAMEDAY за създаване на отворена зона за доставки в региона, подчертават от логистичната компания.
Придобиването на Pactic Group позволява на SAMEDAY Group да подобри услугите, насочени към клиенти с трансгранични доставки, като разширява обхвата им на множество европейски пазари.
Основана през 2010 г., Pactic Group е т.нар. „мултибранд“ платформа, която предлага услуги за малки и средни предприятия, работещи в областта на онлайн търговията. За 2023 г. унгарската компания е обработила приблизително 3,5 милиона доставки. За Pactic Group работят около 40 служители, а оборотът и за изминалата година възлиза на 15 милиона евро.
„Вярваме в услугите за доставка без граници, които осигуряват на клиентите едно и също висококачествено изживяване, независимо дали са в Румъния, Унгария или България. Придобиването на Pactic Group е още една стъпка в плана на SAMEDAY да подобри присъствието си в региона. Оставаме ангажирани до края на годината да достигнем 8500 точки за доставка в трите държави, в които оперираме, чрез нови easybox автомати, както и чрез въвеждането на shop-in-shop решения“, казва Лучиан Балтару, главен изпълнителен директор на SAMEDAY Group.
През юни SAMEDAY придоби и друга унгарската куриерска компания – Sprinter. През 2023 г. SAMEDAY е доставила близо 100 милиона пратки в региона. SAMEDAY Унгария стартира през 2020 г., последвана от българския клон през 2022 г., ръководен от Радослав Крумов (интервю с мениджъра за сп. Логистика е достъпно в тук). Понастоящем компанията управлява над 5000 пункта за доставка извън дома в Румъния, България и Унгария. Оттогава насам броят на онлайн магазините, които избират услугите за трансгранична доставка, се е удвоил, като през 2023 г. е отчетено 106% увеличение.
В България компанията вече си партнира с над 500 онлайн магазина и разполага с повече от 700 точки за доставка извън дома. А през август тази година куриерът планира да пусне и нова shop-in-shop услуга. „Нашата цел е да предложим повече възможности за растеж на клиентите ни в България“, казва Радослав Крумов, изпълнителен директор на SAMEDAY България.
Общата планирана инвестиция на SAMEDAY Group за 2024 г. е над 60 млн. евро, като половината от нея ще бъде насочена към увеличаване на капацитета за доставка чрез разширяване на мрежата за доставки извън дома.