Съоръжението ще свързва източната и западната част на града.
Тунелът, който се изгражда под басейна на Пристанищата на Генуа (Ports of Genoa), ще бъде дълъг 3,4 км, широчината му ще бъде 16 метра, като ще се намира на 45 метра под морското равнище.
Две тръби ще обслужват автомобилните превози. Според изчисленията на Autostrade per L’Italia (един от водещите концесионери за изграждане и управление на тол магистрали с около 3000 км мрежа в Италия) новата транспортна връзка чувствително ще облекчи трафика в зоната.
Съоръжението ще бъде първият широкомащабен подводен тунел в Италия, като сондажните отвори ще бъдат по-големи от всеки друг сухопътен тунел в Европа.
Дизайнът на двете тръби е дело на Ренцо Пиано, проектант и на новия мост Сан Джорджо в Генуа, над река Полкавера, който замени стария мост Моранди. Ренцо Пиано е предложил създаването на тунел под пристанищата на Генуа още през 1992 г., но до реализацията на проекта се стига чак сега.
В тунела разрешената скорост ще бъде до 70 км/ч.
По план новата транспортна връзка ще бъде готова в края на 2029 г. Поръчител на проекта е Autostrade per l’Italia (ASPI). Първоначалната оценка на съоръжението е била за около 700 млн. евро, но предвид нарастването на цените на труд и материали се очаква стойността му да достигне 1 млрд. евро.