Арабската държава прояви интерес към концесионирането на български пристанища.
На среща между Георги Гвоздейков (министър на транспорта и съобщенията) и Камел Ал-Уазир (министър на транспорта на Египет) са били обсъдени стъпки за задълбочаване на сътрудничеството в областта на жп и морския транспорт.
Коментирана е и възможността за откриване на Ро-Ро линия между пристанището в Бургас и египетските пристанища Александрия и Дамиета (разположен на 10 км западно от река Нил).
Според информация от пресцентъра на МТС Египет има интерес към концесионирането на българските пристанища. Представители на арабската държава са споделили добри практики при изграждането на инфраструктура за скоростни влакове.
Георги Гвоздейков се е срещнал и с министъра на гражданската авиация на Египет Мохамед Аббас Хелми, като двамата са обсъдили подписването на ново Споразумение за въздушен транспорт. Министър Георги Гвоздейков и заместник-министър Анна Михнева-Натова са част от делегацията, водена от вицепремиера и министър на външните работи Мария Габриел.
Подписването на ново споразумение би осигурило необходимите условия за редовни въздушни линии, както и развитие на търговските взаимоотношения, достъп до различни пазари на въздушните превозвачи, е заявил министър Гвоздейков по време на разговорите.
От МТС подчертават, че действащият към момента двустранен документ е подписан през 1959 г.
Той не дава възможност за назначаване на превозвачи от Европейския съюз, освен български, по установените въздушни маршрути между България и Египет.
И още – през 2016 г. в София бе подписан Меморандум за разбирателство между въздухоплавателните власти на България и Египет, като са утвърдени четири въздушни линии от София до Кайро, Хургада, Луксор и Шарм Ел Шейх. Към момента обаче не се осъществяват редовни директни полети между двете страни.
По думите на Гвоздейков, цитиран от пресцентъра на МТС, засилването на сътрудничеството във въздушния транспорт ще бъде от полза за превозвачите тъй като това ще доведе до намаляване ограниченията по маршрутите, увеличаване честотата на полетите, което ще даде възможност за по-голяма гъвкавост при ценообразуването.