С нея се възлагат конкретни действия и срокове за изпълнение на проекта.
Министерският съвет прие Пътна карта за завършване на автомагистрала „Струма“. Изпълнението й ще се следи от постоянно действаща експертна група, в която ще участват компетентните институции в лицето на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Агенция „Пътна инфраструктура“, Министерство на околната среда и водите, Министерство на транспорта и съобщенията и Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата, както и представители на Коалиция „Да спасим Кресненското дефиле“ (Коалицията) в качеството им на заинтересовани лица. Групата ще бъде сформирана от заместник министър-председателя и министър на транспорта, посочват от пресцентъра на МС.
Сключване на договор с изпълнител на Симитли – Кресна през юни
Според разписания в пътната карта график се предвижда през месец февруари 2025 г. да се проведе процедура за възлагане на обществена поръчка за изработване на идеен проект за осигуряване на направлението София – Кулата в участъка Симитли – Кресна извън Кресненското дефиле. Месец юни е индикативният срок за сключване на договор с изпълнител, а най-малко половин година ще е необходима за изпълнение.
Юни 2031 г. е определен за срок за приключване на строителството
След процедура по екологичното законодателство се предвижда до декември 2027 г. да бъде изготвен инвестиционен проект във фаза: Технически проект и ПУП-ПП, а индикативният срок за приключване на строителството е юни 2031 г. Това са само част от разписаните стъпки за завършването на АМ „Струма“ между Симитли и Кресна от София към Кулата, изтъкват още от МС. Освен тях в картата са заложени временни „смекчаващи мерки“ и мерки за безопасност, както и действия след реализацията на проекта. Сред последните са рехабилитация на съществуващия път (Е79), което трябва да се случи след изпълнение на платното от Кулата до София и извеждане на трафика двупосочно по него.
Набелязано е още в заданието, доклада и решението за ОВОС/ОС да се отчете и мотивира, че пътят през Кресненското дефиле (Е79) ще се разглежда само като допълващ/локален път и няма да изпълнява функциите на западно платно на магистралата, както е било предвидено в Източния вариант Г10.50.