Базираната в Дубай компания за транспорт, логистика и управление на веригите на доставки, отвори три нови мащабни обекта в Румъния.
Финализирането на проектите дава още по-голяма стойност на страната като ключов хъб за европейската търговия като същевременно допринася за икономическия растеж в региона, подчертават от DP World.
Констанца, най-голямото пристанище за контейнери в Черно море, вече е дом и на две нови съоръжения, в които са вложени 65 милиона евро. Те са разположени на площ от 5 хектара като карго терминалът ще поеме обслужването на обемни и комплекси товари. Третата нова „придобивка“ на DP World в Румъния е нов ро-ро терминал, проектиран да обработва превоза на до 80 000 превозни средства за година.
В средата на месец май започна да функционира и сух терминал в Аюд, индустриален център на Румъния. Интермодалният логистичен хъб заема площ от 8 хектара, като свързва железопътни и сухопътни транспортни мрежи. Инвестицията в него възлиза на 21 милиона евро.
Допълнително 50 милиона евро ще бъдат вложени в нова интермодална платформа отново на порт Констанца, която ще заработи през 2025 г., съобщават още от DP World.
Новите съоръжения ще подобрят свързаността между предлаганите от DP World услуги за морски, жп и автомобилен товарен транспорт в Румъния. Те ще допринесат и за оптимизиране на превозите на стоки между континенталната част на Европа и Черно, Северно и Адриатическо море.
От 2004 г. насам базираната в Дубай компания е инвестирала в Румъния общо 250 милиона евро, включително и чрез подкрепа от грантовете на ЕС.
Според оценката на DP World за последните 20 години румънският пазар се развива с бързи темпове като вече икономиката й е втора по големина след Полша в Източна Европа. Очакванията на компанията са благодарение на мащабните инвестиции големи бизнеси да се релокират или да разширят производствата си към региона. „Така наречените nearshoring и reshoring тенденции станаха изключително разпространени и в Европа в последните години, подтикнати отчасти и от геополитическото напрежение“, коментират от DP World.
Пример за nearshoring и reshoring може да бъде видян в аутомотив индустрията, която отбеляза бърз ръст в региона през последните години, като прогнозите са трендът да продължи. Секторът на автомобилостроенето вече заема 13% дял от БВП на Румъния, като ключовите играчи на пазара са Mercedes-Benz, притежаваният от Renault бранд Dacia и Ford – и трите компании имат производства в северната ни съседка.
Инвестиционните планове на DP World включват и разширения в 6 от 11-те основни терминала в Европа, от където компанията извършва своите транспортно-логистични операции. Предстои надграждане на обекти на DP World в Антверпен (Белгия), Нови Сад (Сърбия) и London Gateway (Обединеното кралство).