• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Първият в света тунел за кораби – къде ще бъде и как ще изглежда

Първият в света тунел за кораби – къде ще бъде и как ще изглежда


06.06.2024
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
Първият в света тунел за кораби – къде ще бъде и как ще изглежда

Изображение: Kystverket

Строителните дейности за Stad Ship Tunnel се очаква да започнат през 2025 г.

Норвежките брегови власти са на път да реализират първия в света пълномащабен тунел за плавателни съдове. Съоръжението Stad Ship Tunnel ще е дълго 1,7 км, височината му ще е 50 м, а широчината – 36 м. Параметри, осигуряващи безопасно придвижване на кораби, обслужващи товарни и пътнически линии около полуостров Стад.

Смел и иновативен проект завинаги ще промени облика на корабоплаването. След близо половин век умуване и различни проектни предложения Норвегия прави решителна крачка напред към реализирането на първия на планетата широкомащабен тунел за кораби. Наскоро световните информационни агенции разпространиха новината, че норвежката брегова администрация (NCA) е избрала базираната в Дания консултантска компания Cowi за технически съветник при изграждането на Stad Ship Tunnel. За съоръжението, което ще се изгради в окръг Вестланд (Западна Норвегия), още през 2021 г. бе одобрен бюджет от 2,7 млрд. норвежки крони, или 225 млн. евро.
Експертите на компанията Cowi ще отговарят за всички технически аспекти на проекта от геотехника и геология, плана за изграждане на конструкциите и инсталациите до избора на устойчиви решения против корозия и безопасна и здравословна работна среда. „Ръководихме създаването на дизайна на най-дългия висящ мост в света (Канаккале в Турция, съоръжението е дълго 2023 м и е в експлоатация от 2022 г.). Проектите, които са най-големи, най-дълги или първи по рода си, ни вдъхновяват и искаме да сме част от тях“, заяви Еспен Виддал от Cowi, отговарящ за Stad Ship Tunnel.

Според изчисленията на NCA за дейността си по проекта Cowi ще получи между 2,4 и 7,5 млн. евро. Ако се стигне и до вариант за разполагане на временно наети специалисти на компанията на терен, контрактът между NCA и Cowi би могъл да достигне и до 12,5 млн. евро. За подизпълнители са избрани норвежките организации SINTEF и Longvas Oppmåling.

Опасни условия

Stadhavet всъщност има славата на най-опасната зона от норвежкото крайбрежие. Суровите климатични условия там властват около 100 дни в годината, бурите често са непредвидими, което създава изключително критични ситуации за преминаващите кораби и ги принуждава да изчакват дни наред. Теченията, създадени от „срещата“ на Северно и Норвежко море, също усложняват навигацията. Очакванията са новото съоръжение да подобри достъпността на плавателните съдове до полуостров Стад и най-вече безопасността на екипажите на борда. За последните 70 години в района са регистрирани над 50 инцидента с десетки загинали.

Тунел в планините

Възможностите за прокопаване на тунел през планините на полуостров Стад се обсъждат от десетилетия. Едва през 2013 г. обаче плановете за изграждането му са включени в Националния транспортен план на Норвегия. За създаването на съоръжението вероятно ще се използват конвенционални методи за взривяване на скална маса, като ще се разчита и на подземни сондажни платформи, уточняват от NCA.

 

Tags: корабоплаванетенденции

Свързани

Предпроектното проучване за третия мост над Дунав ще струва 12 млн. евро

14.07.2025

Лидер в роботиката откри производствена база в България

14.07.2025

Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

14.07.2025

DAF представя шасита за транспорт на автомобили

14.07.2025

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Предпроектното проучване за третия мост над Дунав ще струва 12 млн. евро

Предпроектното проучване за третия мост над Дунав ще струва 12 млн. евро

14.07.2025
Лидер в роботиката откри производствена база в България

Лидер в роботиката откри производствена база в България

14.07.2025
Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

14.07.2025
DAF представя шасита за транспорт на автомобили

DAF представя шасита за транспорт на автомобили

14.07.2025
Ford Trucks с нова сервизна точка в България

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
Тръмп „сурвака“ с нови мита 14 страни

Тръмп „сурвака“ с нови мита 14 страни

10.07.2025
Нова платформа свързва българския бизнес с AI експерти

Нова платформа свързва българския бизнес с AI експерти

10.07.2025
БМФ Порт Бургас: Интересът към ро-ро решения нараства

БМФ Порт Бургас: Интересът към ро-ро решения нараства

10.07.2025
DISCORDIA: Европа се подготвя за ръст в производството

DISCORDIA: Европа се подготвя за ръст в производството

10.07.2025
Tри нови семейства роботи разширяват портфолиото на АББ

Tри нови семейства роботи разширяват портфолиото на АББ

09.07.2025
Решения за интелигентно управление и роботизация в новия бр. 6 на сп. ЛОГИСТИКА

Решения за интелигентно управление и роботизация в новия бр. 6 на сп. ЛОГИСТИКА

08.07.2025
Логистиците предупреждават: „Не сваляйте каските – краят не се вижда“

Логистиците предупреждават: „Не сваляйте каските – краят не се вижда“

07.07.2025
Юнимастърс празнува 35 години устрем към иновации

Юнимастърс празнува 35 години устрем към иновации

24.06.2025
ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
Европейският транспорт оцелява с нови маршрути и повишена ефективност в икономическия спад

Европейският транспорт оцелява с нови маршрути и повишена ефективност в икономическия спад

26.06.2025
Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

24.06.2025
Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
Промени в Закона за автомобилните превози ще хармонизират българското със законодателството на ЕС

Промени в Закона за автомобилните превози ще хармонизират българското със законодателството на ЕС

18.06.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT