Глобални и европейски логистични асоциации, представляващи товародатели, спедитори и корабни оператори, предупредиха всички фирми за новата система за контрол на вноса ICS2, която ще започне да се въвежда от юни тази година.
Предупреждението е към компаниите, участващи в движението на стоки към или през Европейския съюз, Норвегия, Швейцария или Северна Ирландия по море, шосе или жп транспорт.
World Shipping Council, International Federation of Freight Forwarders (FIATA), Global Shippers Forum, European Community Association of Ship Brokers and Agents, European Community Shipowners’ Associations, European Associations for Forwarding, Transport, Logistics and Customs Services, European Shippers Council и International Road Transport Union заедно подчертаха значението на новите мерки за контрол и тяхното въздействие върху движението на стоки към или през европейската митническа територия по море, шосе и железопътен транспорт.
Осъзнаването на прилагането на новите изисквания е от ключово значение, казва групата, както и разбирането как ICS2 ще засегне различни субекти във веригата за доставки по различно време и по различни начини.
ICS2 е подобрен режим на безопасност и сигурност, въведен съвместно от митническите органи в ЕС, който изисква специфични подробности за внесените стоки да бъдат предоставени преди натоварването или преди пристигането им на границата на ЕС. Изискванията бяха въведени за въздушни товари през 2023 г. и ще бъдат разширени за морски транспорт от юни 2024 г. и за внос, пристигащ по шосе или железопътен транспорт през 2025 г. Обширните нови изисквания за данни включват 6-цифрени HS кодове за всеки артикул в пратка, приемливо описание и подробна информация за купувача и продавача.
Логистичните организации, всяка от които представлява различни страни във веригата за доставки, призоваха фирмите, участващи в пренасянето на стоки в ЕС, да започнат подготовката си за разширяването на ICS2 сега и да потърсят допълнителна информация за това как ще бъдат засегнати.
Неспазването на изискванията на ICS2 ще доведе до закъснения и прекъсвания на вноса за ЕС от останалия свят, глоби и наказания за лица, отговорни за подаване на Данни за безопасност и сигурност към ICS2.