Какви са тенденциите на пазара на индустриални и логистични имоти в България?
На този и на други въпроси по тази тема отговор бе потърсен по време на Петата международна конференция за индустриални имоти на Бгсклад 2025.
Първият панел, който беше воден умело от Владимир Гюрджиев от Lions Head Group, бе посветен на пазара на имоти в Европа. В него участие взеха Никос Маноменидис от Central European Estate Association, Гърция, Корина Сандулеску, главен консултант в Dunwell Romania, Владан Стоянович от Свободна зона Пирот, Сърбия и Лъчезар Динев, председател на Българо-китайската камара за индустриално развитие. Те обърнаха специален поглед върху възможностите за инвестиции в индустриални имоти на Балканите, като особено внимание бе отделено на привличането на китайски инвеститори.
Във втория панел брокерите на БГ Склад направиха подробен анализ на пазара на индустриални и логистични площи във всички големи градове на България. Те потвърдиха, че има засилен интерес към индустриални площи в по-големите ни градове. Изключение прави северозападната част на страната ни, където интересът е по-слаб.
На ключовите двигатели на индустриалния пазар бе посветен третия панел. Участниците направиха заключение, че по принцип по-търсени са складовете без сервиз.
Разгорещени дискусии имаше по време на четвъртия панел, който бе воден едновременно от Симеон Митев, управител на Бгсклад и Иван Велков, президент на ФИАБЦИ България. В него участие взеха представителите на едри компании за индустриални имоти, като Даниела Бойчева от СТР България, Мирослава Александрова от East Ring, Владимир Гюрджиев от Lions Head Group, Георги Киров от Colliers International, Жоро Янков от C&W Forton International, а също и представители на индустриалните зони – Емил Янков от Тракия Икономическа зона и Ангел Тонев от НКИЗ. По време на панела участниците останаха на различно мнение относно цените на индустриалните площи у нас – едните твърдяха, че са твърде високи, докато другите настояваха, че са нормални като ниво.
Повече за конференцията на Бгсклад четете в следващия брой на списание ЛОГИСТИКА.