• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Дирк Пергот, ДППИ: Разширяваме обхвата на дигитализацията

Дирк Пергот, ДППИ: Разширяваме обхвата на дигитализацията


06.03.2024
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
Дирк Пергот, ДППИ: Разширяваме обхвата на дигитализацията

Дирк Пергот

Как ще се повиши конкурентоспособността на българските морски и речни пристанища и чрез какви платформи ще се постига устойчивост на транспортните и логистичните вериги?

Отговори потърсихме от Дирк Пергот, генерален директор на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). Той е първият чуждестранен гражданин, който оглавява държавна структура в България.

ВИЗИТНА КАРТИЧКА

Дирк Пергот е генерален директор на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ от  октомври 2023 г. Преди да заеме този пост, за кратко е съветник на министъра на транспорта и съобщенията. Дирк Пергот има над 20-годишен опит в управлението на логистични фирми в качеството си на изпълнителен директор и консултант за пристанищни и интермодални операции в България, Румъния, Белгия, Гърция и Полша. Владее свободно български, нидерландски, френски, немски и английски език. Има магистърска степен от Университета в Гент (Белгия) и диплома „Пристанищен капитан“ от Lloyd’s Maritime Academy. Дирк Пергот е белгийски гражданин, на 59 години, женен, с трима синове.

Г-н Пергот, кои са ключовите проекти на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ за 2024 г., благодарение на които бизнесът може да очаква по-ефективни и устойчиви товарни превози?
Визията ни за модернизиране на българските пристанища и за осигуряване на условия за повишаване на нивото им на конкурентоспособност е насочена към подобряване на инфраструктурата и към ускоряване на прехода към OPS услуги (On-shore Power Supply) за потребителите на корабоплаването.

Предвижда се изграждането на брегово захранване с електричество на корабите в българските морски и речни пристанища.

ДППИ работи по редица други проекти, голяма част от които са с европейско финансиране. Един от тях е за капитално драгиране на територията на пристанищен терминал 2А и пристанищен терминал Бургас-запад с цел постигането на нови проектни дълбочини. С неговото реализиране ще могат да се обработват кораби с дължина до 260 м, широчина до 32 м и газене до 14,5 м.
Предвижда се стабилизиране на терминал Западен кей в пристанище Лом. Очаква се по този начин да се подобрят условията за воден транспорт в българския участък на коридора Рейн – Дунав.
Друг бъдещ проект на ДППИ е свързан с внедряването на иновативни технологии (високочестотни радарни системи) за осигуряване на непрекъснато наблюдение в реално време на основните хидрометеорологични параметри, осигуряващи безопасност на корабите в пристанищата, рейдовете и подходите към пристанищата.
Работим по внедряването на нова система за електронно докладване в Централна и Източна Европа CEERIS, която да замени Single Window като единствена система за електронно докладване на пристигащите и отплаващите кораби във и от българските пристанища на река Дунав, но имаме проблеми с адаптацията на системата към българската реалност.

Предвиждаме да преминем изцяло към CEERIS след лятото на 2024 г.

Освен драгажните дейности, които се извършват по Дунав, се предвиждат изграждане и въвеждане в експлоатация на система за електронен обмен на информация в българските пристанища (Рort Community System – PCS) на река, която ще подобри конкурентната позиция на българските речни пристанища, ще улесни бизнеса и ще повиши ефективността на пристанищните дейности, действайки като неутрална и отворена електронна платформа, която дава възможност за интелигентен и сигурен обмен на информация между заинтересовани страни от публичния и частния сектор.
Можем да се похвалим, че в края на 2023 г. ДППИ внедри новата Национална система за електронен обмен на информация в българските морски пристанища (Bulgarian Port Community System – BulPCS). Стартирането на системата е съществена стъпка напред за разширяване обхвата на дигитализацията и подобряване на ефикасността и устойчивостта на транспортните и логистичните вериги. То е от изключително значение за опростяване на административните процедури, като намалява използването на хартиени носители и времето, необходимо за изпълнение на всеки процес в пристанищните терминали.

Има ли вече планове как да бъдат развити пристанище Варна и пристанище Русе? Вариант ли е отдаването им на концесия и има ли на този етап кандидати за тях?

Законът за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България гласи, че пристанищните терминали трябва да се оперират от концесионери след провеждането на процедура за избор на такива. В закона се посочва, че на държавни пристанищни оператори се дава възможност да оперират терминали публична държавна собственост само временно – до избора на концесионер.
Необходими са инвестиции за адаптиране на инфраструктурата и съоръженията на пристанищата, за да се спазят новите транспортни и логистични изисквания, както и да се отговори на очаквания растеж на товарите. Публично-частните партньорства могат да осигурят ефективни начини за осъществяването на инфраструктурни проекти, за предоставяне на обществени услуги и за иновации в пристанищата на Република България.
Процедурите за избор на концесионер по закон се провеждат от министъра на транспорта и съобщенията, а Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ само го подпомага при осъществяването на контрол по изпълнението на концесионните договори.
Концесията е действащият инструмент за дългосрочно структурно развитие на публичните инфраструктура и услуги, като допринася за нарастване на конкуренцията на вътрешния пазар и използва възможностите, както и опита на икономическите оператори за постигането на ефикасност и иновации.

ДППИ не разполага с информация дали към момента има конкретни кандидати за концесиониране на терминалите във Варна и Русе.

 

Какво се случва с проекта за удълбочаване на пристанище Варна?
С реализацията на проекта за удълбочаване до 14,50 м на Канал 1 и Канал 2 в пристанище Варна се създават възможности за развитие на пристанищните терминали, разположени във Варненското и Белославското езеро, което ще позволи да бъдат приемани кораби с по-голяма товароносимост.
Предстои част от съществуващите корабни места и някои от кейовите стени да бъдат реконструирани с цел привеждането им в съответствие с възможностите, които ще бъдат осигурени след окончателното приключване на проекта за удълбочаване на Канал 1 и Канал 2 – пристанище Варна за достъп на по-големи кораби. За съжаление, проблемите на Община Варна с тръбата за фекални води спира използването на дълбочината на Канал 1 и 2.

На територията на пристанищен терминал Варна-изток е разработен проект за реконструкция и удълбочаване на 6-о и 7-о корабно място с цел създаването на условия за приемане на дълбокогазещи плавателни средства с по-големи корабни партиди от зърнени товари.

 

Има ли интерес към строежа на нови терминали по нашето Черноморско крайбрежие и по река Дунав?
На пристанищен терминал Варна-запад се предвижда разширение на контейнерния терминал чрез изграждането на ново корабно място, както и създаването на зона за контейнеризация и деконтейнеризация.
От години се проучват възможностите за финансирането на проект за Интермодален терминал във Варна в района на Максуда.
В Белослав има частен инвеститор, който предвижда нов терминал за зърно.
Ако успеем да осигурим европейско финансиране, по Дунав предстои да бъде изградено първото закрито корабно място в българския участък на реката, което ще позволява обработката на товари независимо от метеорологичните условия. Предвижда се то да бъде на територията на терминали Русе-изток 1 и 2.

Как ще процедирате с „Фериботен комплекс – Варна“? Какви са плановете за неговото развитие?
На територията на “Фериботен комплекс – Варна” предстои завършването на рехабилитацията на пристанищната рампа – Подемно-преходен мост № 2. Ще бъде извършен ремонт на сгради „Претоварен пункт“ и „Цех за смяна на талиги“, също така и рехабилитация на вътрешната пътна мрежа и външен паркинг.
Смятам, че пристанищният терминал “Фериботния комплекс – Варна” има възможности за растеж през следващите години с включени нови клиенти и дестинации.

Има ли напредък по проектите за удълбочаване на река Дунав?
По закон ДППИ не се грижи за поддържането на плавателния път и оперативната акватория по Дунав. За осигуряването на безопасно подхождане и маневриране на плавателните съдове ДППИ е извършило драгажни дейности в акваториите на пристанищни терминали Свищов, Русе-запад, Русе-изток 1, Русе-изток 2, Силистра и Фериботен терминал Силистра. С оглед поддържането на експлоатационната годност на пристанищните терминали сме осъществили дейности по възстановяване на техническите параметри на кейовите стени в пристанищните терминали Русе-изток 1, Русе-изток 2, Русе-запад и Силистра.

Още интересни интервюта и теми можете да прочетете в брой 2 на списание ЛОГИСТИКА – на хартия и онлайн.

 

 


Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

23.10.2025
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

24.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT