Новото поколение на Nissan Interstar излиза на европейския пазар с мотото Work Better, Live Better. И с амбицията да бъде най-модерното допълнение към лекотоварното портфолио на Nissan досега. Next Generation Interstar се отличава не само с увеличени размер и гъвкавост, но става и първият голям ван на японския производител, който се предлага и със 100% електрическо задвижване.
Пазарното лансиране на изцяло новия Nissan Interstar в Европа бе отбелязано в началото на ноември с представяне и пътни тестове, организирани специално за международното жури Ван на годината, в което представител на България е редактор от списание КАМИОНИ. Място на действието бяха регионалните пътища, магистралите и живописните градчета в околностите на каталунския град Вик, на около 70 км северозападно от Барселона.
Едва ли някой от участниците в представянето и тестовете се е съмнявал, че новият Nissan Interstar ще се представи повече от отлично на пътя. Все пак моделът се базира на сътрудничеството между марките в алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, а зад него стои обявеният неотдавна за Международен ван на годината 2025 Renault Master.
Но все пак Nissan Interstar идва с известни промени, целящи да запазят идентичността на японската марка и да покажат принадлежността на модела към нея. Те са най-осезаеми в предната решетка, която е комбинация от дизайна на решетката на досегашното поколение и на тази от актуалните леки автомобили на марката. Решетката е масивна, вертикална, а в горния край стои голям надпис Interstar, като крайното излъчване е като при камион.
Новият Nissan Interstar е създаден да отговори на разнообразните и специфични нужди на бизнес от всякакъв вид и размер, като дава приоритет на ефективността, сигурността и комфорта. Моделът идва с дизелов двигател dCi с работен обем от 2 литра и нива на мощност 105, 130, 150 и 170 к.с. с максимален въртящ момент съответно 330, 350, 360 и 380 Нм. Всички версии се предлагат с 6-степенна механична предавателна кутия, а двете най-мощни и с новия 9-степенен автоматик от ZF.
Напълно електрическата версия идва с батерия с капацитет 40 кВтч или 87 кВтч и електродвигател с мощност 96 кВт (130 к.с.) и максимален въртящ момент от 300 Нм. Заявеният пробег с едно зареждане при голямата батерия е около 460 км, а при малката – около 200 км. АС зареждането е с мощност 11 кВт, а DC – с мощност до 50 кВт. За 30 минути с бързото зареждане може да бъде добавен пробег около 200 км. При бавното зареждане по-малката батерия може да бъде запълнена от 10 до 100 % за по-малко от 4 часа. Максималната скорост за версии N1 е до 115 км/ч, а за по-тежките версии N2 – до 90 км/ч.
Засега всички версии на новия Interstar са с предно предаване. Предлагат се два варианта – с допустима максимална маса 3,5 т и товарен капацитет 1125 кг и с общо тегло до 4 т и товар от 1635 кг. Две са колесните бази, като при вариант L2 габаритната дължина е 5,68 м, а при L3 – 6,31 м. Две са и височините – Н2 е 2,5 м, а H3 – 2,75 м. Във всички случаи товарната зона е със 100 мм по-дълга от преди, а страничната плъзгаща се врата – с 40 мм, по-широка. Следващото поколение Interstar излиза на пазара с широка гама от фабрично произведени трансформации, включващи самосвал и фургон с падащ борд.
Новият Interstar се предлага със стандартната гаранция на Nissan от 5 години или 160 000 километра и 8 години или 160 000 километра за батерията на електрическия Interstar-e.
С новия Interstar японският производител продължава окомплектоването на лекотоварната си гама за Европа. Освен новия модел тя вече включва компактния ван Townstar, който също има електрическа версия, както и лекия камион NT400, пир който в близко бъдеще се очаква 4,5-тонна версия. През следващата година пък предстои лансиране на нов средноразмерен ван, на мястото на сегашния Primastar.
В Каталуния на разположение за тестове бяха две от версиите на новия Interstar – дизелова с мощност ва двигателя 150 к.с. и електрическа с капацитет на батерията 87 кВтч. По разнообразния маршрут от магистрали, градски улици и двупосочни пътища с много изкачвания и спускания и двата вана демонстрираха отлично пътно поведение, стабилност, динамика, комфорт и ефективност, като потвърдиха предварителните очаквания за модела.
Повече за теста – в декемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg.