От какъв тип професионалисти се нуждае логистичният сектор в момента и как компаниите се справят с кадровата криза? Списание ЛОГИСТИКА потърси за коментар мениджъри Човешки ресурси на водещи бизнеси у нас.
Ето какво сподели с нас Жан Вайтилингам, директор Човешки ресурси в Дискордиа.
Г-н Вайтилингам, от какъв тип кадри се нуждае компанията в момента и какви са основните предизвикателства при подбора на нови служители?
Компанията предвижда увеличаване на служителите си за следващата година с 20%. Планираме да привлечем както водачи за нарастващия ни автопарк от автомобили, така и професионалисти в областта на логистиката, продажбите, финансите и информационните технологии.
Основните предизвикателства са свързани с демографската криза и повишаващите се възнаграждения, значително изпреварващи ръста на производителността на труда. Предизвикателства виждаме и в интегрирането на поколението Z, което поражда необходимостта да адаптираме подхода си, за да отговаряме адекватно на търсенията и мотиваторите на хората.
Какви са решенията за справяне с тази ситуация?
Компанията вярва и дава възможност на млади професионалисти без опит в сферата, но с потенциал за развитие. Сътрудничим с по-големите университети в България, реализирайки ежегодни стажантски и стипендиантски програми, като на най-изявените предлагаме възможност за работа в компанията. Също така проучваме и реализираме проекти за привличане на служители от чужбина.
Инвестицията в обучението и развитието на служителите е изключително важна тема за компанията. Фокусираме се върху изграждането както на техническите, така и на меките умения. Основен акцент за нас е развитието на средния мениджмънт. Провеждаме различен тип формати на обучения, адаптирани към индивидуалните потребности на хората, естествено с насоченост към бизнес целите на компанията.
Как промените в организацията се отразяват на различните поколения във фирмата?
Като една бързо и устойчиво растяща компания най-постоянното нещо в Дискордиа е промяната. Това ни кара да развиваме сред служителите си и да насърчаваме ориентацията към промени. Служителите, които успяват да изградят устойчиви кариери в Дискордиа, са именно тези, които не само се адаптират успешно към промените, но дори активно ги търсят. Естествено, ние също подпомагаме този процес чрез различни активности и обучения. Възрастта на служителите не е от значение, дори напротив. Хората, които са по-дълго в компанията, може да се каже, че са „шампиони на промяната“.
Какви са стратегиите на Дискордиа за задържане на служители?
Компанията насърчава и предоставя възможности служителите да се развиват както йерархично, така и професионално и личностно. По този начин те сами управляват кариерата си.
Тук бихме добавили и политиката на компанията служителите да имат свободата да генерират и предлагат идеи за развитие на бизнеса и пряко да участват във вземането на решения. Също така в Дискордиа даваме възможност на служителите си да се включат в акционерната структура на компанията, което освен че е предпоставка за споделяне на резултатите от нашата работа, допълнително повишава тяхната ангажираност.
Ралица РУСИНОВА