• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Задава ли се ръст на доставките до автомати за пратки?

Задава ли се ръст на доставките до автомати за пратки?


30.04.2024
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
Задава ли се ръст на доставките до автомати за пратки?

За 2023 г. делът на този тип доставки вече е 29% при едва 19% за 2022 г. твърди ново проучване на Geopost.

Защо електронната търговия е по-динамична на Балканите, отколкото в останалата част на Европа? На този въпрос отговори потърси Кармен Кюро, директор пазарни проучвания в Geopost. Тя представя данни от проучване за потребителските нагласи в 22 страни в Европа. Анализът ѝ се базира на отговорите на 24 233 анкетирани.

При средна стойност 77–78% на пазаруващите онлайн сред цялото население в обхванатите от проучването страни се оказва, че България бележи стойности над средните – 80% от българите са пазарували поне веднъж в интернет през 2023 г., твърди Кюро. Проучването на Geopost сочи още, че в Топ 3 на най-пазаруваните стоки са модни изделия (58%), обувки (51%) и продукти за красота и здраве (48%).

65% от всички анкетирани смятат, че пазаруването онлайн спестява пари (при 63% за 2022 г.); 72% купуват или продават артикули чрез C2C (customer-to-customer) платформи, а 44% поръчват поне веднъж месечно, като средно се правят 12,1 поръчки годишно. Най-голям е делът на C2C онлайн търговията във Франция (14%) и Полша (13,7%). В страните на Балканите също има голям потенциал за развитие на този тип продажби, като за България делът им е 9,2% от общата онлайн търговия (при 10,6% за Румъния).


Без граници

Стоки от сайтове на държави, различни от родината им, са поръчвали 74% от потребителите на Балканите. Средно за Европа този дял е 58 на сто. Най-често се пазарува от Западна Европа (69%), Китай (59% – понижение с 3 пункта на годишна база) и Източна Европа (36%), а 32% от онлайн купувачите на Балканите предпочитат да поръчват артикули от съседни страни.

Коя е най-често използваната социална мрежа в България, през която се правят за онлайн покупки? Проучването на Geopost твърди, че това е Facebook. Оказва се, че именно в нашата държава делът на покупки през Facebook е сред най-високите на Балканите. От мнението на инфлуенсъри при избора на сайт за поръчка пък се влияят 72% от анкетираните българи. Средно за Европа този дял е 55%. В България е висок и делът на хората, които публикуват обратна връзка след поръчка – 84% при средно 67% за Европа.


Ръст на доставките до автомати

Данните за Европа показват, че 76% от потребителите искат доставката да е до дома им, като за населението на Балканите този дял е 72 на сто. Все повече потребители от Балканите обаче маркират опцията „доставка до автомат за пратки“. За 2023 г. делът на този тип доставки е 29% при едва 19% за 2022 г. твърди Geopost. Тази тенденция се очертава все по-ясно и в България, където има ръст в сегмента с 4% на годишна база – 11% от доставките за 2023 г. при 7% за 2022 г. Интересен е и фактът, че за разлика от балканските страни в Западна Европа е честа практика куриерът да оставя пратката в дома на съседите (15% в Нидерландия) или на т.нар. сигурно място (safe place), т.е.  извън дома, офиса или автомата за пратки, като за 21% от анкетираните германци това е предпочитан избор.

Най-важният фактор при решението за покупка според изследването е достоверната информация за действителното време за доставка (1), следван от предлагането на няколко опции за доставка (2) и функцията „промяна на датата за доставка“ (3).

Брандът на куриера

За 84% от българите е важно да знаят коя компания ще им достави пратката. Този процент за Европа е 71%, а за Балканите – 78%.

Geopost изследва и потребителското поведение на т.нар. поколение Z на Балканите. От тях 66% ще изберат уебсайт за покупки само ако им бъде предложена опция за „устойчива“, т.е. щадяща околната среда доставка, като 81% от поколението Z купува или продава артикули чрез C2C платформи.

Tags: градска логистикаелектронна търговиятенденции

Свързани

IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

20.06.2025

AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

19.06.2025

Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

19.06.2025

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

20.06.2025
AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

19.06.2025
Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

19.06.2025
Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025
Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
Кофас: Войната между Израел и Иран може да застраши световната икономика

Кофас: Войната между Израел и Иран може да застраши световната икономика

19.06.2025
AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

19.06.2025
Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025
С площта на 7 ръгби игрища и 400 служители – нов карго хъб отвратя врати в Лион

С площта на 7 ръгби игрища и 400 служители – нов карго хъб отвратя врати в Лион

17.06.2025
DHL Group инвестира над 500 млн. евро в пазари в Близкия изток

DHL Group инвестира над 500 млн. евро в пазари в Близкия изток

16.06.2025
Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

12.06.2025
Рекордните 2 722 изложителя взеха участие на transport logistic 2025

Рекордните 2 722 изложителя взеха участие на transport logistic 2025

12.06.2025
Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

12.06.2025
Румънски шофьор опита да подкупи инспектори на ИА „Автомобилна администрация“

Румънски шофьор опита да подкупи инспектори на ИА „Автомобилна администрация“

10.06.2025
Северна Италия въвежда забрани за влизане на камиони Евро 5 в много градове

Северна Италия въвежда забрани за влизане на камиони Евро 5 в много градове

04.06.2025
Ще продължи ли скоро строителството на железопътния тунел край Вакарел?

Ще продължи ли скоро строителството на железопътния тунел край Вакарел?

05.06.2025
Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

06.06.2025
ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT