• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални


24.10.2025
A A
Александра Ле
Reading Time: 1 min read
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Към какви партньорства се стреми Александър Логистикс, за да остане устойчива и конкурентоспособна компания, четете в специално интервю с един от нейните мениджъри – Цветин Тодоров.

– Г-н Тодоров, кои са добрите практики, донесли най-много положителни промени в Александър Логистикс?

– Пазарът непрекъснато се променя и това прави способността за адаптиране на една компания ключова за успеха ѝ. Стратегиите, които сме прилагали през годините, са различни, съответно и практиките, които са ни помогнали да бъдем успешни. Все пак определям като най-важни фокуса върху клиента и политиката на индивидуално отношение с активно търсене на обратна връзка. Така изграждаме дългосрочни партньорства. Аз лично винаги съм на разположение при ескалиране на проблем с клиент, защото това е най-добрият начин да анализираме къде грешим и да се усъвършенстваме. Държим също така на ясната вътрешна комуникация с няколко основни послания: споровете трябва да се водят открито и в духа на конструктивност и търсене на решение, а не посочване на „виновниците“. Не толерираме интриги и поведение, което противоречи на фирмената култура. С хората, които не уважават това, независимо колко са гениални, просто се разделяме. Фокусът в управлението ни е върху резултатите, клиентът да бъде обслужен и работата свършена навреме, а не върху спазването на безсмислени административни правила.

Започнахме с внедряване на софтуерни решения още през 1997 година. Обемите, които сега обработваме, са поне 10 пъти повече, като екипите ни в никакъв случай не са по-големи отпреди 10 години. Продължаваме с цялостно преосмисляне на процесите, за да ги направим все по-дигитални, като ясно си даваме сметка, че дигитализацията не е просто внедряване на софтуер, а цялостна трансформация на бизнеса.

Изграждането на кадри и повишаването на квалификацията допринесоха за по-висока мотивация и професионализъм, намалявайки текучеството и подобрявайки клиентското обслужване. Голяма част от най-добрите ни кадри са научили „занаята“ в нашата компания. Това не означава, че вратите на фирмата са затворени за обучени кадри, но е важно те да паснат на фирмената ни култура.

Европейските политически и бизнес лидери трябва да престанат да се държат като щрауси, а да идентифицират истинските рискове и да вземат спешни мерки.

 

– Кои уроци бяха най-трудни за Вас?

– На първото поколение в компанията ни беше трудно да свикнем с факта, че съвременното общество се характеризира с преобладаващи материалистични ценности, където успехът се търси бързо и лесно, без дългосрочни усилия или търпение. Това води до повърхностен подход към постигането на цели, при които краткосрочните ползи са по-важни от устойчивото развитие и личностния растеж.

Тук много ни помогна второто поколение, което вече е в компанията, за да променим начина, по който мотивираме и правим съпричастни хората, така че да изградим устойчив екип. И пак ще наблегна на екипната работа и на неформалната комуникация. Стилът на отворени врати, избягването на дълги безсмислени оперативки, практиката на stand-up-meetings, липсата на отделни кабинети на мениджмънта са решения, които ни помагат изключително много. Както казват експертите в областта на управление на времето, повече от 25% от времето на мениджърите, прекарано в срещи, е показател за лоша организация!

– В света на бизнеса най-големите пробиви често идват от сътрудничество между различни умове и ресурси. Тази идея е в основата на концепциите за отворени иновации и съвместни проекти, развити от автори като Хенри Чесбро. Как управителите на Александър Логистикс успяхте през годините да напаснете своите стилове и визия за развитието на компанията?

– Основната идея на Чесбро е по-скоро свързана с колаборация между фирми, университети и стартиращи бизнеси. Изхождам от основната идея на въпроса Ви, а именно сътрудничество между хора в една компания, и бих казал, че това е не по-малко сложна задача, тъй като често не се дефинират така наречените „ключови области на отговорност“ на всеки от екипа. При нас нещата работят на базата на доверие и когато някой поеме определена област от дейността, другите не му се пречкат. Вероятно помага и това, че сме семейна компания. Което не означава , че не сме имали спорове и бурни дискусии, но водещата идея винаги е била да стигнем до решение и да се фокусираме върху изпълнението му. Бих цитирал Наполеон Хил, формулирал идеята за т.нар. колективен интелект: „При взаимодействието между няколко индивида се създава синергия, която усилва творческата сила и възможностите за успех“.

 

– Кои са иновациите, които Александър Логистикс имплементира сега?

– Както вече споменах, дигиталната трансформация на бизнес процесите и адаптивността са изключително важни, за да можем да сме конкурентоспособни в съвременната обстановка на липса на кадри. Фокусът ни е върху устойчиви модели, за да можем да гарантираме бъдещето си. Напоследък се обръщаме все повече към стратегически партньорства, чрез които повишаваме ефикасността си и изграждаме продукти, за които нямаме капацитета да развием сами.

Радослав Тодоров, Цветин Тодоров, Александър Димитров, Иван Тодоров и Михаил Димитров

– Кои са стратегиите за партньорство, без които компанията не би постигнала своите резултати?

– Фокусираме се върху поддържането на гъвкавост и изграждането на стратегически партньорства, както и участие в мрежи за доставки в условията на глобални предизвикателства. Продължаваме да се развиваме и да се утвърждаваме като лидер сред операторите на групажни линии на територията на Европа. Навлизаме устойчиво на пазара на комплектни и частични товари с договори с големите европейски компании, установени на българския пазар. Създаваме също нови устойчиви партньорства с поглед към Азия и по-специално Югоизточна Азия, към която се изнасят голяма част от производствата на Китай.

– Какви са Вашите прогнози за развитието на пазара в региона в следващите три години, особено в светлината на глобалните икономически трансформации?

– Пазарите са силно повлияни от геополитиката, а Европа определено не е от печелившите в тази игра. Европейските политически и бизнес лидери трябва да престанат да се държат като щрауси, а да идентифицират истинските рискове и да вземат спешни мерки, защото в противен случай нищо добро не ни очаква.

– Какви нови бизнес възможности се откриват за Александър Логистикс с прекрояването на веригите на доставки? 

– „Кажи на света какво ще направиш, но първо му го покажи“ – има много възможности, но се иска желание, вяра, решителност и много организирана работа. За да поведете хората към определена цел, първо трябва да повярвате в себе си, защото, ако не успеете да повярвате на себе си, никой от екипа ви няма да ви повярва.

–  Какво ново да очакваме от компанията?

–  Основните насоки за нашето развитие включват продължаване на иновациите и разширяване на логистичните решения с фокус върху ефективността и устойчивостта. Продължаваме дигитализацията и внедряването на все по-иновативни решения за управление на транспорта, складирането, обслужването на клиенти и прозрачността на веригите на доставки. Тук имаме много работа, за да създадем екипи, които разбират новите технологии и са готови да участват в трансформацията на бизнес процесите.

–  Какво е за Вас списание ЛОГИСТИКА?

–  Александър Логистикс е една от първите компании, която посрещна с ентусиазъм появата на списанието. През 2008 година бях на корица, но малко след това се дистанцирах с изявите. Вие сте пионери в областта, а на първите винаги им е трудно, но 20 години по-късно сте все още единственото специализирано списание в България  с фокус върху нашия бранш. Високо го оценявам!

 

Михаил Димитров, мениджър Складова логистика и дистрибуция в Александър Логистикс:

„В пазарна среда с липса на надеждни услуги, изграждането на собствени мрежи и стратегически партньорства е изключително важно за качеството на услугите ни, особено в последната миля“.

Радослав Тодоров, мениджър Автомобилна спедиция:

„Фокусът ни е резултати, постигнати чрез ефикасна организация, за да създадем икономическа стойност както за клиентите, така и за екипа ни“.


Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

23.10.2025
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Започва контролът в реално време за претоварване на камионите

Започва контролът в реално време за претоварване на камионите

15.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT