• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Тест: DAF XG+ 530 FT Efficiency Champion – шампион по рождение

Тест: DAF XG+ 530 FT Efficiency Champion – шампион по рождение


01.07.2024
A A
kamioni.bg
Reading Time: 2 mins read
Тест: DAF XG+ 530 FT Efficiency Champion – шампион по рождение

Флагманът на флагманите, Черешката на тортата или просто – DAF XG+ 530 FT. Както и да бъде наречен този класически влекач за международен транспорт е ясно едно – той е на върха в гамата на нидерландския производител. А когато към означението му се прибави и титлата Efficiency Champion, със сигурност зад волана му и на пътя е много интересно.

Когато в началото на юни в България се появи DAF XG+ 530 FT с оборудване Efficiency Champion, списание КАМИОНИ веднага използва възможността да го тества за ден на пътя. Композицията от класически влекач за транспорт на дълги разстояния и атрактивно брандирано ремарке пристигна у нас, за да бъде част от специалното събитие DAF Roadshow 2024, продължило седмица и преминало през няколко български града. След приключването му официалният вносител на нидерландската марка у нас – Турботракс България осигури възможност на екип от списание КАМИОНИ да изпробва композицията по свободно избран маршрут. Инж. Райчо Божинов от екипа на официалния вносител съдействаше с консултации и пояснения на екипа ни по време драйвтеста.

За теста разполагахме с DAF XG+ 530 FT в изпълнение Efficiency Champion. Веднага правим уговорката, че това е влекач от Моделна година 2024, което означава, че е снабден с редица допълнителни и надградени функции.

Серията XG+ от Моделна година 2024, разбира се, е оборудвана с всички задължителни, според влизащия в сила от този юли регламент General Safety Regulation (GSR), системи за сигурност и в помощ на водача, които КАМИОНИ изпробва на пътя.

Като говорим за високи технологии при DAF XG+ трябва да отделим специално внимание на DAF Digital Vision System и DAF Corner View, които използват общо 3 външни камери, заменящи всички познати огледала.

При конфигурирането на DAF XG+, за да получи той означението Efficiency Champion изборът на Digital Vision System и Corner View е задължителен. Част от другите условия за това е аеропакетът, включващ удължени горни и странични спойлери на кабината и страничните спойлери на шасито зад кабината, които са станали по-високи чрез монтиране на гумени ленти в горния и долния им край.

Ефективната силова линия на тестовия влекач започва с 6-цилиндровия, редови дизелов двигател МХ-13 (12,9 л) с мощност 390 кВт (530 к.с.). Максималната мощност, която е най-високата предлагана от DAF при новата генерация камиони се достига при 1600 об./мин на коляновия вал. Впечатляващият максимален въртящ момент от 2700 Нм се достига в диапазона 900-1125 об./мин, когато се е самоактивирала функцията Multi-Torque на 12-та предавка на предавателната кутия. В останалите случаи стойността му е 2550 Нм и е налична в диапазона 900-1400 об./мин. Моторната спирачка MX Engine Brake е тристепенна с максимална мощност 360 кВт. За ефективността и е достатъчно да се каже, че при наличието в конфигурацията на камиона много рядко присъства интардер. Предавателната кутия е автоматизираната 12-степенна TraXon 12TX2620 DD с предавателни отношения от 16,69 до 1,00. Предавателното отношение на главното предаване е 2,40.

За драйвтеста избрахме маршрут от центъра на Турботракс България в Долни Богров, през Горни Богров, магистрала Хемус до Правец и обратно.

По време на теста отчитаме, че удължението на кабината със 160 мм отпред и с 330 мм отзад и удължението на шасито при XG+ по никакъв начин се е отразило на маневреността на композицията и не затруднява допълнително водача. Напротив – прави камиона по-стабилен, а возията – по-комфортна и не на последно място – работата на композицията по-ефективна. От което може да се заключи, че DAF Trucks уцели в десетката, след като пръв от всички производители още преди 3 години, приложи новите размери и дори изпревари регулациите за тях. Път по-който някои от останалите производители тръгнаха едва през тази година, а други още не са поели.

Пълни подробности и впечатленията от теста – в броя на списание КАМИОНИ от юли-август 2024 г. – на хартия и онлайн – на transport-press.bg. Очаквайте и видео в канала на Българска Транспортна Преса в youtube.com и в профилите ни в социалните мрежи – facebook.com и LinkedIn.com.

Лъчезар АПОСТОЛОВ


Свързани

Лидер в роботиката откри производствена база в България

14.07.2025

Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

14.07.2025

DAF представя шасита за транспорт на автомобили

14.07.2025

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025

Тръмп „сурвака“ с нови мита 14 страни

10.07.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Лидер в роботиката откри производствена база в България

Лидер в роботиката откри производствена база в България

14.07.2025
Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

14.07.2025
DAF представя шасита за транспорт на автомобили

DAF представя шасита за транспорт на автомобили

14.07.2025
Ford Trucks с нова сервизна точка в България

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
Тръмп „сурвака“ с нови мита 14 страни

Тръмп „сурвака“ с нови мита 14 страни

10.07.2025
Нова платформа свързва българския бизнес с AI експерти

Нова платформа свързва българския бизнес с AI експерти

10.07.2025
В момента няма други публикации по темата.
Юнимастърс празнува 35 години устрем към иновации

Юнимастърс празнува 35 години устрем към иновации

24.06.2025
ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
Европейският транспорт оцелява с нови маршрути и повишена ефективност в икономическия спад

Европейският транспорт оцелява с нови маршрути и повишена ефективност в икономическия спад

26.06.2025
Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

24.06.2025
Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
Промени в Закона за автомобилните превози ще хармонизират българското със законодателството на ЕС

Промени в Закона за автомобилните превози ще хармонизират българското със законодателството на ЕС

18.06.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT