Scania и SSAB подписаха писмо за намерение за декарбонизиране на всички доставки на стомана от SSAB за производството на тежкотоварни превозни средства на Scania до 2030 г.
Доставките на SSAB Fossil-free стомана за Scania ще започнат бързо да нарастват от 2026 г. и ще бъдат ключови в преминаването към устойчива транспортна система.
SSAB е основният доставчик на стомана за превозните средства на Scania. Новата сделка e следваща стъпка в дългогодишните отношения на двете компании и ще гарантира радикално намалени климатични емисии. Амбицията за 100-процента декарбонизирани доставки е сред най-смелите намерения, договорени между SSAB и негов клиент. Контрактът е в тон и с амбициозния план на коалицията First Movers Coalition, в която Scania и SSAB са членове, за намаляване на въглеродния отпечатък в сектора. Чрез това партньорство Scania и SSAB се ангажират да използват своята покупателна способност за създаване на пазари за иновативни чисти технологии.
„Радвам се и съм горд, че постигнахме това споразумение. Целта на Scania е да стимулира преминаването към устойчива транспортна система. За да изпълним тази цел, ние предприемаме действия по цялата верига на стойност заедно с партньори като SSAB, която е в челните редици на прехода към устойчива стоманодобивна индустрия,” казва Кристиан Левин, главен изпълнителен директор на Scania.
Scania очерта стратегия за значително намаляване до 2030 г. на въглеродните си емисии в четири „горещи точки“, които съставляват приблизително 80 на сто от емисиите във веригата на доставки: батерии, стомана, алуминий и чугун.
SSAB планира да достави своята Fossil-free стомана на пазара в търговски обеми през 2026 г., а дейността на компанията е планирана да бъде в голяма степен без изкопаеми горива около 2030 г. Стоманата SSAB Fossil-free се произвежда с помощта на технологията HYBRIT, която заменя традиционно коксуващите се въглища, като производството на стомана става на базата на желязна руда, обработена с електричество и водород, без изкопаеми горива. Отпадъчният продукт тук е вода, вместо въглероден диоксид.