Каква е формулата за „трикракото столче“, завещана на Олга Василевска от нейния баща и основател на MW LOGISTICA Минко Василевски? Коя е нейната най-важна лична настройка към промените и какво ново да очакваме от компанията в близко бъдеще? Какви са прогнозите ѝ за развитието на пазара? Прочетете интервюто на Олга Василевска, управител и мажоритарен собственик на MW Logistica, за списание ЛОГИСТИКА.
– Г-жо Василевска, през юни 2012 г. поемате управлението на MW LOGISTICA. Каква е Вашата равносметка днес? Коя въведена от Вас мениджърска практика е довела до най-много положителни промени в компанията?
– В нашата сфера човешкият фактор е определящ. Затова и екипът – добруването и неговата експертност, са мой основен приоритет. Нашата авторска система за развитие на хората MyWay e бизнес практиката с най-значим резултат за фирмата.
С MyWay даваме перспектива за личностно и професионално израстване на всеки от екипа в контекста на фирмените ни цели чрез системен, персонализиран подход и редица лични срещи, екипни събития и фирмени мероприятия. Ефектът – суперекипна динамика, зареждаща работна атмосфера, лична мотивация и в резултат отлично обслужване на нашите клиенти.
– Първата статия за MW LOGISTICA в нашата медия е отпреди повече от 16 години със заглавие „Доставки в си мажор“. В нея разказваме за предизвикателството, което поемате с превоза на над 100 музикални инструмента от цяла Европа за конкурс за лютиери EUFONIA в София. Каква история на успеха като събирателен образ на стремежа към бизнес усъвършенстване можем да разкажем днес чрез Вас за MW LOGISTICA?
– Множеството от нашите пратки са стандартни, групажни пратки – возим за индустрията, строителството, фармацевтиката и енергетиката.
Участваме активно в индустриалния живот и веригата на доставки на над 300 компании – големи концерни и малки семейни фирми.
Да се грижим и за предмети на изкуството определено гъделичка самочувствието. И до днес, 16 години по-късно, продължаваме с гордост да работим по специални проекти за доставка на съвременни български творби за международни изложби, както и до колекционери в Европа и по света. Пример за това бе организираната от нас доставка на скулптурата „Стопан“ на съвременния български артист Стоян Дечев до колекционер в Швейцария. Тези задания показват нашата експертност в индивидуален подход и внимание към детайла, усет за красотата и принос към голямата кауза – за повече култура на обществено ниво.
– Кои са най-ценните правила за устойчив бизнес, които научихте и наследихте от своя баща – високоуважавания Минко Василевски?
– Аз съм вече трето поколение логистик. Формулата на „трикракото столче“ имам завещана от моя баща и основател на MW LOGISTICA Минко Василевски. Само за Вашите читатели и по повод 20-ата годишнина на списание ЛОГИСТИКА ще разкрия тази наша тайна. Универсалният фактор за просперитет на всяка фирма, не само в нашия бранш, е балансът между:
– доволни и спокойни клиенти;
– мотивиран и ангажиран екип;
– стабилни приходи.
От личния пример на татко обаче съм научила нещо още по-ценно: само честният и почтен подход в бизнеса води до успех. Следвам този принцип и на работа, и в живота, защото знам, че името, което получаваме от дедите си, отваря вратите за много поколения напред.
– Кои са най-значимите иновации, които въвеждате сега в MW LOGISTICA?
– Нашият основен продукт са директните групажни линии от и за цяла Европа. Развихме мрежа от партньорства и реализираме изключителни резултати – експресно транзитно време на икономична цена. Работим и по формирането на София като балкански хъб за нашите партньори. Групажната линия Румъния вече работи, а от началото на годината въведохме и гръцка групажна връзка. Сега предстои свързването на двете релации в системна мрежа с перспектива за доставка до всяка балканска страна от цяла Европа от нашия хъб в София.

– Кои са новите проекти, които развивате с екипа си?
– Предстои проект за усъвършенстване на IT инфраструктурата – въвеждането на нова, авторска ERP система, подобрения в CRM и TMS модулите при нас. Ще дигитализираме комуникационните връзки с нашите партньори и доставчици с цел облекчаване административната тежест. Програмните решения са ключови за плавно протичане на работните процеси и вярвам, че резултатът от този нов проект ще бъде ешелон за бранша ни.
– Как водите екипа си през промените, чиято честота става все по-наситена?
– В България нашият 30-годишен преход формира сравнителна устойчивост на кризисни ситуации. Българският предприемач е преминал през достатъчно перипетии, които го правят уверен въпреки средата.
Инак за мен най-важна е личната настройка към промените – да каним вместо да се страхуваме от тях. На първо място ние, като ръководители, трябва да търсим и приветстваме промените – смело да анализираме и действаме спрямо обстоятелствата. По отношение на екипа преминаването през промените става с честни, открити разговори, навременно целеполагане и прозрачно отчитане на постигнатото – за контекст и яснота къде сме и къде искаме да стигнем.
– Кои са ключовите стратегии за партньорство, без които компанията нямаше да постигне своите резултати?
– Със стабилната подкрепа на EMONS Spedition (стогодишна германска семейна спедиторска компания) като съдружник в MW LOGISTICA установихме взаимодействие с най-големите логистични доставчици в Европа, за да станем част от глобалната логистична мрежа за доставки на групажни пратки. Стратегията е една: общ хоризонт, доверие, последователност и честност.
– Какви са Вашите прогнози за развитието на пазара в региона в следващите три години?
– Последните няколко години бяха бурни за нашия бранш, не очаквам затишие. Глобалната политическа сцена е нестабилна, което води след себе си непредсказуемост. По отношение на автомобилния транспорт: цената на товарен метър по износа драстично падна за сметка на тази по вноса и тенденцията ще продължи при липса на подобряване на икономическата среда в Европа. Германия, като пазар и индустриален производител, е определящ фактор за нашата икономика, стабилизация на икономическите параметри се очакват в последното тримесечие на 2025 година.



































