До средата на 2026 г. ще бъдат доставени 14 нови машини от различен тип за поддръжка на железния път.
НК „Железопътна инфраструктура“ значително ще обнови механизацията за поддръжка на железния път като целта е да се намали времето за възстановяване на движението при аварийни ситуации. Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Бисер Минчев на семинар, посветен на технически иновации в жп транспорта, организиран от Plasser & Theurer (базирана в Австрия компания за съоръжения и машини за жп инфраструктура).
Нарастват жп трасетата за скорости над 130 км/ч.
По думите на Минчев с изпълнението на проектите по оперативните програми все повече нараства делът на железопътните трасета за скорости над 130 км/ч. Това изисква по-голяма точност и прецизност при поддръжката на жп линиите и внедряването на нови технологични решения, допълни зам.-министърът.
Общата стойност на сключените от НКЖИ договори за доставка на нова жп механизация и транспортни средства е над 92 млн. лв. Очакванията са до средата на 2026 г. да бъдат доставени поетапно 14 нови машини от различен тип за поддръжка на железния път, обяви още заместник-министърът.
Предстои тази година да бъдат подписани още три договора на стойност 14 млн. лв. за 23 нови машини. До 2027 г. ще бъде обновена и техниката за текущо поддържане и ремонт на теснолинейката Септември – Добринище, стана ясно още по време на събитието.
Участие в семинара взеха представители на НК „Железопътна инфраструктура“, ИА „Железопътна администрация“, „Транспортно строителство и възстановяване“ ЕАД, както и компании от железопътния сектор.