• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Мариян Цеков, SIKO Trans: Разковничето за успех е в ентусиазма и размаха на мечтите

Мариян Цеков, SIKO Trans: Разковничето за успех е в ентусиазма и размаха на мечтите


28.10.2025
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
Мариян Цеков, SIKO Trans: Разковничето за успех е в ентусиазма и размаха на мечтите

Защо в SIKO вярват в младото поколение и върху какво са фокусирани усилията на мениджърския екип днес? 

Мариян Цеков започва работа в SIKO Trans преди 10 години като спедитор. Днес е един от акционерите и оперативен директор на компанията. „Смело мога да кажа, че в SIKO всеки може да сбъдне и най-смелите си професионални мечти“, казва той в интервю за списание ЛОГИСТИКА.

 

– Г-н Цеков, SIKO Trans е на спедиторския пазар от 22 години, Вие сте в компанията над 10 години и в мениджърския екип от 5. Какъв е Вашият принос в управлението на бизнеса и екипа и как се справяте с предизвикателствата на времето, в което живеем?

– Двадесет и две години както в живота, така и в бизнеса, са достатъчно време, за да минеш през ключовите периоди на развитие, които предопределят следващите 22. От ентусиазма на прохождаща компания през грешките на растежа до утвърждаването на собствени цели и ценности. Двадесет и две години по-късно SIKO е фактор на спедиторския пазар, а в основата на нашата мисия като компания е промяната на средата към по-добро и налагането на практики, които да подпомагат не само нашия бизнес, но и бизнеса на нашите партньори, клиенти, доставчици и най-вече превозвачите, с които работим.

За мен ключът към успеха на всяка компания е в успеха на нейните партньори и клиенти, от една страна, и в развитието на екипа, от друга. Защото това са основните елементи за всяка бизнес екосистема – комбинацията от външни и вътрешни фактори. В този смисъл усилията ми като оперативен директор и акционер са насочени към добавената стойност, която SIKO може да даде и вътре в екипа, и навън – към превозвачи, клиенти и партньори. Винаги се стремим да се поставим в обувките на хората, с които и за които работим, и така да успеем реално да отговорим на истинските им нужди и очаквания.

Истината е, че управлението по време на криза зависи от всичко, което си изградил като основа преди самата криза. Това, което в SIKO ни помага да се справяме с предизвикателните времена, е на първо място екипът. Със своите професионализъм и отдаденост колегите винаги успяват да отговорят на очакванията на нашите клиенти и да им предложат най-удачното за тях решение. Доверието, сигурността и качеството са ключовите фактори, които ни движат напред.

 

– Коя въведена мениджърска практика е довела до най-много положителни промени в SIKO Trans?

– Краткият отговор е вярата в младото поколение. От самото създаване на компанията и до днес кариерният път на всеки от нас е зависел само и единствено от неговите възможности и желание за развитие. А аз съм живото доказателство за тази политика на SIKO – започнах в компанията преди 10 години като спедитор. През цялото време винаги съм имал подкрепата не само на мениджмънта, но и на по-опитните от мен колеги. Днес съм един от акционерите и оперативен директор и смело мога да кажа, че в SIKO всеки може да сбъдне и най-смелите си професионални мечти. Преди 3 години моята беше да направим мобилно приложение, което да е в полза на превозвачите, с които работим. И получих безрезервен картбланш за реализацията на този проект. Днес SIKO App е едно от най-работещите ни решения, което дава възможност на контрагентите ни да следят финансите си в реално време, а на нас като компания да съкратим до 19 дни срока на плащане и да създадем опция за бързо плащане до 48 часа.

 

– В какво са концентрирани усилията Ви в момента? Кои са най-значимите иновации, които въвеждате?

– Усилията ни в момента са фокусирани върху дигитализацията на работните ни процеси и „обучаването“ на сектора, че подобни дигитални решения са работещи за всички страни и помагат на бизнеса да се разраства – независимо дали си превозвач, или спедитор. В ерата на изкуствения интелект въвеждаме и различни AI решения, които да оптимизират максимално работата в административния екип, за да може да предоставим една още по-добра и надеждна услуга.

За нас от първостепенна важност е да сме сигурни, че предлагаме на превозвачите, с които работим, условия, които да подпомогнат техния бизнес и управлението на паричния им поток. В тази посока усилията ни са насочени предимно в това SIKO да бъде техен истински партньор и да им помогне да инвестират свободните си финанси в собственото си развитие. Поради тази причина мога смело да заявя, че вече трета година поддържаме един от най-кратките срокове за плащания към превозвачи на нашия пазар.

Развиваме успешно и обновените ни групажни линии от Германия, Бенелюкс, Австрия и Унгария до България и Гърция. Дигитализирахме трудовите досиета на всички в компанията и продължаваме да реализираме редица проекти, които са свързани с автоматизацията не само на оперативната работа, но и на вътрешните ни процеси.

 

– Какво ново подготвяте за в бъдеще?

– Едва ли ще изненадам някого, ако кажа, че изкуственият интелект е следващият ключов фактор в нашия бранш. Работим по няколко проекта, свързани с имплементирането на AI с цел подобряване на вътрешните ни процеси. Наблюдаваме, че за момента хората все още избягват комуникацията с AI агенти, и поради тази причина залагаме изцяло на човешките отношения с нашите клиенти и превозвачи.

 

– Как водите екипа си през промените, чиято честота става все по-наситена?

– С открита комуникация, доверие и увереност, че с общи усилия винаги можем да намерим най-правилното и работещо решение независимо от контекста.

 

– На кои свои качества разчитате, за да запазите устойчивостта на компанията и ефективността на екипа?

– За да бъдеш успешен и сред лидерите в един толкова динамичен бизнес като този на спедицията, със сигурност са необходими множество качества и висока професионална експертиза. Разковничето обаче, заради което хем си на печалба, хем променяш средата към по-добро, се крие в ентусиазма и размаха на мечтите, които преследваш. А аз рядко се отказвам и искрено вярвам, че няма невъзможни неща. И се радвам, че вече над 10 години работя с колеги, които също споделят тази философия.

 

– Кои са ключовите стратегии за партньорство, без които компанията нямаше да постигне своите резултати?

– За спедиторска компания като SIKO нашият успех е пряко свързан с изграждането на силна и надеждна мрежа от партньори. На първо място, това са превозвачите. Ние не притежаваме собствен автопарк, затова селекцията и дългосрочните ни взаимоотношения с транспортни фирми са от критично значение. Работим само с доказани партньори, които споделят нашия ангажимент към надеждност, ефективност и сигурност.

Вторият ключов елемент са нашите клиенти, които разглеждаме като партньори. Нашата мисия е да бъдем техен доверен съветник в управлението на веригата на доставки. Чрез стратегическо консултиране ние им помагаме да оптимизират логистичните си процеси, да намалят разходите и да минимизират рисковете. Този подход ни позволява да предлагаме персонализирани решения, а не просто да превозваме стоки.

Разбира се, най-голямата ни сила са нашите служители. Екипът на SIKO е основният двигател на компанията и съм щастлив, че имам удоволствието да работя с колеги, които не само споделят ценностите ѝ, но и които са отдадени на мисията ни да подобряваме средата, в която живеем и работим. Без отдадеността, професионализма и инициативността на всеки един от тях е абсолютно немислимо да си представим съществуването и развитието на SIKO. Екипът е онази ключова съставка, която прави успешна рецептата за управление на бизнеса.

 

– Как бизнесът на компанията Ви добавя стойност към транспортно-логистичната индустрия?

– Като спедиторска компания, ние в SIKO добавяме стойност към транспортно-логистичната индустрия чрез нашия експертен опит и способността ни да се справяме с комплексни предизвикателства. Въвеждането на система за качествено управление (ISO:9001) ни даде ноу-хау и стандарти, изпитани с години от световните лидери в бранша.

Нашата роля е да действаме като мост между клиентите и множеството превозвачи. Чрез нашата широка мрежа от партньори ние можем да предложим гъвкави и ефективни решения, които са съобразени със специфичните нужди на всеки клиент. Това ни позволява да изберем най-подходящия транспортен маршрут, най-изгодната цена и най-надеждния партньор за всяка доставка.

По този начин ние опростяваме процеса за нашите клиенти, спестявайки им време и ресурси. Нашата стойност се изразява в експертно планиране, ефективно управление на риска и прозрачна комуникация на всеки етап от транспорта, което осигурява сигурност и надеждност за всички участници във веригата на доставки.

 

– Какви са Вашите прогнози за развитието на пазара в региона в следващите три години?

– Вярвам, че пазарът в региона е в период на трансформация, движен от технологичните иновации и променящите се потребителски нагласи. Прогнозите ни са за умерен, но устойчив растеж, като компаниите, които се фокусират върху гъвкавост, дигитализация и клиентско изживяване, ще бъдат лидери. Прекрояването на веригите на доставки, породено от глобални събития и нови технологии, създава нови възможности за нас. Сред тях на първо място бих посочил дигитализация на веригата. Инвестициите в софтуер за проследяване на товари в реално време и анализът на данни ще ни позволят да вземаме по-информирани решения и да реагираме бързо на промени в търсенето или при проблеми с доставките. Не на последно място бих откроил устойчивост и ESG. Все повече потребители и партньори се интересуват от устойчивостта на бизнеса. Инвестициите в екологични решения за транспорт и опаковка, както и в продукти от рециклирани материали се превръщат в сериозно конкурентно предимство. Ние сме уверени, че с правилните инвестиции и стратегически решения можем да се възползваме от тези възможности и да укрепим пазарната си позиция в следващите няколко години.

 

 

Tags: кадритенденции

Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
Румен Иванов, DHL Express: Корекцията в цените за 2025 г. гарантират постоянната подкрепа за бизнеса на клиентите ни

Румен Иванов, DHL Express: Иновациите превръщат предизвикателствата в нови възможности

06.11.2025
DiRECT: растеж и иновации се постигат чрез подкрепа на хората, а не само на технологиите

DiRECT: растеж и иновации се постигат чрез подкрепа на хората, а не само на технологиите

06.11.2025
Цветин Атанасов, BILLA: Ролята на склада в Загоре ще нараства все повече

Цветин Атанасов, BILLA: Ролята на склада в Загоре ще нараства все повече

04.11.2025
Какво се случва на пазара за превоз на автомобили?

Какво се случва на пазара за превоз на автомобили?

29.10.2025
Как AI помага в складовата логистика и дистрибуцията?

Как AI помага в складовата логистика и дистрибуцията?

28.10.2025
Йонко Чуклев, съосновател и зам.-председател на PARAi, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Йонко Чуклев, съосновател и зам.-председател на PARAi, в новия епизод на подкаст Logistika BG

28.10.2025
Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

23.10.2025
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

24.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT