• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Мария Никова, Глобал Биомет: Ключът към успеха е в дългосрочната визия

Мария Никова, Глобал Биомет: Ключът към успеха е в дългосрочната визия


30.09.2025
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
Мария Никова, Глобал Биомет: Ключът към успеха е в дългосрочната визия

През 2025 г. Глобал Биомет отбеляза 20 години от създаването на Дистрибуционния център Биомет в Севлиево, чиято площ днес достига 25 000 кв.м.

Регионът на Централна България се развива динамично, особено в сектори производство и индустриални паркове, смята Мария Никова, оперативен директор и директор Логистика на Глобал Биомет. Как се стига до стратегическото партньорството с Villeroy & Boch (доскоро познати като Ideal Standard International и Vidima), защо още от основаването си мениджмънтът на компанията взема решението да оперира само с нови камиони, какви са следващите стъпки пред Глобал Биомет – разберете от интервюто с Мария Никова.

 

– Г-жо Никова, Глобал Биомет е сред най-динамично развиващите се организации в транспортно-логистичния сектор. Разкажете ни повече за пътя на компанията в логистиката.

– Глобал Биомет започна своята дейност през 1991 г. с фокус върху международния транспорт, обслужвайки ключови дестинации в Западна Европа. Постепенно, след утвърждаването си на този пазар, компанията разшири дейността си и в регионалния транспорт, за да отговори на нарастващите нужди на клиентите в България.

Впоследствие портфолиото се допълни с логистика, дистрибуция, изграждане на складови бази и специализирани услуги, превръщайки Глобал Биомет в един от водещите интегрирани логистични оператори в страната.

В момента компанията е успешен и стабилен български логистичен и транспортен оператор с мощна материално-техническа база, международно присъствие и силни финансови показатели. Фирмата е добре позиционирана във вътрешния и международния транспортен пазар.

Що се отнася до екипа, разрастването му винаги е било съобразено с инвестициите в инфраструктура и технологии. От малък, но изключително сплотен колектив в началото на 90-те години днес разполагаме с над 400 висококвалифицирани професионалисти – шофьори, логистични специалисти, механици, експерти по дистрибуция и международен и регионален транспорт.

Ключът към успеха е в дългосрочната визия, постоянните инвестиции в обучение и модерни технологии, както и в изграждането на стабилни партньорски отношения с клиентите.

 

– Още от основаването си компанията взема стратегическото решение да оперира само с нови камиони. Какво Ви коства това?

– Това стратегическо решение беше ключово за позиционирането ни като надежден партньор. Работата с нови превозни средства минимизира риска от технически проблеми, намалява експлоатационните разходи и престои, повишава сигурността, намалява въглеродния отпечатък и не на последно място, създава по-висок комфорт за служителите. Имиджът пред клиента е по-добър. Създаваме доверие и конкурентно предимство.

През годините инвестициите в обновяване на автопарка надхвърлиха 10 млн. евро, като всички камиони отговарят на най-високия стандарт EURO VI.

 

 

През 2024 г. внедрихме модерна телематична система, която позволява в реално време да следим ключови показатели – разход на гориво, маршрути, натоварване и техническо състояние. Това доведе до значителна оптимизация на транспортните ресурси. В момента сме насочили усилията си към внедряване на ERP система, която ще интегрира всички бизнес процеси – от логистиката и транспорта до счетоводството и управлението на човешките ресурси. Това е следващата важна стъпка в модернизацията ни.

– На 19 юни Глобал Биомет отбеляза 20 години от създаването на Дистрибуционния център Биомет в Севлиево и партньорството с Villeroy & Boch. Как започна всичко и какво постигнахте заедно?

– През 2004 г. участвахме в търг за аутсорсинг на логистичните дейности на Villeroy & Boch, доскоро познати като Ideal Standard International и Vidima, които търсеха надежден партньор за поемане на цялостната им складова логистика. Спечелването на този търг беше повратна точка не само за нас, но и за целия български логистичен сектор, защото с този проект Глобал Биомет стана първият 3PL доставчик в България, предлагащ услуга, която дотогава не съществуваше на пазара.

Още със създаването на Дистрибуционния център стартирахме пилотен проект за интегриране на SAP модул за управление на складовите и логистичните процеси. SAP беше революционен инструмент за онова време, който позволи пълна автоматизация и проследимост на движението на стоки, управление на складови наличности в реално време и интеграция с транспортните услуги. Така още в началото успяхме да наложим стандарти, характерни за водещите западноевропейски 3PL оператори.

Интеграцията на SAP в нашия хъб беше първият пример в България за толкова високо ниво на дигитализация в логистиката.

Дистрибуционният хъб, основната платформа на групата фирми на Ideal Standard International за Източна, Западна Европа и Близкия изток, стартира дейността си през декември 2005 г. с площ от 10 000 кв.м.

В рамките на няколко години разширихме многократно площта му и днес тя достига 25 000 кв.м.

Малко известен, но важен факт е, че още през 2010 г. на покрива на склада в Севлиево изградихме първия покривен фотоволтаичен парк в България с 1 мегават инсталирана мощност – един от най-иновативните зелени проекти за времето си, предшестващ с години тенденцията за устойчиви решения.

Днес партньорството ни с Villeroy & Boch продължава да се развива – работим по подобряването  на складовите процеси, интеграцията на нови системи и още по-прецизното планиране на взаимната ни работа.

 

– Как виждате развитието на бизнеса в региона и има ли нужда от нови логистични бази?

– Регионът на Централна България се развива динамично, особено в производството и индустриалните паркове. Много компании търсят гъвкави логистични решения, затова има реална нужда от нови бази, които да съкратят маршрутите и да намалят разходите. В Габровска област логистиката се развива умерено, но с ясни перспективи, особено поради няколко стратегически фактора, като основните републикански пътища, които преминават през Габрово и Севлиево. Те осигуряват връзката север – юг и изток – запад, а планираните бъдещи инфраструктурни проекти, като тунела под Шипка и магистралата Русе – Велико Търново, ще подобрят транспортните условия.

 

– Кои са следващите стъпки пред развитието на Глобал Биомет и екипа?

– Нашата философия винаги е била да мислим 5–10 години напред. Следващите стъпки включват:

  • зелена трансформация – постепенно внедряване на нискоемисионен транспорт;
  • разширяване на международната мрежа с нови партньорства в Европа;
  • дигитализация и автоматизация на още процеси, включително пълно внедряване на ERP система, която ще интегрира всички бизнес направления;
  • инвестиции в хората – обучения, сертификации и развитие на лидерски умения у младите специалисти;
  • разширяване на портфолиото с комплексни логистични и транспортни услуги.

Убедена съм, че устойчивото развитие и стратегическите партньорства са ключът към успеха в един все по-конкурентен и глобализиран пазар.

 

 

Tags: дистрибуцияхъб

Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
Йонко Чуклев, съосновател и зам.-председател на PARAi, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Йонко Чуклев, съосновател и зам.-председател на PARAi, в новия епизод на подкаст Logistika BG

28.10.2025
Димчо Димчев, cargo-partner: Добрите практики са успешни само когато се прилагат с постоянство

Димчо Димчев, cargo-partner: Добрите практики са успешни само когато се прилагат с постоянство

18.10.2025
CTP назначи Иванка Иванова за управляващ директор за България

CTP назначи Иванка Иванова за управляващ директор за България

09.10.2025
Най-добрите практики в складовата и транспортна логистика в новия бр. 8 на списание ЛОГИСТИКА

Най-добрите практики в складовата и транспортна логистика в новия бр. 8 на списание ЛОГИСТИКА

03.10.2025
Бултекс 99 вече оперира от нов логистичен център

Бултекс 99 вече оперира от нов логистичен център

11.09.2025
Албена Георгиева е новият CEO на BILLA България

Албена Георгиева е новият CEO на BILLA България

02.09.2025
Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

23.10.2025
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

24.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT