Корейският производител Kia готви навлизане на европейския пазар на лекотоварни автомобили с гама от изцяло новоразработени електрически ванове. Стратегията как трябва да се случи нова бе представена пред членовете на международното жури Ван на годината в главната квартира за Европа на марката във Франкфурт, където е и едно от дизайнерските бюра на Kia. Гамата от […]
Корейският производител Kia готви навлизане на европейския пазар на лекотоварни автомобили с гама от изцяло новоразработени електрически ванове. Стратегията как трябва да се случи нова бе представена пред членовете на международното жури Ван на годината в главната квартира за Европа на марката във Франкфурт, където е и едно от дизайнерските бюра на Kia.
Гамата от нови ванове стъпва на модулната платформа Platform Beyond Vehicles, чиято гъвкавост и цялостни клиентски решения за свързаност, зареждане и мониторинг, трябва да осигури на корейската марка годишни продажби от 250 000 единици до 2030 г. А по-широката визия на Kia е марката да се развива като глобален доставчик на решения за електрическа мобилност и да затвърждава позициите си в електрификацията на превозните средства и придвижването.
В тази връзка във Франкфурт бяха цитирани и някои данни от пазарното представяне на марката в Европа. На Стария континент през миналата година са продадени рекордните 572 300 автомобила Kia, което отрежда на корейците пазарен дял от 4,3%. 81 000 пък са продадените електрически автомобили, като пазарният дял на Kia в този сегмент е 4,1%.
В крак с развитието на електрическата мобилност от Kia планират да пуснат на зара до 2027 т. 15 нови електрически модела, сред които е и гамата от изцяло новите ванове.
Два са ключовите модели, с които трябва да бъде даден старт на гамата Platform Beyond Vehicles. PV5 чието пускане е планирано за четвъртото тримесечие на 2025 г. е средноразмерен електрически ван, който ще бъде пряк конкурент на Ford E-Transit Custom. Моделът ще се предлага като панелен ван с две височини, както и в пътническо изпълнение. PV7, който трябва да излезе през 2027 г., пък е в сегмента на големите ванове и се цели в сегмента на един от лидерите при електрическите ванове E-Transit. Двата автомобила трябва да допринесат за растежа на Kia, като до 2030 г. те трябва да достигнат глобални годишни продажби от 150 000 броя за PV5 и 100 000 за PV7. Малко по-късно, в годините до края на десетилетието, към пионерите в гамата PV5 и PV7 трябва да се присъедини и модел, засега наречен условно PV1, който попада в позагърбения през последните години в Европа сегмент на минивановете от типа на Fiorino.
По време на представянето на новата стратегия на Kia във Франкфурт пред членовете на международното жури бе показан пълноразмерен макет на модела PV7. Всички ванове в гамата ще бъдат със задвижване на предния мост и предноразположен електродвигател. Визията и отвън и отвътре е иновативна и футуристична, а оборудването е високотехнологично. Модулността на конструкцията пък позволява бързо превключване при производството от карго към пътнически версии или към различни типове надстройки – включително бордови и самосвали. А най-смелите планове предвиждат в бъдеще да бъде осигурена дори възможност клиент да закупи един ван с повече от една надстройки и да ги сменя според нуждите си в процеса на експлоатация. Това обаче ще трябва да се случва в оторизиран сервиз или при лицензиран бодибилдер.
Новите електрически ванове ще се произвеждат в завода EVO на Kia в Хвасеонг, Южна Корея, като ще се използва гъвкава производствена система, проектирана да се адаптира ефективно към пазарното търсене. Kia твърди, че тази гъвкавост подчертава ангажимента на марката към иновациите и способността да реагира проактивно на развиващия се пейзаж на мобилната индустрия.
Стратегията на Kia при вановете за навлизане на европейския пазар се простира отвъд традиционните потребителски групи. Целта на корейската марка е проникване както в сегмента Business-to-Business (B2B), така и в сегмента Business-to-Consumer (B2C). За да се случи това компанията ще използва гъвкавостта и иновативните характеристики на своите автомобили – нещо особено важно в сектора B2B сектора, който се нуждае от превозни средства за различни бизнес цели. В същото време Kia ще стимулира търсенето в B2C чрез допълнителна диверсификация на пазарното си присъствие.
Повече – в броя на списание КАМИОНИ от юли-август – на хартия и онлайн – на transport-press.bg.