Globe Fuel Cell Systems разработи захранвано с водород устройство с горивна клетка Globe XLP80 в клас 80 V.
Тя е предназначена за използване в електрокари с товароносимост от 3,5 до 5 т. Решението е третият номиниран участник в категория „Special of the Year“ на IFOY AWARDS 2024.
Globe XLP80 е проектирана като устойчива алтернатива на оловно-киселите и литиево-йонните батерии. Според производителя системата със захранване на водород е по-икономична от конвенционалните системи при паркове от 15 до 20 или повече машини, тъй като не се изискват станции за зареждане на батерии или за тяхната смяна. Тя също така позволява по-ефективно използване на пространството, но изисква място за монтиране на станция за зареждане с водород.
Горивната клетка Globe XLP80 отговаря по размер на батерия от 775 Ah и с тегло от 1863 кг служи като идеална противотежест. Според производителя 68-литровият резервоар, който побира 1,8 кг водород, би трябвало да е достатъчен за осемчасова работна смяна дори и при интензивна употреба. Системата е проектирана за ефективно време на работа от 20 000 часа.
Интегрираната система за съхранение на горивни клетки с 11 kW, интегрираната литиево-йонна батерия с 12 kWh и пикова мощност над 60 kW правят Globe XLP80 истинска мощност в своя клас. Резервоарът за водород може да се напълни и водата да се източи за около 3 минути. Вече не са необходими часове за зареждането на батерията или пикови натоварвания при зареждането на литиево-йонни батерии и времето за работа на автомобила се увеличава.
Тестовият екип на IFOY нямаше конкретен протокол за тестване на такива системи, но беше установено, че машината се движи и се чувства като обикновен електрокар. Системата с горивни клетки произвежда само нисък шум от вентилатора, който е относително тих в сравнение с други системи.
Повече за водородната клетка GLOBE XLP80 четете в бр. 5 на списание ЛОГИСТИКА.