• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Електрическият Farizon SV пое към европейските пазари

Електрическият Farizon SV пое към европейските пазари


07.05.2025
A A
kamioni.bg
Reading Time: 1 min read
Електрическият Farizon SV пое към европейските пазари

Изцяло новият електрически голям ван Farizon SV бе представен по време на последното Commercial Vehicles Show 2025 в Бирмингам в края на април. Моделът, който вече се предлага на някои европейски пазари е проектиран и разработен като електрически от самото начало, подчертаха от китайската компания Farizon, която е част от групата на гиганта Geely.

Електрическият голям ван Farizon SV идва с множество иновативни технологии за повече практичност, ефективност и производителност. Farizon SV е първият ван, който използва усъвършенствана интелигентна архитектура drive-by-wire, което осигурява оптимално разположение на системите, възлите и агрегатите, по-бързо време за реакция на управляващата електроника, по-добра рекуперация на енергия в батерията и повишена безопасност. Реакцията на волана е също три пъти по-бърза, а прецизността на управлението е десет пъти по-точна.

Чрез премахване на нуждата от допълнителни компоненти и позволяване на директно управление от един източник, модулната платформа drive-by-wire дава на инженерите на Farizon свободата лесно да адаптират междуосието на SV, предните и задните надвеси, оформлението на окачването и настройката на волана за различни конфигурации. Според производителя пък при модела за пръв път в сегмента на електрическите лекотоварни автомобили се използва независимо предно окачване с двойни носачи. Това трябва да осигури комфорт и управляемост, като при лек автомобил.

При задвижването се предлагат LFP батерии с капацитет 67 кВтч или 83 кВтч и NMC батерия от 106 кВтч – за най-тежката версия. Пробегът с едно зареждане достига до около 400 км с най-голямата батерия. Бързото зареждане от 20 до 80 процента става само за 36 минути. Във всички случаи се предлага един ефективен електродвигател с мощност 170 кВт (231 к.с.) 336 Нм максимален въртящ момент. SV е проектиран да тегли ремарке със спирачки с тегло до 2000 кг. Впечатляващи са товарните възможности на Farizon SV. Товарният обем достига до 13 куб.м при полезен товар до 1350 кг. Височината на товарене е само 550 мм.

Базиран на изцяло новата платформа GXA-M на Farizon SV се предлага в пет различни варианта на размери, които осигуряват щедро пространство в кабината и товарното отделение. Най-общо конфигурациите включват три дължини на превозното и три височини на покрива: L1H1, L1H2, L2H2, L2H3 и L3H3. При всички варианти се запазва височина на товарене от само 550 мм. Усъвършенстваната електрическа архитектура позволява и подобрена свързаност и интелигентна функционалност при шофиране. Архитектурата drive-by-wire е позволила и разработването на конфигурация без B-колона, позволяваща по-широк страничен отвор на товарното пространство.

От производителя допълниха, че придобитият от Farizon SV платинен рейтинг на Euro NCAP определя модела като един от най-безопасните ванове, които са на пазара в момента. На британския пазар цената на Farizon SV започва от 45 000 лири без ДДС, което при сегашния валутен курс е под 53 000 евро. При това в цената за Великобритания са включени такси за доставка, първа регистрация и акциз върху превозното средство.

Марката Farizon е създаден през 2016 г. като подразделение за производство на товарни и лекотоварни превозни средства на Geely, един от най-големите производители на леки автомобили в Китай. Марката си е спечелила водеща позиция на вътрешния пазар заради фокуса върху технологиите, върху потребителя и върху нулевите емисии. От продуктовото портфолио с нулеви емисии, включващо камиони, лекотоварни автомобили и автобуси, панелният ван Farizon SV пионер при навлизането на марката във Великобритания и Европа.

Farizon SV е разработен на базата на богатия опит на Geely в сектора на леките автомобили с марки като Lotus, Polestar и Volvo, и на задълбочени изследвания и познания в областта на автомобилите за работа. Новият електрически ван е специално проектиран, за да отговори на нуждите на взискателния европейски пазар на лекотоварни автомобили. Автомобилът е бил подложен на над един милион километра сериозни тестове и валидации по целия свят, включително във Великобритания, Норвегия, Австралия и Близкия изток.

Освен че отговаря или надхвърля европейски стандарти за издръжливост и безопасност, Farizon SV е разработен и устойчиво. В автомобила са използвани 10% рециклирани материали, а 85% от материалите му могат да бъдат рециклирани в края на жизнения цикъл, като 95% от материалите на автомобила са възстановяеми за ново използване.

Във Великобритания Farizon се представлява от Jameel Motors. Поръчките за Farizon SV там стартираха на 24 февруари 2025 г., като първите доставки са планирани за второто тримесечие на годината. Всички варианти са със стандартна четиригодишна гаранция или 120 000 мили (над 190 000 км) за превозното средство и осемгодишна гаранция или 120 000 мили за батерията.

По време на изложението в Бирмингам на щанда на Farizon бяха демонстрирани и разнообразни конверсии и подобрения на Farizon SV. Сред тях беше хладилният Farizon SV, конвертиран от Paneltex, който поддържа температура на товара до 0°C без допълнителни батерии. Специално разработени от Motexion решения за подови настилки и облицовки пък осигуряват допълнителна гъвкавост при превоз на товари, а персонализирани решения за заключване от Locks 4 Vans предлагат подобрена сигурност на товара.

В рамките на Commercial Vehicles Show 2025 от Farizon осигуриха възможност за кратък пътен тест за членовете на Международното жури Ван на годината, сред които и редактор от списание КАМИОНИ. Заключението след теста е, че на пътя версията L1H1 на Farizon SV25 VAN, впечатлява и със стабилност, и с пътно поведение, и с ефективност. Интериорът е доста комфортен и ергономичен, а високотехнологичните решения и дизайн в него изобилстват.

Повече за новия Farizon SV и за теста – в юнския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg.


Свързани

Предпроектното проучване за третия мост над Дунав ще струва 12 млн. евро

14.07.2025

Лидер в роботиката откри производствена база в България

14.07.2025

Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

14.07.2025

DAF представя шасита за транспорт на автомобили

14.07.2025

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Предпроектното проучване за третия мост над Дунав ще струва 12 млн. евро

Предпроектното проучване за третия мост над Дунав ще струва 12 млн. евро

14.07.2025
Лидер в роботиката откри производствена база в България

Лидер в роботиката откри производствена база в България

14.07.2025
Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

14.07.2025
DAF представя шасита за транспорт на автомобили

DAF представя шасита за транспорт на автомобили

14.07.2025
Ford Trucks с нова сервизна точка в България

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
Тръмп „сурвака“ с нови мита 14 страни

Тръмп „сурвака“ с нови мита 14 страни

10.07.2025
В момента няма други публикации по темата.
Юнимастърс празнува 35 години устрем към иновации

Юнимастърс празнува 35 години устрем към иновации

24.06.2025
ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
Европейският транспорт оцелява с нови маршрути и повишена ефективност в икономическия спад

Европейският транспорт оцелява с нови маршрути и повишена ефективност в икономическия спад

26.06.2025
Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

24.06.2025
Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
Промени в Закона за автомобилните превози ще хармонизират българското със законодателството на ЕС

Промени в Закона за автомобилните превози ще хармонизират българското със законодателството на ЕС

18.06.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT