• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Бон Марин с нов логистичен център в София

Бон Марин с нов логистичен център в София


17.07.2024
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
Бон Марин с нов логистичен център в София

Логистичният център разполага с две хладилни камери с поддържане на температури от -24 до 4 °С и капацитет 2000 стандартни палетоместа.

През месец юли започна да функционира нова логистична база на Бон Марин в столицата. И въпреки че официалното откриване ще бъде през септември, мениджмънтът на компанията се съгласи предварително да представи проекта на читателите на списание ЛОГИСТИКА. Повече за възможностите, които модерният логистичен център осигурява за разгръщане бизнеса на Бон Марин Холдинг АД, научаваме от изпълнителния директор Емил Кайкамджозов.

Складът се намира до детелината на бул. Ботевградско шосе и Околовръстния път на София. Локацията е стратегическа и осигурява удобна връзка към пътната мрежа. Транспортът от и до летище София отнема около 20 минути.
Изграждането на логистичния център започва през май 2023 г. и продължава една година. След приключване на административните процедури за „приемане“ на обекта съоръжението влиза в експлоатация в началото на юли. Преди да започне с възлагане на проектирането, компанията провежда задълбочено проучване, за да изясни максимално точно концепцията на проекта. „Постигнахме добър резултат. Имаме многофункционално съоръжение, отговарящо на съвременните изисквания“, обобщава Емил Кайкамджозов, изпълнителен директор на Бон Марин.

Капацитет

Общата площ на центъра е 17 200 кв.м. Складът е разположен на площ от 6330 кв.м, като административната част заема 1270 кв.м. Разгърнатата застроена площ е 7600 кв.м. Обектът представлява стоманобетонна сглобяема конструкция с едноетажна зона за складиране и двуетажна просторна офисна и обслужваща част.
Логистичният център разполага с две хладилни камери с поддържане на температури от -24 до 4 °С и капацитет 2000 стандартни палетоместа. В т.нар. суха складова част могат да се съхраняват до 7000 европалета.
Светлата височина на основната складова площ е 13,5 м. Базата разполага с трафопост, дизелгенератор, автомобилна електронна везна, паркинги със зарядни станции за електромобили, ограда с бариери и КПП.

Решения за устойчивост

Предвижда се в логистичния център да бъде изградена фотоволтаична покривна система. Той е проектиран така, че да има естествено проникване на слънчевата светлина в офисните помещения и в основната сграда, като целта, разбира се, е намаляване разходите за осветление. Това е постигнато чрез покривни люкове, прозоречни отвори по фасадата и прозрачни ивици в товарните врати. Водата за базата (за поливната система и за противопожарни нужди) се осигурява от собствен водоизточник чрез сондажен кладенец. И още – в складовата база се използват изцяло електрически подемно-транспортни машини (високоповдигачи тип ричтрак, електрически транспалетни колички, електрокари) с Li-Ion батерии за обработка на стоките. Охлаждането на хладилните камери се осигурява от амонячна система.
Що се отнася до устойчивите решения за съхранение на стоки, в хладилните камери на Бон Марин се доверяват на стелажната система Mobile Pallet Racks. Тя  постига максимално уплътняване на хладилните складови площи, като осигурява възможност за достъп до всеки палет по всяко време. По този начин разходите за енергия за охлаждане се оптимизират, тъй като неизползваемото за складиране пространство е сведено до минимум.

Интеграция

Въз основа на досегашния си опит Бон Марин надгражда системите за експлоатацията на новия обект, като оптимизира и модернизира складовата структура и бизнес процесите. В основата е модерен софтуер за управление на складовото стопанство с интеграция към наличната ERP система в холдинга, модул за митническо и временно складиране, баркод система с богата функционалност за управление и анализ на всички процеси. Като следващ етап логистичната компания ще разработи и конкретни решения съгласно специфичните нужди и изисквания на клиентите си.

Нови услуги

Изграждането на новия логистичен център в София ще увеличи съществено добавената стойност на услугите, които компанията предоставя на своите клиенти. Това се отнася практически за всяка от осъществяваните от Бон Марин дейности – въздушна спедиция, сухопътен транспорт (FTL и LTL), 3PL, мултимодален транспорт. „Пренасяйки опита, който имаме в управлението на логистичния ни център във Варна, ще надграждаме с нови дейности и услуги, отчитайки спецификата на региона. Като пример можем да дадем решението да инвестираме в складове с контролиран температурен режим (в диапазона от минус 25 до плюс 4 °С), което е ново за нас“, обясни още Емил Кайкамджозов.

Осигурявайки със собствени ресурси всяко звено по логистичната верига, Бон Марин свежда до минимум необходимостта от външни подизпълнители. „Така успяваме да контролираме и подобряваме качеството и времето на изпълнение на целия процес“, посочва изпълнителният директор. Новата база успява да събере „под един покрив“ всички отдели, които доскоро са функционирали на няколко различни локации в София. Освен до много по-добра комуникация и взаимодействие между служителите това ще доведе и до оптимизация на структурата, производителността и финансовите потоци вследствие на икономии от мащаба, убеден е мениджърът на логистичната фирма.

Партньорство с GEODIS

От Бон Марин подчертават, че организацията на работа ще продължи да се основава на добрите практики и процедури, включени в интегрираната система за управление (ИСУ) на групата. „Това, което ще надградим с включването на новия логистичен център, е въвеждане на най-новите практики за управление не само на складовото стопанство, но и на движението на стоки по цялата логистична верига от началната точка до крайния клиент. Като част от този план в момента стартираме (съвместно с нашите партньори от GEODIS) подготовка за въвеждането на т.нар. Goods Distribution Practice (GDP) при обработката и съхранението на някои специфични видове стоки, което ще ни позволи да отговорим на изискванията и на най-големите компании в бизнеса“, научаваме още от Емил Кайкамджозов.

Спецификация на складовите площи

  • Работна височина 12 м
  • Две хладилни камери с поддържане на температури в диапазона –24 до 4 °С
  • Зона за крос-док палетни пратки и организиране на групажи
  • Зона за обработка на авиопратки
  • Зона за складиране и обработка на стоки без специални изисквания за съхранение
  • Зона за съхранение и обработка на пакетирани храни
  • Митнически и временен склад
  • Модерни стелажни системи за съхранение – конвенционални, мобилни палетни системи с общ капацитет на комплексната складова палетна стелажна система до 2000 броя стандартни европалета места в хладилните камери и 7000 в сухата складова част
  • Хидравлични рампи – девет за товарни камиони със секционни врати и изравнителни електрохидравлични платформи, както и три за лекотоварни автомобили с претоварни мостове
  • Складовата база разполага с два портални входа на кота нула.

 

Компании, партньори на проекта

  • Главен изпълнител: Главболгарстрой
  • Проектант: Къща А 3
  • Строителен надзор: ММВ – Инженеринг
  • Изпълнител на хладилната инсталация: Институт по хладилна и климатична техника
  • Изпълнител на хладилни камери: Фригопан
  • Мобилни и конвенционални стелажни системи STOW – доставени и монтирани от STAMH
  • Рампи и индустриални врати: Хьорман България
  • Ричтраци и електрокари: STILL – Технолифт България
  • Видеонаблюдение, контрол на достъпа и периметрова охрана: Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
  • Складова програма: DS WMS, разработена от ДС Софтуер
  • Мениджър на проекта: JR Build Consult
  • Консултант при проектирането и избор на доставчици: Логистична академия (с основател и управител Боян Джамбазов)

 

Tags: дигитализациядистрибуция

Свързани

IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

20.06.2025

AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

19.06.2025

Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

19.06.2025

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

20.06.2025
AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

19.06.2025
Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

19.06.2025
Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025
Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
Кофас: Войната между Израел и Иран може да застраши световната икономика

Кофас: Войната между Израел и Иран може да застраши световната икономика

19.06.2025
DHL Group инвестира над 500 млн. евро в пазари в Близкия изток

DHL Group инвестира над 500 млн. евро в пазари в Близкия изток

16.06.2025
Рекордните 2 722 изложителя взеха участие на transport logistic 2025

Рекордните 2 722 изложителя взеха участие на transport logistic 2025

12.06.2025
Цените на автомобилните превози падат

Цените на автомобилните превози падат

10.06.2025
6 тенденции в управлението на веригите на доставки

6 тенденции в управлението на веригите на доставки

19.05.2025
DHL Group отчете 17,4% ръст на FCF за Q1

DHL Group отчете 17,4% ръст на FCF за Q1

19.05.2025
Иван Такев, Savantis: Прагът за достъп до AI решения става все по-нисък 

Иван Такев, Savantis: Прагът за достъп до AI решения става все по-нисък 

13.05.2025
Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

12.06.2025
Румънски шофьор опита да подкупи инспектори на ИА „Автомобилна администрация“

Румънски шофьор опита да подкупи инспектори на ИА „Автомобилна администрация“

10.06.2025
Северна Италия въвежда забрани за влизане на камиони Евро 5 в много градове

Северна Италия въвежда забрани за влизане на камиони Евро 5 в много градове

04.06.2025
Ще продължи ли скоро строителството на железопътния тунел край Вакарел?

Ще продължи ли скоро строителството на железопътния тунел край Вакарел?

05.06.2025
Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

06.06.2025
ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT