Серията електрокари EFG 4 е разработена с цел да постигне производителността на мотокарите в този теглови клас.
Номинираната за IFOY AWARD тестова машина EFG 425 бе във версия drive&liftPLUS, която осигурява допълнителна мощност. Тя е вторият участник в категория „Машини с противотежест“. Електрокарът е с височина на повдигане от 3700 мм и е оборудван с допълнителна система за локализиране на хора около машината.
Новите машини са оборудвани с два задвижващи електродвигателя, които ги прави значително по-мощни отколкото моделите с един електродвигател. Моторът на повдигащата помпа също е подобрен. Хидравличното работно налягане и ефективността са увеличени, като е интегриран високоефективен клапанен блок за оптимално използване на тежки прикачни устройства. Има опция за допълнителен маслен охладител, който осигурява неограничена употреба при екстремни условия.
Тънката кормилна колона се регулира както по наклон, така и по височина. Регулируемият подлакътник и голямото място за съхранение от дясната страна на кабината са познати характеристики от предишни модели. Подлакътникът на тестовата машина бе оборудван с управление на мачтата тип soloPILOT. Допълнително машината се предлага и с управление и с duo или multiPILOT управление.
Тестовият екип на IFOY изпита работата на EFG 425, както в най-мощния режим на работа – 5, така и в по-икономичния режим 3. В режим 5 електрокарът постигна рекордна скорост на повдигане, надминавайки средната за мотокарите. При по-лекия режим на работа 3, EFG 425 постига 6% по-висока производителност от средната за мотокари. При режим 5 производителността е с 16 % над производителността на среден мотокар. С обработката на 389 палета за 8 часа, EFG 425 поставя нов стандарт и достига връх в този пазарен сегмент.
Ниският център на тежестта на машината осигурява допълнителна стабилност. Автоматичната ръчна спирачка държи EFG 425 на сигурна позиция, дори при наклони. Спирачният ефект на задвижващите двигатели действа сигурно, а крачната спирачка трябва да се използва рядко.
По отношение на потреблението на енергия новият Jungheinrich EFG 425 се представя по-добре от средното за пазара. Като цяло батерията от 775 Ah/80 V издържа 8 часа и 19 минути в режим 5. В режим 3 това време се увеличава с час и 15 минути.
Повече за електрокара EFG 4 на Jungheinrich четете в новия бр. 4 на списание ЛОГИСТИКА.