• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Тест: Ford E-Transit Courier, E-Transit, Transit Connect PHEV и Transit Custom PHEV

Тест: Ford E-Transit Courier, E-Transit, Transit Connect PHEV и Transit Custom PHEV


10.04.2025
A A
kamioni.bg
Reading Time: 3 mins read
Тест: Ford E-Transit Courier, E-Transit, Transit Connect PHEV и Transit Custom PHEV

В края на март и началото на април Ford Pro организира мащабни пътни тестове на обновената си гама от електрифицирани ванове. На разположение за пробно шофиране по пътищата из живописните околности на Барселона за първи път бяха новият E-Transit Courier, оборудваният с по-голяма батерия Ford E-Transit, Transit Connect PHEV и Transit Custom PHEV.

Тестовете в Барселона съвпаднаха с 50-годишнината на легендата Ford Transit. Едва ли има по-добър начин да се представи половинвековното развитие на лекотоварната гама на Ford, от това да бъдат събрани на едно място всички електрифицирани предложения на марката със Синия овал.

Настоящата стратегия на Ford Pro е да бъде до клиента и да подкрепя бизнеса му във всички аспекти на трансформацията към електрическа мобилност. За това в Барселона производителят представи не просто новите си електрически ванове, а цялостната екосистема, изградена около тях. Тя включва широк набор от услуги за клиентите, целящи да улеснят прехода и да направят бизнеса им по-ефективен. В Барселона беше демонстриран и опитът на фирми с малък, среден и голям бизнес, които вече използват електрифицираните ванове на Ford и свързаните с тях услуги.

Лекотоварните автомобили на Ford, повечето, от които се произвеждат ов заводите на Ford Otosan в Турция и Румъния, естествено бяха във фокуса на събитието в Барселона. Разбираемо, те са в центъра на продуктите и услугите, имащи за цел да увеличат максимално времето за експлоатация и да намалят това за престой на автопарка., целящи да поддържат в максимална степен експлоатацията на лекотоварните автомобили на клиентите на Ford Pro.

Списание КАМИОНИ имаше възможността първо да тества поведението на пътя на нови малък ван Ford E-Transit Courier и на обновения двутонен E-Transit. След това седнахме и зад волана и на компактния хибриден ван Transit Connect PHEV и обновения, също хибриден Transit Custom PHEV.

На пътя с Ford E-Transit Courier

Тестовете на Ford E-Transit Courier в Барселона са първите, след като моделът бе представен през 2023 г. Най-малкият член на електрическото семейство на Ford предлага пробег с едно зареждане от 300 км при ефективен товарен капацитет от 700 кг. След пускането на дизеловите и бензиновите версии на Transit Courier малко по-рано, стана ясно, че моделът е „напомпал мускули“ и сериозно е пораснал, като почти припокрива товарните характеристики и размери на късата версия на Connect, който иначе, формално, е в по-горния сегмент. За това си има логично обяснение, макар то да не е официална позиция на Ford. В по-горния сегмент Ford има Connect, който е плод на сътрудничество с Volkswagen и споделя платформа с Caddy. В същия сегмент, обаче немският производител си има изцяло електрическия ID.Buzz. Това трябва да подскаже, че Volkswagen едва ли ще разработва напълно електрическа версия на Caddy. А това би оставило Ford без електрически модел в сегмента на компактните ванове. Точно за това всички версии на Courier могат да натоварят по 2 европалети, колкото и Connect. За дизайна и характера на SUV, който е придобил Courier и които са отличителни черти и на електрическия му вариант пък е ставало дума неведнъж.

Първото, с което впечатлява E-Transit Courier на пътя е динамиката и стабилността. Електродвигателят предлага точно 100 кВт мощност и въртящ момент от 290 Нм, който буквално изстрелва напред малкия ван при натискане на педала на газта. В управлението на силовата линия и тук откриваме бутона L (Low), при натискането, на който рекуперацията на енергия е на максималното ниво и отпада нуждата от използване на спирачния педал, защото при отпускане на газта освен, че рекуперира енергия в батерията, автомобилът започва да спира доста осезаемо. Много пъти е ставало дума, че функцията е особено полезна при натоварен градски трафик с чести спирания и потегляния. Разполагаме и с няколко режима на силовата линия, които се избират от сензорния екран на централната конзола, както и с всички познати асистиращи системи и системи за безопасност.

Панелният ван E-Transit Courier е насочен към индивидуални потребители, малки предприятия, както и към общински служби и оператори, извършващи доставки от последната миля. Предлага се с 8-годишна гаранция на батерията ли пробег от 160 000 км. Както споменахме E-Transit Courier има електродвигател с мощност 100 кВт (136 к.с.) и въртящ момент 290 Нм. Използваемият капацитет на батерията е 43 кВтч.

Според данните на производителя панелният ван E-Transit Courier има разход на енергия от 17 кВтч/100 км. При теста първата цел беше да проверим дали това е така. Тестовото трасе преминаваше през доста разнообразен терен, включващ като редица населени места, така и двупосочни пътища с много завои, виещи се по хълмовете около Барселона. Първата част от теста включва предимно изкачване по междуградски пътища. Мощната силова линия се справя безпроблемно, но средният разход на моменти достига и до 24 кВтч/100 км. След това обаче се редуват спускания и градско движение, средният разход започва бързо да се топи и в края на шофирането, отчитаме, почти рекордните 13 кВтч/100 км – след изминаването на почти 100 км, с водач, пътник и 250 кг товар или малко над 400 кг общо тегло на товара и при температура на околния въздух около 20 градуса. От подробните данни на бордовия компютър на тестовия автомобил отчитаме, че 79% от енергията, която е изразходвана при тестовото шофиране е използвана за задвижването на автомобила, 4% са отишли за климатика, 7% – за оборудването и 10% за охлаждане на батерията.

В допълнение към енергийната ефективност E-Transit Courier се отличава и с усъвършенстваните си функции за бързо зареждане, с което само за 10 минути може да бъде добавен пробег от 103 километра. Батерията може да бъде заредена от 10 до 80 % за 23 минути с DC зарядно устройство с мощност 100 кВт. Зареждането от 10 до 100 % при AC зарядното устройство с мощност 11 кВт отнема 5 часа и 16 минути.

Товарното пространство на E-Transit Courier предлага място за 2 европалети и позволява транспорт на товари с дължина до 2,6 м при използване на пространството под седалката на пътника. Дължината на товарния отсек на електрическия панелен ван E-Transit Courier е 1803 мм, а височината – 1253 мм. Широчината между арките на задните колела е 1220 мм. Товароносимостта на електрическия панелен ван Courier с товарен обем от 2,9 куб. м е 700 кг, при максимална маса на тегленото ремарке от 750 кг.

Пробег до 402 км за Ford E-Transit

Следващият тестов автомобил на Ford Pro, който изпробвахме в Барселона е познатият двутонен ван Ford E-Transit, но вече с нова батерия и удължен до 402 км пробег с едно зареждане. Моделът се превърна в електрически бестселър в Европа и е първият електрически лекотоварен автомобил, произвеждан от Ford Otosan в Турция.

Актуализиран след първото си представяне през 2022 г., електрическият голям ван на Ford E-Tansit е най-продаваният модел товарен автомобил в своя сегмент (в Европа) с 46,7% пазарен дял през 2024 г. През 2025 г. E-Tansit може да предложи пробег до 402 км със своята батерия с капацитет 89 кВтч.
Тестовият автомобил беше от по-мощната версия на модела, с интегриран в задния мост електродвигател с мощност 198 кВт или 269 к.с. Тестовият ван е с товарен обем 11 куб. м и е натоварен със 705 кг, което е около половината от товарния капацитет от 1460 кг, наличен при най-дългата и висока версия. Във вариант шаси-кабина полезният товар с надстройката включително е до 1814 кг.

При смесения цикъл на шофиране в Барселона с преобладаващо градски движение постигаме разход на енергия от около 23 кВтч/100 км, което съответства напълно на заводските данни на автомобил, който предлага пробег с едно зареждане от 341 км, тъй като е по-мощната версия. При по-прецизно шофиране и умело използване на различните режими на силовата линия разходът може да бъда свален и под 20 кВтч/100 км, нещо, което сме постигали при предишни тестове.

Инженерите на Ford са подобрили значително и ефективността при зареждане на обновения E-Transit. Максималната мощност при зареждане с променлив ток е увеличена от 11 кВт на 22 кВт, което означава, че пълното зареждане през нощта отнема под 6 часа. Мощността при бързо зареждане с постоянен ток е увеличена от 115 кВт на 180 кВт, така че с 10 минути зареждане може да бъде добавен пробег от 116 км пробег, а зареждането на батерията от 10 до 80 процента отнема около 28 минути. Големият Ford E-Tansit се произвежда в 19 конфигурации в заводите на Ford Otosan в Коджаели, Турция.

Новият Transit Connect PHEV

С паралелния хибрид Transit Connect PHEV, който е следващият ни тестов автомобил в Барселона  Ford Pro завърши електрификацията на гамата Transit. Усъвършенстваната plug-in hybrid (PHEV) задвижваща линия при  новия Transit Connect осигурява чисто електрически пробег от 110 км при възможност за AC и DC зареждане на батерията. Новият Transit Connect е с повишена товароносимост и предлага товарен обем до 3,7 куб. м при най-дългата версия. При товаро-пътническата версия Kombi пък е използвана иновативна и практична концепция за лесна трансформация на седалките от втория ред в преграда между кабината и товарното пространство. Допълнителните премиум функции при новия Transit Connect включват опция за интелигентно задвижване на четирите колела, свързан дигитален кокпит и най-широкият набор от усъвършенствани системи за подпомагане на водача, използван някога в Transit Connect.

Хибридната система включва 1,5-литров бензинов EcoBoost двигател, високоволтова батерия и електрически двигател, като осигурява комбинирана мощност от 150 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Предавателната кутия е шестстепенна автоматична с двоен съединител. Максималният полезен товар е 770 кг, а максималното тегло за ремарке е 1400 кг. Transit Connect PHEV има електрически пробег до 110 км, като при нужда в процеса на работа или между смените, водачът може да дозареди батерията от 50 кВт DC бързо зарядно устройство или да я зареди напълно с помощта на бордовото 11 кВт AC зарядно устройство.

На пътя Transit Connect PHEV е стабилен и динамичен. Силовата линия има три, избираеми от водача, режима на задвижване, които помагат за оптимизиране на използването на енергия. При EV Now се дава приоритет на електрическия пробег, а ДВГ остава деактивиран, докато нивото на батерията не достигне критичен минимум. В режим EV Auto системата балансира между използването на електрическия и бензиновия двигател, за да отговори най-добре на условията на шофиране, а енергията, произведена от двойката двигател – генератор, се разпределя според нуждите – и към електродвигателя, и към батерията. При EV Later приоритет има ДВГ, като се спестява електроенергията за по-късно, а целта е с рекуперация батерията да се зареди максимално. Режимът е полезен за движение по-магистрала, като така, след това – при влизане в града, в батерията ще има достатъчно ток, за използване на чисто електрическия режим.

И нов Transit Custom PHEV

На разположение за тестове в Барселона бе и най-новата хибридна версия на Ford Transit Custom. Моделът, който е носител на престижната награда Международен ван на годината 2024 неотдавна получи изцяло нова хибридна силова линия. Custom PHEV e с предно разположен двигател и  предно задвижване. Батерията с капацитет 11,8 кВтч е интегрирана в пода.

Основната новост тук е 2,5-литровият 4-цилиндров бензинов двигател с, работещ по цикъла на Аткинсън, който заедно с електродвигателя осигурява обща мощност от 232 к.с. Въртящият момент доставян от ДВГ е 180 Нм, а този на електродвигателя – 320 Нм. Предавателната кутия е вариативна. Ефективната хибридна силова линия осигурява до 56 км чисто електрически пробег и разход на гориво от 1,6 до 2 л на 100 км. Режимите на силовата линия са аналогични с тези на Connect PHEV, а при изброените технически характеристики е излишно да казваме, че на пътя Transit Custom PHEV е динамичен и мощен, независимо от избрания терен за движение.

Четете и в майския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – transport-press.bg.


Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

23.10.2025
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

24.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT