„PACCAR разработва най-важните технологии в транспортната индустрия. Те включват водещи в индустрията батерийни електрически превозни средства и камиони с водородни горивни клетки, които помагат на клиентите ни да работят с най-ниските възможни емисии и с изключителна ефективност“, каза Джон Рич, старши вицепрезидент и главен технологичен директор на PACCAR.
„Ние инвестираме в множество технологии с нулеви емисии, за да предложим подходящите камиони и транспортни решения за нашите клиенти.“
PACCAR показа модерни продукта и технологии на CES 2024, включително:
Електрическо превозно средство с водородни горивни клетки Kenworth T680
SuperTruck II на Peterbilt
Батерийно електрическо превозно средство DAF XD
Решения за зареждане на електрически превозни средства на PACCAR Parts
PACCAR използва следващо поколение технология за водородни горивни клетки, създадена в партньорство с Toyota Motor North America, Inc. Компаниите разшириха партньорството си, за да разработят и пуснат на пазара технологията, използвана в камионите Kenworth T680 и Peterbilt Model 579 Class 8. Задвижващият механизъм неотдавна получи сертификат за нулеви емисии на задвижващия тракт от Калифорнийския борд за въздушни ресурси. Kenworth T680 FCEV, изложен на CES, и задвижваният от водородни горивни клетки Peterbilt Model 579, предлагат безкомпромисни операции с нулеви емисии при тежки условия с пробег до 450 мили и 82 000 паунда максимално бруто комбинирано тегло, както и време за зареждане, което е в съответствие с това на традиционните дизелови камиони. Към днешна дата PACCAR е получил повече от 150 платени депозита за Kenworth и Peterbilt FCEV, като доставките на клиенти започват през 2025 г.
Peterbilt SuperTruck II е тестова платформа за бъдещи продуктови технологии. Той е разработен като част от програма на Министерството на енергетиката на САЩ за подобряване на ефективността в транспортирането на стоки. SuperTruck II разполага с усъвършенстван чист дизелов двигател, който използва рекуперация на изразходваната топлина, за да постигне 55% подобрение в топлинната ефективност на спирачките, има ефективно 48-волтово меко хибридно задвижване, електрифицирани аксесоари на двигателя и подобрена аеродинамика.
Електрическият батериен камион DAF XD е предназначен за градски и извънградски транспорт, като изминава до 310 мили с едно зареждане. С 325 кВт бързо зареждане камионът може да се зарежда от 0-80% за малко над 45 минути или от 0-100% за по-малко от два часа. Електрическият акумулаторен камион DAF XD може да постигне дневен пробег от повече от 600 мили с най-голямата налична батерия и целево зареждане.
PACCAR Parts показа и DC бързи зарядни устройства, налични за електрическите превозни средства Kenworth, Peterbilt и DAF. Портфолиото от зарядни устройства за електрически превозни средства на PACCAR Parts обхваща пълната гама електрически превозни средства на PACCAR.
„PACCAR предлага водещо в индустрията портфолио от превозни средства и технологии с нулеви емисии, благодарение на над един век иновации в тежкотоварния сектор, за да подпомогне оперативните и екологичните цели на клиентите си“, добави Рич.