Инж. Чавдар Трендафилов е назначен за управител на дружеството с най-голям пазарен дял в страната при релсовите превози.
Трендафилов ще ръководи БДЖ – Товарни превози до обявяването на конкурси за нови директори след уволнението на инж. Християн Кръстев заради катастрофата с два товарни влака край Локорско, отнела два човешки живота. Пред медиите бе изнесена информация, че до инцидента се е стигнало заради отсъствие на диспечерката на смяна, която излиза от работното си място и остава командването на влаковото движение на свои колеги. Те допускат движението на две композиции една срещу друга.
След трагедията бе свикана спешна среща с ръководствата на НK Железопътна инфраструктура, Холдинг БДЖ ЕАД, ИА Железопътна администрация и Националния борд за разследване на произшествия. По думите на новия транспортен министър Гроздан Караджов е нужен критичен анализ и оценка на системата за безопасност в железопътния транспорт в България. „Задачата, която поставих на железопътните предприятия, е да не се допусне нито една катастрофа повече в железопътния транспорт“, обясни тогава Караджов.
Няма система за вторичен контрол
„Изводът, от това което ми докладваха е, че освен процедурите и правилата, които действат в момента, трябва да има и система за вторичен контрол навсякъде, където е възможна човешка грешка. Трябва да има система, която да натиска бутона „Стоп“, независимо дали волно или неволно човекът е допуснал грешка“, коментира транспортният министър. „Възложил съм на компаниите в срок до края на седмицата (бел. ред до 24.01) да анализират слабостите в системата за безопасност и да предложат конкретни мерки, така че да не се допускат повече катастрофи. Това включва спешни мерки, които ще бъдат приложени веднага, и дългосрочни, които изискват по-сериозна подготовка и финансиране. Към тях се включват например нови софтуерни системи, с които да бъдат оборудвани подвижният състав и жп мрежата, за да предотвратяват инциденти“, посочи още заместник министър-председателят.
Кой е Чавдар Трендафилов?
Новият ръководител на БДЖ- Товарни превози започва работа в БДЖ през 1991 г. Заемал е длъжности от машинист до различни ръководни постове в областта на експлоатацията на подвижния железопътен състав. В периода 2013 г. – 2015 г. Трендафилов е бил изпълнителен и заместник изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД. От март 2022 г. до март 2023 г. е бил главен директор в ГД Железопътна инспекция в Изпълнителна агенция Железопътна администрация (ИАЖА). До момента на назначаването му за управител на БДЖ – Товарни превози е заемал длъжността директор Подвижен железопътен състав в БДЖ – Пътнически превози ЕООД.
Инж. Чавдар Трендафилов е възпитаник на Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков”.
Той застава на чело на БДЖ – Товарни превози до избирането с конкурс на нов управител на дружеството .
Александър Вецков е новият генерален директор на НКЖИ
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ също е със сменено ръководство. След поисканата оставка на Стоян Стоянов, постът заема временно Александър Вецков. НКЖИ е най-голямото държавно предприятие и единствен управител на железопътната инфраструктура в България. Компанията организира, осъществява и отговаря за изпълнението на задължения по дългосрочен договор, сключен с държавата, планира цялостната дейност за развитие на железопътната инфраструктура в съответствие с него.