• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Илиян Павлов, зам.-кмет в СО: Необходимо е спешно обособяване на места за доставки

Илиян Павлов, зам.-кмет в СО: Необходимо е спешно обособяване на места за доставки


07.03.2024
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
Илиян Павлов, зам.-кмет в СО: Необходимо е спешно обособяване на места за доставки

Как ще се решават проблемите с доставките в най-горещите трафик точки в София?

Списание ЛОГИСТИКА е една от първите медии, която успя да вземе интервю от новоназначения и дългоочакван заместник-кмет по транспорта на Столична община. От него научаваме още как ще бъдат разрешавани по-ефективно транспортните задачи на София и възможно ли е общината да бъде предвидим партньор на бизнеса.

ВИЗИТНА КАРТИЧКА

Илиян Павлов е назначен за заместник-кмет на Столична община –  направление „Транспорт и градска мобилност“, в края на януари 2024 г. Излъчен е от политическа партия „Спаси София“. Павлов е инженер по транспортно строителство, завършил е магистратура в транспортния факултет на Университета по архитектура, строителство и геодезия.

Г-н Павлов, какво смятате, че трябва да се направи за подобряване на градската логистика на товари в София?
Хората, заети в сферата на логистиката, срещат същите проблеми в транспорта, които среща и всеки жител на града ни – тежък трафик, липса на места за паркиране и контрол. Не се събират достатъчно данни, за да бъдат транспортните задачи по-ефективно разрешавани, както и все още няма добра свързаност между отделните части на София.

Необходимо е спешно обособяването на места за доставки, особено в центъра, и балансиране на интересите на бизнеса с този на гражданите.

По отношение на свързаността на града в момента активно се работи по ключовите рингови булеварди, така че до няколко години да бъдат изградени липсващите връзки между кварталите – за някои имаме проекти, за други тепърва предстои проектиране.
Подкрепям това да се възприеме цялостен подход за разрешаване на проблемите на бранша, като тук очаквам проактивно включване от страна на бизнеса и заедно да видим как Столична община може да бъде предвидим партньор.

Как ще се реши проблемът с паркирането на превозните средствата за градска логистика (бусове, ванове)? Често те няма къде да спрат, за да обслужат даден магазин или офис, и са принудени да нарушават правилата. Какво мислите, че може да се направи в тази посока?
Настоящата ситуация може да бъде разгледана от различни гледни точки – от тази на доставчиците, които обикалят в трафика в търсене на място за паркиране, както и от позицията на пешеходците и велосипедистите, които не могат да преминат заради спрели „за малко“ доставчици.
Напълно възможно решение е създаването на специални места за доставки, каквато практика има в много европейски градове. На такива места е разрешено да се спира до 15 минути и могат да се обособят там, където има нужда от тях, най-вече в централната градска част.

За целта е нужно да намерим подкрепа за изменение на Наредбата за организация на движението от общинския съвет. Промяната на Наредбата е и едно от най-евтините и лесни решения и ще спести сериозно време на бизнеса.

За да сме сигурни, че правилата ще се спазват, трябва да има и стриктен контрол. Един от моите основни приоритети е въвеждането на ред по улиците. Това можем да постигнем чрез инвестиции в техника за автоматизиран контрол и чрез допълнителни изисквания към доставчиците, които да гарантират, че служителите им ще спазват правилата.
В дългосрочна перспектива предвиждаме създаването на приложение за паркиране, което да се използва от всички граждани. В него доставчиците биха могли да имат специален профил, който да им позволява безплатно паркиране в рамките на определено време.

Кои основни градски артерии смятате, че е належащо за бъдат ремонтирани или реконструирани? Залагате ли планове за изграждането на нови и разширяването на стари основни транспортни маршрути?
От първостепенна необходимост е да се работи по завършването на ринговите булеварди на София, които да облекчат драстично трафика в центъра. Това са булевардите „Тодор Каблешков“, който в момента се строи, и „Филип Кутев“, чието разширение ще бъде завършено скоро. Така ще имаме директна връзка между бул. „Цар Борис III“ и бул. „Цариградско шосе“ през кварталите „Манастирски ливади“, „Витоша“ и „Дианабад“. Важно е да се отбележи, че работим активно за това след завършването на пътните платна да бъде пуснато и трамвайно движение по новите булеварди, свързващо бул. „България“ и бул. „Черни връх“, а след това и да продължи от бул. „Черни връх“ към бул. „Д-р Г. М. Димитров“.
Тази година очаквам да започне и разширението на друг рингов булевард – „Опълченска“, в частта между булевардите „Тодор Александров“ и „Сливница“.
Предстои и изграждането на бул. „Копенхаген“ между „Дружба“ и „Младост“, който очаквам сериозно да разтовари бул. „Александър Малинов“ от тежкия трафик.
Вече се работи и по бул. „Рожен“, който ще бъде разширен, и след завършването му ще се сбогуваме с огромните задръствания от и към гр. Нови Искър, като новият булевард ще се свърже и с вече изградения пътен възел при Северната скоростна тангента.
Бул. „Александър Стамболийски“ между Националния дворец на децата и Западен парк също ще претърпи рехабилитация. Там се преборихме първоначалният проект за ремонт на трамвайните релси да бъде преправен и да обхване цялото пътно платно и тротоарите.

Предвижда ли се монтиране на още камери за наблюдение на трафика в София?
Със сигурност държим на фокус пътната безопасност, тъй като това е един от приоритетите на  кмета Васил Терзиев. Вече сме задействали процес по идентифициране на ключови булеварди, където има нужда от камери за скорост, като част от тях са „Сливница“, „България“, „Цариградско шосе“, Околовръстния път и др.
Много държа да отбележа, че с поставянето на камерите не се изчерпва нашата стратегия за пътна безопасност – предвиждаме осветяването на редица пешеходни пътеки, както и реконструкцията на инфарктни кръстовища, където ще стесним ленти и ще осигурим пешеходни острови за най-уязвимите в пътния трафик.
До няколко месеца камерите, контролиращи нискоемисионната зона в центъра, ще могат да контролират и тежкотоварния трафик. Вярвам, че стриктният контрол в комбинация с инфраструктурните ограничения ще ни помогне да реализираме целта си за спазване на правилата и в крайна сметка нула жертви на пътя.

Какво да очаква бизнесът от ръководения от Вас ресор по отношение на станциите за зареждане на електрически лекотоварни автомобили в София? Къде и колко нови станции се очаква да бъдат на разположение до края на 2024 г.?
Изграждането на нови зарядни станции за електрическите превозни средства е ключово за зеления преход.

В момента има готовност за 50 станции на 25 локации, но досега плановете за изграждането им катастрофират в администрацията – процедурата е изключително усложнена и се изисква разрешение за строеж, което досега не е получено. Разработени са типови проекти, но е необходима нормативна промяна в изискванията за изграждане. В тази връзка това е и първата ни задача – да отблокираме процеса.

Какви ще бъдат политиките, които ще реализирате с цел насърчаване ползването на щадящи природата превозни средства? Наскоро например заработи първата водородна зарядна станция в София – планирате ли нови партньорства в тази насока?
Устойчивото развитие на София е ключово и преминаването от автомобили с двигатели с вътрешно горене към електрически е неизбежно. Виждаме този процес, който върви от години в другите европейски градове, и в последно време делът на електрическите автомобили става все по-голям почти в геометрична прогресия.
И в момента действат доста преференции за ползвателите на електрически превозни средства – безплатно паркиране в зоните за платено паркиране в центъра и сериозно облекчен годишен данък. Основното предизвикателство остава малкият брой зарядни станции. Тук има идея за децентрализация на процеса, но са необходими сериозни нормативни изменения.
Планираме общината да подмени автопарка си с електрически автомобили, както и този на общинските предприятия и търговските дружества, но тепърва предстои по-задълбочен анализ на възможностите и ползите от това решение.
Все още не сме обмисляли водородното гориво като алтернатива и каква роля ще изиграе в бъдеще, но сме отворени към предложения за партньорства.

Кои са трите приоритетни цели, върху чието изпълнение ще се съсредоточите в началото на своя мандат?
Моята визия е в София да има истинска градска мобилност. Това включва:
Първо, градски транспорт, който е бърз и удобен, привличащ пътници и е предпочитан начин за пътуване. Улиците да са със справедливо разпределение между всички участници в придвижването – свързани безопасно велоалеи, пешеходни пространства и равни тротоари без автомобили по тях.
Второ, видим за всички строг контрол върху паркирането и скоростта. Безопасността по улиците е на първо място. Това включва и добре поддържана хоризонтална маркировка, вертикална сигнализация и осветление, особено с акцент около детските градини и училищата, както и при ключовите кръстовища.
Трето, преразглеждане на организацията на движението в кварталите, така че да има достатъчно и уредено паркиране за всички, но и успоредно ще задействаме процеса по проектирането и изграждането на нови паркинги.
Що се касае до градската логистика, основното, за което ще се боря, е за обособяването на местата за доставки в центъра – лесна мярка, за която се говори от години и която неясно защо беше неглижирана толкова време.

Още интересни интервюта и теми можете да прочетете в брой 2 на списание ЛОГИСТИКА – на хартия и онлайн.

 

Tags: дистрибуцияелектромобиликуриери

Свързани

IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

20.06.2025

AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

19.06.2025

Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

19.06.2025

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

20.06.2025
AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

19.06.2025
Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

19.06.2025
Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025
Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
Кофас: Войната между Израел и Иран може да застраши световната икономика

Кофас: Войната между Израел и Иран може да застраши световната икономика

19.06.2025
Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025
Цените на автомобилните превози падат

Цените на автомобилните превози падат

10.06.2025
6 тенденции в управлението на веригите на доставки

6 тенденции в управлението на веригите на доставки

19.05.2025
DHL Group отчете 17,4% ръст на FCF за Q1

DHL Group отчете 17,4% ръст на FCF за Q1

19.05.2025
EPAL оптимизира управлението на палетите с ново приложение 

EPAL оптимизира управлението на палетите с ново приложение 

11.04.2025
DP World избра София и Русе за логистични хъбове

DP World избра София и Русе за логистични хъбове

21.03.2025
Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

12.06.2025
Румънски шофьор опита да подкупи инспектори на ИА „Автомобилна администрация“

Румънски шофьор опита да подкупи инспектори на ИА „Автомобилна администрация“

10.06.2025
Северна Италия въвежда забрани за влизане на камиони Евро 5 в много градове

Северна Италия въвежда забрани за влизане на камиони Евро 5 в много градове

04.06.2025
Ще продължи ли скоро строителството на железопътния тунел край Вакарел?

Ще продължи ли скоро строителството на железопътния тунел край Вакарел?

05.06.2025
Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

06.06.2025
ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT