• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Формираме стратегиите си спрямо голямата картина на пазара

Формираме стратегиите си спрямо голямата картина на пазара


11.11.2024
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 2 mins read
Формираме стратегиите си спрямо голямата картина на пазара

Тази година е специална за компанията Александър Логистикс, основана през 1994 г. от Иван Тодоров, Александър Димитров и Цветин Тодоров. Рулят на управлението постепенно преминава в ръцете на техните наследници Радослав Тодоров и Михаил Димитров.

Иван Тодоров, председател на Борда на директорите, съосновател на Александър Логистикс:

„Продължаваме да инвестираме в инфраструктура и технологии, за да осигурим решения за своите клиенти. Последните 5 години инвестирахме над 4 млн. евро в нови складови съоръжения и вече разполагаме с 15 000 кв.м  закрити складове.“

 

 

 

Александър Димитров, мениджър и съосновател на Александър Логистикс:

„Складовата логистика и митническото представителство са от решаващо значение за бизнеса, за да управлява ефективно наличностите и да отговори навреме на пазарното търсене.“

 


Радослав Тодоров, мениджър Автомобилна спедиция:

„Основната ни дейност е свързана с автомобилна спедиция. Развихме над 30 регулярни групажни линии с всички държави от ЕС, както и с Англия, Турция, Грузия, Армения, Сърбия, като продължаваме на Изток. Предлагаме и спедиция на комплектни (FTL) и частични товари (LTL), както и експресен транспорт. За да осигурим надеждност на транспортните услуги, обезпечихме част от дейността си със собствен автомобилен парк, като използваме модерни технологии за дигитализация, включително IoT и GPS телематични решения.“

 

Михаил Димитров, мениджър Складова логистика и дистрибуция:

„Важна цел за фирмата бе да обезпечим транспортната си дейност със собствена мрежа за национална дистрибуция. За да решим ефективно задачата, последните две години развихме организация за доставки в страната с 12 хъба. Това ни позволява да предложим на клиентите си доставки в рамките на 24 часа в цяла България.“

 

Цветин Тодоров, съосновател и мениджър на Александър Логистикс:

„Независимо от стремежите за връщане на производства от Далечния изток в Европа, глобализирането на пазарите не може да бъде избегнато. За да обезпечим нуждите на своите клиенти, ние осигуряваме авио- и контейнерен транспорт от и за цял свят. Членове сме на някои от най-големите спедиторски мрежи в света.“ 

Ако искате да се движите бързо – вървете сам, ако искате да стигнете далеч – вървете с екип. Тази африканска поговорка ни припомня Цветин Тодоров, съосновател и мениджър на Александър Логистикс, и подчертава, че добрите резултати винаги са екипно дело. Независимо колко ключов е някой играч, сам не би могъл да отиде далеч.

Как малка семейна компания се превръща в пазарен лидер? Каква е основата на успеха на Александър Логистикс – прочетете цялото интервюто в брой 9 на сп. Логистика – на хартия или онлайн.

Г-н Тодоров, стратегиите за устойчивост при срив заемат все по-значимо място в чертаенето на бъдещите планове на компании от всички сектори. Какви са решенията на Александър Логистикс за осигуряване на т.нар. резилентност?

Диверсифицираме портфолиото си, като инвестираме и разработваме нови продукти, услуги, групажни линии в нови дестинации, мрежа за доставки в България. Развиваме и агентска мрежа извън Европа. Фокусираме се върху рентабилността, за да можем да продължим растежа си. Развиваме устойчиви взаимноизгодни взаимоотношения с доставчици, клиенти и партньори, като си осигуряваме гъвкавост и бърза реакция при промени в бизнес средата. Редовно преразглеждаме и подобряваме работните си процеси въз основа на минал опит и реагираме бързо на променящите се условия.
Числеността на населението на държавата спада, а нивото на образованост на работоспособните е сравнително ниско. На този фон стратегиите за устойчивост на Александър Логистикс са в няколко посоки. На първо място са задържането и обучението на персонала. Стремим се да направим всичко възможно, за да запазим талантите. Увеличаваме складовия си капацитет и in-house дейностите. Създаваме собствени структури както тук, в София, така и в страната. Навлязохме много сериозно в B2B last mile сегмента. Разполагаме с общо 12 крос-док хъба в България. За да предлагаме отличен сервиз, трябва да имаме качествена последна миля, а това означава да разполагаме с добри складове в различни локации в страната, в които да работи наш персонал. Знаете, имаме над 30 групажни линии и от София доставяме товари в цяла България. Наш фокус е надграждането на мрежата за доставки в страната, която вече е от водещите на пазара. От терминала на Александър Логистикс в столицата отпътуват от един до няколко камиона всяка вечер за всеки един от складовете в 11 наши бази в България. Същото се случва и в посока от  страната към централния терминал с София.
Инвестирахме много и в закупуването на транспортни средства. В момента оперираме с 45 камиона – чрез тях предлагаме устойчива услуга в Европа и разчитаме на собствен транспортен капацитет.

Предлагаме решения от врата до врата и митническо освобождаване, така осигуряваме време на клиентите си да се фокусират върху основния си бизнес.

Дигиталната трансформация е ключ към успешните партньорства. Тя обаче изисква много ресурс и инвестиции, които имат потенциал временно да отслабят позициите на даден играч на пазара. Кога е най-подходящото време за въвеждането на дигитална трансформация в една компания от транспортно-логистичния сектор?

Бих започнал от края на въпроса – всички в логистичния бранш вече сме закъснели по отношение на дигиталната трансформация. Така че отговорът е: ако още не сте започнали, направете го веднага. Освен финансови средства за внедряването на нови технологии, за дигиталната трансформация се изисква и много ресурс за изграждането на екипи, в които най-добрите ни експерти се отделят временно от основните си задължения. Относно временното отслабване – ние винаги сме гледали голямата картина и сме формирали стратегиите си спрямо нея. Това ни позволява вече 30 години да сме един от лидерите в бранша. От друга страна, тази трансформация ни позволява да променим процесите си, като в резултат подобрихме комуникацията с клиентите и доставчиците. Намалихме административните разходи чрез дигитализиране на бизнес операциите. В крайна сметка така успяваме да обезпечим бъдещото си ефикасно развитие.
Дигиталната трансформация е не само имплементация на нов софтуер. Всъщност тя е непрекъснато преосмисляне на съществуващите бизнес процеси. Целта е да се определят местата, подходящи за автоматизация, тоест за прехвърляне на операции от човек към машина. Освен решения за цифровизация на документи тук говорим и за имплементация на IoT сензори, мобилни устройства за проследяване на last mile доставки. Подобно на куриерския бизнес, така и спедициите ще автоматизират процесите си – тоест, когато пратката дойде, IoT устройства без човешка намеса ще правят записи в TMS системата. Респективно цялата информация ще бъде достъпна чрез уеб портали на клиентите. А процесите, включващи обаждане и проверка на статуса на пратка, ще останат в миналото. Тук най-същественото е чистотата на данните. За да може да се изпълняват отлични операции, информацията трябва да бъде правилно въведена. Колкото повече данни се вкарват ръчно, толкова по-голям е шансът те да са неверни. От друга страна, за да осъществи дадена компания тази дигитална трансформация, тя трябва да разполага с информационна инфраструктура – ERP, TMS, WMS системи. Тази инфраструктура трябва да бъде подбрана от самото начало така, че да може да се интегрира с други системи, например за видеонаблюдение.
Още през 1997 г. решихме да инвестираме в собствени софтуерни разработки. И в момента системите, с които работим, са in-house продукти на наши екипи. Разбира се, за определени приложения аутсорсваме дейности, но архитектурата е наша. През всичките тези години сме обръщали изключително внимание на софтуерните разработки, които да подсигурят дигитализираните процеси. Работим с над 20 различни модула, използващи една обща информационна инфраструктура.

Осигурявате въздушен и контейнерен транспорт от и за цял свят. Кои ще бъдат доминиращите транспортни модели на Александър Логистикс до 2030 г.? 

Както казах и преди малко, това е част от стратегията ни за резилентност. Разширяването на услугите идва по естествен път, след като сме спечелили доверието на хиляди клиенти. Предлагаме решения от врата до врата, митническо освобождаване, като по този начин осигуряваме време клиентите да се фокусират върху основния си бизнес. По отношение на транспортните модели България е традиционно доминирана от автотранспорта и в тази връзка ние сме косвени жертви на лошата инфраструктура и слабите товаропотоци по отношение на въздушно карго, контейнерни превози и жп транспорт. Както често се шегуваме, просто тичаме на друг стадион.

Наблюдавате ли отслабване на позициите на Европа в контекста на световните производства и търговия? Как nearshoring и friendshoring нюансите влияят на партньорствата на
Александър Логистикс?

Независимо от трендовете за nearshoring, пазарът е и ще бъде глобален. В тази връзка ние не можем да останем извън overseas логистиката. Това определя и активността ни за създаването на международни партньорства. Членове сме на едни от най-големите спедиторски мрежи в света.
Относно европейската икономика надали аз съм човекът, който може да дава глобални икономически оценки, но е очевидно, че покупателната способност на средния европеец спадна значително. Това е и причината, поради която се преориентираме към редица cross-trade сделки, като се стремим да доставяме логистични услуги в подобни вериги на доставки.
Българските компании с финансите, с които разполагат, с инвестиционните си възможности са по-скоро малкото колелце от веригата, което реагира на движенията на глобалните играчи и M&A сделките.

Цялото интервю прочетете в брой 9 на списание Логистика – печатно и онлайн.

 


Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

23.10.2025
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

24.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT