• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Димчо Димчев, cargo-partner: Добрите практики са успешни само когато се прилагат с постоянство

Димчо Димчев, cargo-partner: Добрите практики са успешни само когато се прилагат с постоянство


18.10.2025
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
Димчо Димчев, cargo-partner: Добрите практики са успешни само когато се прилагат с постоянство

Инвестициите в специализирани производства с висока добавена стойност в страната запазват своя темп, казва Димчо Димчев, управител на cargo-partner в България. Какви цели стоят пред компанията на фона на икономическия ръст в София и Пловдив? Какви са плановете за разширяване на iLogistics Center? Четете в интервюто.

– Г-н Димчев, през 2019 г. Щефан Краутер (основател и главен изпълнителен директор на cargo-partner – бел. ред.) заяви в интервю за нашата медия, че Източна Европа все повече добива облика на Германия и настъпва баланс в регионите. Как оценявате понастоящем състоянието на пазарите? Запази ли се тенденцията много производствени предприятия да откриват свои бази и в България?

– След 2019 година България дори ускори темпото, с което догонва Германия, пък и Германия забави крачка. Развитието на икономиката ни разшири пазара на почти всички продукти и услуги – включително логистиката. В региона на София и Пловдив интензивността на икономиката, а и жизненият стандарт вече приближават средното ниво в Западна Европа.
Именно повишението на жизнения стандарт променя фокуса на инвеститорите у нас. Липсва евтина работна ръка и инвестициите в трудоемки производства с ниска добавена стойност спряха. Дори се засили тенденцията за изтегляне на съществуващи такива производства от България. За щастие, продължават инвестициите в специализирани производства със специфично ноу-хау и висока добавена стойност. Това много ме радва, защото специализацията е пътят към успеха на всички малки икономики.

– В бизнеса развитието няма крайна точка. И все пак какви цели стоят пред cargo-partner до 2030 г.? Кои са най-големите предизвикателства, които трябва да преодолеете?

– В бранша е известно, че cargo-partner започва в България преди 20 години с морски и въздушен транспорт и че днес сме сред лидерите в тези услуги. Целта ни е да се утвърдим като безспорен регионален лидер в България и Източна Европа за транспорти към Близкия и Далечния изток.
Предизвикателствата по пътя се разнообразни – най-новото е неизвестността от американските мерки за ограничаване на търговията, както и все по-несигурната политическа среда. Друга трудност е екологичният преход на индустрията, който трябва да се случи между 2030 и 2050 година – или поне това са целите, които големите фирми са си поставили. Но този преход не е евтин и затова по-малките клиенти и конкуренти засега не участват. Именно конкуренцията между екология и себестойност е предизвикателството, което трябва да решим.

 

– Коя въведена от Вас мениджърска практика е довела до най-много положителни промени в cargo-partner?

– Мениджърските практики са успешни само когато се практикуват устойчиво и с постоянство – чрез тях влияем на хора, а те не могат да променят разбиранията си от днес за утре. Така устойчивостта сама по себе си се явява добра практика, която подпомага успехите на cargo-partner през последните 5 години. А за да продължим развитието си, е много важно регулярно да си напомняме накъде вървим и защо искаме да стигнем там. Именно споделянето с екипа и обсъждането на „голямата картинка“ – стратегическите ни цели плюс съпътстващата и допълващата ги информация – е другата добра практика, която бих изтъкнал.

 

– Кои са най-ценните уроци, които усвоихте от Вашия уважаван от гилдията баща Владимир Димчев? 

– Баща ми е изключителен професионалист и пионер в логистиката в България, от който през петте години съвместна работа научих много за занаята. Най-скъпите за мен уроци, които взех от него, обаче си остават човешките – „води хората преди всичко чрез личен пример; не търпи безотговорност; уважавай всеки колега, защото той го заслужава“.

– Какво ново предстои да се случи с iLogistics Center? Планирате ли разширение на мрежата от бази на cargo-partner в страната?

– Складовата логистика е много успешен продукт за cargo-partner, а нашето желание е да продължим да я развиваме в кооперация с другите услуги, а не като самоцел. Естествено, успехът на складовата ни логистика ни приканва за още от същото, но засега обмисляме само разширението на iLog център в София с още 20 000 палетни места, но не и отварянето на други бази. Оперирайки на една локация, сме високоефективни и гарантираме качеството на услугата, вместо да разпиляваме ресурсите на множество по-малки локации.

 

– Как водите екипа си през промените, чиято честота става все по-наситена? 

– Практиката на споделяне и обсъждане на „голямата картинка“, за която споменах, създава яснота и чувство за ангажираност сред екипа. Дори смятам, че това е основна ценност във фирмата, която ни насочва през постоянните промени и с все по-динамично и разнообразно мислещите млади хора, които приемаме в екипа ни.

 

– На кои свои качества разчитате, за да запазите устойчивостта на компанията и ефективността на екипа?

– Не бих изтъкнал някое лично качество – смятам, че склонността да поставям екипа на първо място и да черпя от силата на групата е това, което носи най-големи позитиви за компанията.

 

– Кои са добрите практики, стандарт за операциите на cargo-partner в глобален план?

– В постковидната икономика стремежът към по-дългосрочни партньорства се засили. Двигател за още по-задълбочени партньорства е и предстоящият екологичен преход заради големите инвестиции и нужното дългосрочно планиране.
В бизнеса хората правят разликата – звучи страшно изтъркано и все пак си позволявам да повторя този факт като увод към цитат от етичния кодекс на cargo-partner: „…провеждаме прозрачна и открита политика при отношенията с партньори, като така изграждаме и поддържаме доверие в тях и в обществеността.“

 

– Какви са Вашите прогнози за развитието на пазара в региона в следващите три години?

– Смятам, че тригодишна прогноза в днешно време има малка стойност. Опарени от грешни прогнози, бизнесите базират решенията си по-скоро на тримесечните прогнози. Водещ фактор за глобалната икономика е политиката на великите сили – а тя е напълно непредсказуема. Дългосрочната ми надежда е Европа да се развива в мир и съм сигурен, че ако е така, тя ще намери своето място в икономиката на прекрояващия се свят.

Tags: интермодалностхъб

Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
Йонко Чуклев, съосновател и зам.-председател на PARAi, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Йонко Чуклев, съосновател и зам.-председател на PARAi, в новия епизод на подкаст Logistika BG

28.10.2025
FIATA избра своя нов президент

FIATA избра своя нов президент

14.10.2025
Министър Гроздан Караджов за сп. ЛОГИСТИКА: Обмисляме концесии на принципа build-operate-transfer

Министър Гроздан Караджов за сп. ЛОГИСТИКА: Обмисляме концесии на принципа build-operate-transfer

09.10.2025
CTP назначи Иванка Иванова за управляващ директор за България

CTP назначи Иванка Иванова за управляващ директор за България

09.10.2025
Добри практики и полезни срещи на 13. Логистична Бизнес Конференция

Добри практики и полезни срещи на 13. Логистична Бизнес Конференция

08.10.2025
Мария Никова, Глобал Биомет: Ключът към успеха е в дългосрочната визия

Мария Никова, Глобал Биомет: Ключът към успеха е в дългосрочната визия

30.09.2025
Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

23.10.2025
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

24.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT