AI и автоматизация са в основата на оптимизацията на операциите на логистичната компания.
През втората половина на 2024 г., както и през 2025 г. българският пазар на куриерски услуги ще продължи да се развива с бързи темпове. Технологичните иновации и изкуственият интелект ще играят все по-голяма роля в усъвършенстване на доставките, създавайки по-голяма степен на прозрачност и ефективност. В това е убеден мениджмънтът на DHL Express България. Пред какви предизвикателства са изправени куриерските компании и в каква посока се търсят решения? Кои са стратегиите за местния пазар – какви проекти реализира логистичната компания и какъв е фокусът на инвестициите? Отговорите търсим заедно с DHL Express България.
Очакванията за сегмента на куриерските услуги са играчите на пазара да инвестират все повече средства в развитието на устойчиви практики, като използване на електрически превозни средства и оптимизация на маршрутите. Увеличаващата се конкуренция ще стимулира предлагането на персонализирани услуги, отговарящи на индивидуалните нужди на клиентите. Българският пазар на куриерски услуги ще продължи да се променя и адаптира, като предоставя все по-качествени и устойчиви решения, прогнозират от DHL Express България.
В бързо променящия се свят на логистиката куриерските компании се сблъскват с няколко ключови предизвикателства. Анализът на DHL Express България поставя на първо място сред тях трудовия пазар. Като бързо развиваща се индустрия куриерските услуги са в постоянно търсене на квалифицирани специалисти, способни да отговарят на динамичните изисквания на сектора. Значителен фактор, който оказва влияние върху бранша, е и нормативната уредба. Развитието на инфраструктурата е още една ключова област, която изисква внимание. Подобряването на транспортните връзки, развитието на зарядната инфраструктура за електрически автомобили и оптимизирането на пътната мрежа са от изключително значение за ефективната работа на куриерските услуги, подчертават от DHL Express България. Въпреки тези предизвикателства куриерските компании не спират да се развиват и да търсят нови начини за подобряване на услугите си.
Мисия 2050
Понастоящем основните приоритети на DHL Express България за местния пазар са два – от една страна, компанията се ангажира с редица инициативи и програми, които подпомагат устойчивото развитие и опазването на околната среда. Глобалната инициатива на логистичната компания „Мисия 2050“ има за цел да намали въглеродния отпечатък на операциите чрез ефективно управление на енергията, възобновяеми източници на енергия и иновативни логистични решения.
Другият основен приоритет са малките и средните предприятия. В последните години DHL Express активно адаптира услугите си, за да отговори на специфичните бизнес нужди и като цяло на този сегмент от пазара. От предлагането на ценови условия, които да повишат конкурентоспособността на фирмите на международните пазари, през консултирането и провеждането на обучения, които да ги запознаят със спецификите на глобалната търговия, до осигуряването на максимален и възможно най-лесен достъп до услугите им благодарение на развитието на мрежата от офиси в България. „Целта ни е да помогнем на малкия и средния бизнес в страната да се развие, да достигне лесно и успешно до новите възможности на международната сцена“, споделят още от DHL Express България.
По-ефективна верига на доставките
В изпълнение на тази мисия решенията на компанията са изградени така, че да отговорят на различните изисквания на пазара. От експресен въздушен транспорт и проследяване на пратки, до персонализирани логистични решения компанията предлага разнообразие от услуги, които отговарят на нуждите на клиентите. „Иновациите са във всяка сфера на дейността ни. С прилагането на зелени технологии, като електрически превозни средства и интелигентни системи за управление на маршрутите, активно намаляваме нашия екологичен отпечатък. Изкуственият интелект и автоматизацията са в основата на оптимизацията на операциите ни и подобряването на ефективността“, допълват от логистичната компания. DHL Express България инвестира в интегрирани системи и софтуерни решения, които оптимизират различни операции и процеси, предлагащи готови решения. Възможността за интеграция на клиентски софтуери осигурява по-ефективна верига на доставките, която от своя страна спестява ресурси както за клиентите, така и за компанията. Благодарение на тези иновации доставчикът на логистични решения успява да се адаптира към еволюцията на клиентските нужди, да поддържа високо ниво на обслужване и едновременно с това да увеличава своята устойчивост и ефективност.
Избери си сам
Удобство, персонализация и устойчивост – това са водещите критерии, оформящи облика last mile и фулфилмънт сегмента у нас и в Европа, наблюдават от DHL Express България. Фокус не само на логистичния бизнес, но и на електронните търговци и ритейл компаниите е въвеждането на различни софтуерни решения за управление на доставките и предоставяне на възможност крайният потребител сам да избира най-удобния за него вариант да получи пратките си. Друга съществена тенденция е електрификацията на колите за доставка и въвеждането на алтернативни превозни средства. Тези трансформации са подкрепени както от индустрията, така и от обществения сектор – градските власти и политиките за устойчивост, обобщават от DHL Express България.