• Вход
No Result
View All Result
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Техника+технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Техника+технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » България отстъпва на съседни страни в състезанието за инвеститори

България отстъпва на съседни страни в състезанието за инвеститори


21.11.2023
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
България отстъпва на съседни страни в състезанието за инвеститори

Снимка: НКИЗ

Как държавата ще развива индустриалните зони?

В края на юли т.г. Министерството на икономиката и индустрията (МИИ) смени ръководството на Националната компания индустриални зони (НКИЗ). Начело на организацията, чийто едноличен собственик е МИИ, застана Константин Палавеев. Целта на промените бе „да се реализира цялостна нова политика за развитие на индустриалните зони и паркове, базирана на регионален принцип и обвързвана с конкретни сектори“. Понастоящем НКИЗ управлява 13 проекта в цялата страна, като 8 са действащи, а 5 от тях са „в развитие“.  Поискахме да разберем какъв е напредъкът по всяка една от петте изграждащи се зони и кога можем да очакваме те да бъдат достъпни за бизнеса и инвеститорите.

Сред търсените отговори бе и кога ще има адекватна транспортна инфраструктура за нуждите на бързо разрастващия се Индустриален парк София-Божурище, който все повече се превръща от производствен в логистичен център. До редакционното приключване на брой 9 на списание ЛОГИСТИКА не получихме отговори от НКИЗ. Надяваме се, че в следващо издание ще успеем да разгърнем темата. Отношение към нея обаче взе министърът на икономиката и индустрията Богдан Богданов. Публикуваме позицията на МИИ, изпратена до нашата редакция.

 

 

Профилиране на зоните

Според ведомството, ръководено от министър Богданов, е необходима нова визия за развитието на индустриалните зони в България. Държавните индустриални зони трябва да се фокусират върху конкретни индустрии и да се разрастват паралелно. В реализирането на тази задача могат да бъдат привлечени както представители на Световната банка, така и на Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). Основната тежест за осъществяване на промяната обаче ще падне върху Национална компания индустриални зони (НКИЗ), която е под шапката на МИИ.
Министър Богданов вече обяви, че се планира зоните да се подготвят като инвестиционни проекти и за тях да се отвори възможност за публично-частно партньорство (ПЧП) с международни или локални инвеститори, които имат интерес да ги изграждат в партньорство с държавата. Той е категоричен, че индустриални зони и терени не трябва да се изграждат „на парче“, а да се развиват планово, с довеждаща инфраструктура към тях. За да могат да се случат инвестиционните проекти, са необходими подготвени терени с изградена инфраструктура и площи на ключови локации, в близост до основни пътни артерии и подходящи помещения съответния бизнес.
В процес на изграждане е индустриална зона в Доброславци (район Нови Искър на Столична община), за която държавата предвижда развитие с фокус върху автомобилната индустрия и производства с висока добавена стойност. Приоритет за МИИ е и изграждането на индустриална зона на бившето летище в Стара Загора. За този терен вече има заявени инвестиционни намерения и се работи по няколко проекта, като очакванията са те да бъдат приключени до края на тази година, информират от министерството.

Нереформирана администрация

Друг акцент в политиката на МИИ по отношение на индустриалните зони са съкратените административни срокове за стартиране на инвестиционни проекти. Според министър Богданов не е приемливо тези процедури да отнемат години и е важно отговорните институции да се модернизират в това отношение. Той смята, че заради нереформираната администрация и лошата инфраструктура към зоните България е загубила темп при привличането на инвестициите и е отстъпила в състезанието за тях със съседни страни. Богданов посочва като лоша тенденция и превръщането на зоните в логистични центрове. „Подобен е случаят със зоната в Божурище, където има привлечени инвестиции за стотици милиони, но тя се е превърнала предимно в логистичен център, заради което на входа и изхода има километрични задръствания“, се посочва още в изявлението на МИИ към нашата медия.

Инвестиционен портал

Министърът е категоричен, че инвеститорите очакват процедурите им да се случват бързо, което може да бъде осигурено само от модерни институции. За да подпомогнат процеса по модернизиране, в икономическото министерство вече се работи по разработването на инвестиционен портал, който ще обедини всички публични структури и процесът ще се трансформира в дигитален. Така, освен че ще се скъсят процедурите, ще се ограничи и корупцията. Един от приоритетите в политиката на Министерството на икономиката и индустрията е създаването на условия за привличане на инвестиции с положителен социално-икономически ефект на регионално ниво, осигуряването на благоприятна институционална среда за развитие не екологични производства, създаване на условия за развитие на научноизследователска и развойна дейност, както и трансфер на технологии.

Цялата статия четете в брой 9 на списание Логистика – печатно или онлайн.


Свързани

Излезе брой 6/2023 на сп. СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА – на хартия и онлайн

08.12.2023

Излезе каталогът Автомобили за работа 2024

08.12.2023

Новият брой 10 на списание КАМИОНИ – като коледна елха!

08.12.2023

Зареден с чиста енергия и бизнес прозрения – бр.10 на списание ЛОГИСТИКА е на пазара

08.12.2023

Стъпка напред към зелена логистика на Пристанище Бургас

07.12.2023
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Излезе брой 6/2023 на сп. СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА – на хартия и онлайн

Излезе брой 6/2023 на сп. СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА – на хартия и онлайн

08.12.2023
Излезе каталогът Автомобили за работа 2024

Излезе каталогът Автомобили за работа 2024

08.12.2023
Новият брой 10 на списание КАМИОНИ – като коледна елха!

Новият брой 10 на списание КАМИОНИ – като коледна елха!

08.12.2023
Зареден с чиста енергия и бизнес прозрения – бр.10 на списание ЛОГИСТИКА е на пазара

Зареден с чиста енергия и бизнес прозрения – бр.10 на списание ЛОГИСТИКА е на пазара

08.12.2023
Стъпка напред към зелена логистика на Пристанище Бургас

Стъпка напред към зелена логистика на Пристанище Бургас

07.12.2023
Цялостно обновяване на диагностичния софтуер ESI[tronic] от Bosch

Цялостно обновяване на диагностичния софтуер ESI[tronic] от Bosch

07.12.2023
В момента няма други публикации по темата.
Интермодални решения спестиха над 206 хил. тона емисии на Гопет Транс

Интермодални решения спестиха над 206 хил. тона емисии на Гопет Транс

09.11.2023
Българските превозвачи постигнаха първи успех в Европейския съд в Люксембург

Българските превозвачи постигнаха първи успех в Европейския съд в Люксембург

16.11.2023
Стартира блок влак от БМФ Порт Бургас до София

Стартира блок влак от БМФ Порт Бургас до София

15.11.2023
Проектират Ро-Ла терминал в пристанище Русе

Проектират Ро-Ла терминал в пристанище Русе

13.11.2023
Експортът на стоки от България към ЕС и трети страни намалява

Експортът на стоки от България към ЕС и трети страни намалява

09.11.2023
Премиера: IVECO обнови наведнъж цялата си гама

Премиера: IVECO обнови наведнъж цялата си гама

17.11.2023
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Абонамент

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT