Разгръщане на терминалите за товарен транспорт и дигитализация на мрежите са част от стратегиите на държавата.
Правителството на Австрия одобри бюджет от над 21 милиарда евро за разширяване на железопътната мрежа в страната за периода 2024-2029 г. Предвидените средства от ÖBB (най-големият доставчик на услуги за мобилност в Австрия) за поддръжка на съществуващата жп инфраструктура възлизат на около 4,7 млрд. евро.
Основната цел на инвестиционния план на ÖBB, който по същество представлява стратегията на правителството за развитие на жп индустрията, е да увеличи дела на превоза на стоки и хора по релси като част от усилията на Австрия да насърчи използването на устойчиви модели транспорт и да се справи с предизвикателствата на климата. А това може да се случи чрез осигуряване на повече капацитет чрез създаване на нови и по-ефективни маршрути.
Големите проекти
Работата по основните проекти на ÖBB като Тунела Семеринг (Semmering Base Tunnel/от който вече са прокопани 25 от общо 27,3 км), жп магистралата Коралм и Тунела Бренер (Brenner Base Tunnel) продължава по план. Новото, което се добавя към инвестиционните стратегии, е развиване на локалните транспортни мрежи в градовете.
Фокус на Австрия е и бъдещето разгръщане на терминалите за товарен транспорт и дигитализацията на жп мрежите.
Друг приоритет е разширяване обхвата на възобновяемите енергийни източници. Изграждането на нови „мини-трансформатори“ също е заложено в инвестиционния план, като намерението е железопътната мрежа да се захранва от енергия, генерирана от вятър и слънце.