• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Ани Джамбазова-Крачева, DSV: Екипът и успешните придобивания са нашата движеща сила

Ани Джамбазова-Крачева, DSV: Екипът и успешните придобивания са нашата движеща сила


09.04.2025
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
Ани Джамбазова-Крачева, DSV: Екипът и успешните придобивания са нашата движеща сила

Вече повече от половин година тя е управляващ директор на ДСВ Роуд в България. С Ани Джамбазова-Крачева разговаряме за стратегиите за мотивиране на екипите, несигурността на пазарите, ресурса и експертизата на компаниите от бранша бързо да реагират на промените и изискванията на клиентите си.

– Г-жо Джамбазова-Крачева, DSV е сред водещите и най-бързо развиващи се играчи на глобалния логистичен пазар. Кой е двигателят на това развитие?

– Двигателите на растежа са не само разширяването на пазара и новите бизнес възможности. Екипът и успешните придобивания са движещата сила в DSV. През 2016 г. DSV придобива UTi, през 2019 г. се слива с Panalpina, а през 2021 г. укрепва още повече с покупката на Agility Global Integrated Logistics. Придобиванията дадоха възможност за комбиниране на най-добрите практики на компаниите, развитие на нови и по-гъвкави услуги, създаване на още по-отворена и разнообразна среда и екип.

– Какъв е пътят, който следвате, в подкрепа на развитието на компанията? Кои са най-големите предизвикателства? 

– Визията ми за ДСВ в България е свързана с непрекъснатия растеж, благоприятната работна среда, в която екипите споделят общи ценности и цели и си сътрудничат за постигането им.
Важна предпоставка за развитието на компанията в България е възможността да използваме глобалната мрежа на DSV. Това, че сме част от глобална структура, съчетано с усилия на локално ниво в посока  стандартизиране на процеси и услуги, оптимизиране на разходи по веригата на доставки, повишаване на ефективността и производителността, ни прави устойчиви и успешни.
Работим и в много тясна връзка с нашите клиенти, за да разберем предизвикателствата и проблемите им, така, че да адресираме конкретни предложения и концепции за техните вериги на доставки.
Но зад тези концепции, зад договорите, параграфите и KPI показателите винаги стои човек. Логистиката е people’s business и вярвам, че растежът не се измерва само в бизнес резултати, но и в развитието на служителите. Заедно с колегите от мениджърския екип на ДСВ в България работим освен върху разрастването на бизнеса, и върху развитието и ангажираността на екипите. Това е сложен процес, който изисква много отдаденост, постоянство и време. Но усилията несъмнено си заслужават и в дългосрочен план инвестицията се възвръща многократно.
Друг ключов елемент от успеха ни е доверието, което именно екипът на компанията печели, като поема и изпълнява своите ангажименти с изключителна отговорност както към клиенти, така и към доставчици и партньори.
Предизвикателствата са свързани основно с външната бизнес среда –несигурността на пазарите и като цяло в геополитическата обстановка, промените в нормативните изисквания. Тези обстоятелства са валидни за всички компании, така че въпросът е кой е по-подготвен и гъвкав в действията си.
Пазарът на труда остава предизвикателство. Стремим се да привличаме не просто добри професионалисти, но и хора, които дългосрочно се идентифицират с ценностите на DSV – нелесна задача, но основополагаща за развитието на една компания и за гарантирането на устойчивост в предлаганите услуги.

– Последният пазарен анализ на DSV за 2025 г. предрича ръст на фалитите и нарастващ натиск върху европейския автомобилен транспортен сектор. Какви са Вашите прогнози за сектора и съвети към опериращите компании в тази индустрия?

– Волатилността на пазарите, геополитическата обстановка и общата нестабилност, която се усеща в света в момента, неминуемо водят до пренареждане на пазарите, включително на логистичния. Комбинацията от намаляващи приходи и нарастващи разходи оказва натиск върху оборотния капитал на транспортните компании. Фалитите са част от този процес. Ако при предишната подобна вълна бяха засегнати основно компании с под 10 служителяи, то сега това явление засяга и средни по големина компании, като не подминава и българския пазар.
Отделно нормативните изисквания и необходимостта от бързото адаптиране към тях са предизвикателство както за компаниите от нашия бранш, така и за клиентите ни. Малко логистични компании имат ресурса и експертизата бързо да реагират на тези промени. Някои ще отпаднат от пазара, други ще опитат да пренасочат ресурсите си към по-непретенциозни и по-слабо регулирани пазари, Но всяко ново изискване или сътресение предоставя и множество възможности за транспортния бранш. Много клиенти търсят възможности да аутсорсват дейностите, в това число и отговорността по спазване на регулациите към логистичните си партньори.
Новите политики на някои движещи икономики в ЕС ще пренасочат транспортния капацитет към индустрии с по-специфични изисквания. Очакванията ми са за запазване на обемите в дългосрочен план, дори увеличение в някои индустрии, които до момента са били по-скоро периферни или нишови.
Неизменно външните, независещи от бизнеса фактори оказват влияние и върху нашата дейност, но минимизирането на негативните ефекти и идентифицирането на новите възможности е въпрос на адекватни и своевременни действия.

– Кои са ключовите инициативи на компанията, свързани с покриването на стандарти за постигането на устойчивост и въглероден неутралитет? 

– Екологичната устойчивост не е просто регулаторно изискване, а стратегически приоритет за DSV. Като един от водещите логистични оператори в света осъзнаваме отговорността си за намаляване на въглеродния отпечатък. Групата DSV приема тези въпроси изключително сериозно – например в Дания има специализирана организация, която се занимава с тази тема, а във всяка държава има отговорник и посланик по устойчивостта.
Компанията инвестира значителни ресурси – както човешки, така и финансови, в различни устойчиви решения. Доказателство за това е получената от DSV Platinum сертификация на EcoVadis.
Целите ни в сферата на устойчивото развитие се определят в съответствие с глобалната стратегия на компанията. В рамките на това поемаме конкретни ангажименти за намаляване на въглеродните емисии и на локално ниво. Целта ни не е просто да спазваме регулациите, а да бъдем лидери в индустрията по отношение на устойчивите бизнес практики.

– Дигитализация, унифициране и стандартизиране на сервизите – това ли са основните приоритети на компанията? Навлизат ли AI базираните решения в операциите на ДСВ Роуд в България?  

– Определено дигитализацията и подходите, базирани на AI, стоят в основата на модерната инфраструктура на една компания. Оптимизацията в дейностите, спестяването на време и минимизирането на риска от грешки със сигурност повлияват благоприятно корпоративната среда и ускоряват растежа. Проектите, свързани с AI, са ефективни, когато са имплементирани широко в дружествата от една група. Затова DSV насочва ресурси в тази сфера на централно ниво. Разчитаме както на глобални доставчици и продукти, така и на вътрешни екипи за разработването и внедряването на подобни решения. Към момента такива ни помагат в планирането и оптимизирането на крос-док пространствата и процесите, по-ефективното управление на европейската ни групажна мрежа. В последните години DSV разви 4PL услуга и т.нар. Control tower концепция, където AI решения подпомагат анализа на потоците и оптимизацията на веригите на доставки на големи наши клиенти.
Считам, че и тук е важен балансът между автоматизираните и извършваните от хора процеси, тъй като темпът на дигитализация и внедряване на AI е различен в различните компании. За да могат наши клиенти и контрагенти да се възползват от внедрените в DSV решения, то следва и тяхната корпоративна инфраструктура да е на съответно ниво, да е съвместима с AI решения.
Логистиката е бранш, който предоставя не само процеси, мрежи и решения по цялата верига на доставки. Това е бранш, който се основава и на доверие, устойчивост и грижа за потоците на нашите клиенти. А изграждането и поддържането на човешки взаимоотношения е извън възможностите на AI, така че на този етап балансът е необходимост.

– Управлявате над 140 души, на кои свои качества разчитате при реализирането на корпоративните цели? 

– В работа си съм водена от открита комуникация, прозрачност в действията си, респект към работата на всеки един, доверие и грижа за екипа и бизнеса на компанията в България. Вземам решения на базата на  дългосрочна стратегическа основа, а не на база краткосрочни цели и явления.
Що се отнася до лични качества – може би това, което най-много ми помага, е стремежът към постоянно развитие и довеждане на нещата докрай, без значение от трудностите по пътя.
Моята стратегия за мотивация на екипите е динамична. Адаптирам я спрямо средата във и извън организацията, спрямо екипите и конкретните служители. Всички ние сме различни, задвижваме се от различни фактори. Едно обаче е общо – за да постигнем каквото и да било, трябва да имаме фокус и увереност, че можем. Как конкретно постигаме това в ДСВ Роуд –  чрез ясни цели и единна посока на развитие, чрез уеднаквяване на очакванията, но най-вече чрез предоставяне на свобода на екипите да проявяват своята креативност и способности.

– Как обаче се постига това постоянно развитие? 

– Винаги съм инвестирала много енергия в самоусъвършенстване и развитие на управленските си умения. Дори сега продължавам да уча.
Освен личната нагласа, това, което ни движи постоянно напред, са единството и стабилността в екипите на компанията, както и предизвикателствата, които преодоляваме заедно. Развитието не е крайна цел, а път, по който вървим всеки ден.

– Кои са ключовите проекти, които ДСВ Роуд в България ще стартира през 2025 г.? 

– Работим по множество проекти във всяка от дивизиите на компанията. Част от тях неминуемо са свързани с основните тенденции на глобалните пазари и стратегиите на DSV на централно ниво в посока дигитализация и устойчиво развитие.
България е част от BRiGHT региона на DSV (България, Румъния, Гърция, Унгария и Турция), където също текат проекти в множество направления – от чисто оперативната част на нашия бизнес, през „преживяването“, което клиентите ни имат, партнирайки си с ДСВ, до стратегическите инициативи като устойчиво развитие и въглероден неутралитет.
Конкретно в България усилията ни са насочени към проекти, свързани с вътрешните процеси, синергии между дивизиите и корпоративната култура. Ако трябва да откроя един от тях, то той е свързан с управление на промяната, адаптивност към обстоятелствата на бизнес средата, с откриване и използване на възможностите, които нестабилността на пазарите предоставя.

Ралица РУСИНОВА

DSV A/S оперира в над 80 страни

ДСВ Роуд е част от логистичния гигант DSV A/S. Компанията е основана през 1976 г. в Дания, като в момента оперира в над 80 страни. България е една от тях. „Като глобален доставчик на транспортни и логистични услуги сме част от инфраструктурата, която движи световната икономика“, посочва Ани Джамбазова-Крачева, управляващ директор на ДСВ Роуд в България. Бизнесът на групата е разпределен в три основни направления – сухопътен транспорт, въздушен и морски транспорт и складова логистика.

Историята на DSV в България започва през 1990 г. – в началото е семейна компания, впоследствие става част от Frans Maas Group, а през 2006 г. е придобита от DSV A/S. Фокусът на компанията е удовлетворяване на комплексните нужди на клиентите по цялата верига на доставки. „В динамичното време, в което живеем, способността на една логистична компания да поддържа непрекъснато обслужване и развитие на веригите на доставки въпреки предизвикателствата, пред които са изправени клиентите ни, а и самите ние, е ключово. В DSV това е стандарт и ежедневие“, каза още управляващият директор на ДСВ Роуд в България.

 

Tags: дигитализациякадрипридобиванетрансгранични превози

Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
DiRECT: растеж и иновации се постигат чрез подкрепа на хората, а не само на технологиите

DiRECT: растеж и иновации се постигат чрез подкрепа на хората, а не само на технологиите

06.11.2025
Цветин Атанасов, BILLA: Ролята на склада в Загоре ще нараства все повече

Цветин Атанасов, BILLA: Ролята на склада в Загоре ще нараства все повече

04.11.2025
Как AI помага в складовата логистика и дистрибуцията?

Как AI помага в складовата логистика и дистрибуцията?

28.10.2025
Мариян Цеков, SIKO Trans: Разковничето за успех е в ентусиазма и размаха на мечтите

Мариян Цеков, SIKO Trans: Разковничето за успех е в ентусиазма и размаха на мечтите

28.10.2025
Спедитори потърсиха решения на актуални проблеми

Спедитори потърсиха решения на актуални проблеми

27.10.2025
Олга Василевска, MW LOGISTICA: Само честният и почтен подход в бизнеса водят до успех

Олга Василевска, MW LOGISTICA: Само честният и почтен подход в бизнеса водят до успех

18.10.2025
Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

23.10.2025
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

24.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT