На около 7 милиарда долара е оценена управляваната от правителството на Индия инвестиционна програма за множество проекти в пристанище Кандла.
Това е един от основните портове за обработка на товари на западния бряг на страната. Плановете включват изграждането на голяма корабостроителница за около 3,5 млрд. долара и нов пристанищен комплекс, разположен на 8000 акра, на стойност над 3 млрд. долара, според официални актуализации.
„Новото корабостроително съоръжение в Кандла ще развие технически възможности в страната за производство на много големи кораби за суров петрол (VLCC) или кораби от подобен клас с капацитет до 320 000 т DWT, отбелязват от Министерството на корабоплаването на Индия. – Предприятието ще е с капацитет за производство на 32 нови кораба и ремонт на 50 стари кораба годишно.“
Успоредно с това министерството отбелязва, че предложеният пристанищен комплекс в Кандла е проектиран да добави 135 млн. тона товари годишно към възможностите на порта. Близостта му до навигационния канал би позволила с минимално драгиране на него да се приемат по-големи кораби.
Новият пристанищен план допълва концесията за контейнерен терминал, която пристанищната администрация на Кандла наскоро даде на DP World по модел на публично-частно партньорство. Той ще е разположен в Tuna Tekra, на 15 мили от Кандла. Проектът е на стойност 550 милиона долара и се очаква да осигури капацитет от 2,2 милиона teu годишно. Предвижда се съоръжението да заработи в края на 2027 г.
Допълнително се разработват планове за изграждането на нов многофункционален терминал в Кандла и/или Tuna Tekra, който ще може да обработва около 18 млн. тона товари годишно.
Изглаждането на нови терминали е от решаващо значение за ефективното обработване на нарастващи обеми от товари по северозападното крайбрежие на Индия, тъй като наличността на прозорците за акостиране в пристанище Мундра остава силно ограничена. Това е проблем, който се изостри през последните месеци, заради проблемите в Червено море.
Повече от 60% от контейнерните обеми на Индия преминават през пристанищата Нхава Шева и Мундра, с общ капацитет през фискалната година 2023-24 около 14 млн. teu. А общо в страната за този период са обработени 22 млн. teu, показва статистиката.
Дълбоководно пристанище във Вадхаван, край Нхава Шева, е друг проект за нарасналите обеми на товарите в Индия. Този проект на стойност 10 млрд. долара вече предизвика интереса на няколко глобални оператори на терминали, включително TiL (MSC Group), AP Moller-Maersk и DP World.
TiL наскоро сключи сделка с пристанищните власти на Нхава Шева, предлагайки да инвестира около 2,5 млрд. долара в пристанището Вадхаван.