Volvo Trucks представя новото поколение на своята технология I-Roll, добавяйки функционалност за спиране и пускане на двигателя – важна новина в тежкотоварния автомобилен сектор.
Новата функция за старт/стоп ще намали разхода на гориво и емисиите на CO2 – това е най-новата инициатива на Volvo за намаляване на климатичния отпечатък и експлоатационните разходи в транспорта.
Новата система I-Roll с функция за старт/стоп на двигателя от Volvo Trucks цели да намали разхода на гориво и емисиите на CO2.
Неотдавнашната победа на Volvo Trucks в теста за „Green Truck Award 2025“ с модела Volvo FH Aero е доказателство, че най-новите технологии и иновации на компанията имат реално въздействие върху горивната ефективност. Новата аеродинамична кабина, представена през 2024 г., и последвалите я подобрения в аеродинамиката се отплащат със значително намаляване на разхода на гориво и на емисиите на CO2.
Най-новото попълнение в стремежа на Volvo за спестяване на гориво е разработено вътрешно в компанията и се базира на съществуващите технологии I-See и I-Roll. Новата функция за старт/стоп на двигателя се активира чрез постоянно наблюдение на данните за пътя и от информация за завоите. Двигателят се изключва временно, когато по маршрута бъде идентифициран предстоящ наклонен участък за спускане. Докато двигателят е изключен, разходът на гориво е нула, съответно няма и вредни емисии на CO2 от изгорелите газове.
„Нашите инженери отново успяха – създадоха нова технология за двигателите, която допринася за по-горивно ефективен товарен транспорт“, казва Ян Хелмгрен, ръководител „Управление на продукти“ във Volvo Trucks. Той допълва: „Като част от нашата стратегия за декарбонизация, ние ще продължим с иновациите, за да подобрим още повече нашите двигатели с вътрешно горене и да намалим въздействието върху околната среда.“
Новата функция за спиране и пускане на двигателя се активира при скорости над 60 км/ч. В зависимост от условията, като топография на терена и външна температура, новата система I-Roll със старт/стоп на двигателя ще може да спести до един процент гориво и емисии на CO2 в допълнение към вече постигнатите намаления. Събрани заедно, множеството иновации на Volvo носят значителна ефективност и положително въздействие върху емисиите от транспорта, както и за експлоатационните разходи на превозвачите.
Новата функция ще се предлага за моделите Volvo FH и FH Aero с 13-литров дизелов двигател, а клиентите ще могат да я поръчват от ноември 2025 г.
Стратегията на Volvo Trucks за декарбонизация включва двигатели с вътрешно горене на възобновяеми горива, както и батерийно-електрически и водородно-електрически камиони.





























