Volvo Trucks се обедини със световноизвестния готвач Маркъс Самуелсън за съвнестно участие в нова кампания. Предизвикателството? Приготвяне на гурме меню, чиито продукти са транспортирани с камиони с нулеви или минимални емисии.
Електрическите камиони играят ключова роля в инициативата, чиято цел е да вдъхнови купувачите на транспортни услуги в хранителната индустрия и превозите на напитки да приемат по-устойчиви решения.
Декарбонизацията на транспортния сектор продължава, като електрическите камиони са един от начините за постигане на нулеви емисии. В хранителната индустрия и превозите на напитки транспортът е отговарен за 19% от всички емисии.
Volvo Trucks си партнира със световноизвестния готвач Маркъс Самуелсън – кулинарен майстор, стоящ зад редица международни ресторанти – за да демонстрира как емисиите от транспорта могат да бъдат елиминирани или сведени до минимум.
Маркъс Самуелсън в кампанията на Volvo Trucks: „Масата е сервирана за промяна“
Известният готвач постави предизвикателството да приготви гурме ястие, чиито продукти са доставени до кухнята му изцяло с електрически камиони или с камиони на възобновяеми горива като биогаз или биодизел.
„Това беше първото такова меню в историята, и съм невероятно щастлив да участвам. За този проект трябваше да мисля за транспорта като за съставка – той е главен герой! Затова обичам това предизвикателство. Когато го направим, ще предизвикаме промяна в индустрията. Надявам се един ден всички готвачи да посочват в менюто си как храната е транспортирана до ресторанта – и това ще стане нов стандарт за качество“, заявява Маркъс Самуелсън.
В менюто влизат:
Треска с глазура от мисо;
Зеле с речни раци;
Салата от краставици;
Германско вино Ризлинг.
Продуктите за вечерята са изминали общо 2700 км по пътищата, като 86% от разстоянието е покрито от електрически камиони с нулеви емисии. Останалите километри са изминати с камиони на възобновяеми горива.
„Тази кампания идеално отразява марката Volvo – тя прави устойчивия транспорт разбираем и осезаем, като го свързва с меню, което всеки може да разбере“, казва Катарина Адамсон, директор по глобална марка и комуникации във Volvo Trucks.
„Целта ни е да достигнем до купувачите на транспортни услуги в хранителната индустрия, защото техните решения могат значително да ускорят прехода към устойчиви транспортни решения“, добавя тя.
Предизвикателството се превърна в съвместен проект с участието на множество доставчици на храни, фермери и транспортни компании – всички те са били поканени на вечерята, сервирана в местен ресторант в Гьотеборг, Швеция.
За Маркъс Самуелсън
Маркъс Самуелсън е световноизвестен готвач, създател на редица международни ресторанти, включително Red Rooster Harlem в Ню Йорк (където е готвил за бившия президент Барак Обама). Той е носител на награда „Еми“, автор на кулинарни книги и активно участва в благотворителни инициативи.
5 000 доставени електрически камиони
Компанията Volvo Trucks е световен лидер в електрическия транспорт, като е доставила над 5000 електрически камиони в 50 държави. Гамата включва 8 модела за градски, регионални и строителни превози. През 2024 г. Volvo държи 47% пазарен дял в Европа в сегмента на електрическите камиони (над 16 тона) и води в Северна Америка.
Стратегията на Volvo за нулеви емисии
Volvo Trucks работи за декарбонизация на транспорта с цел нулеви емисии до 2040 г. чрез три основни технологии:
– Батерийно-електрически камиони;
– Водородни електрически камиони;
– Двигатели на възобновяеми горива (биогаз, биодизел, зелен водород).