• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Volvo Trucks е победителят в първия тест за безопасност на камиони Euro NCAP

Volvo Trucks е победителят в първия тест за безопасност на камиони Euro NCAP


21.11.2024
A A
kamioni.bg
Reading Time: 1 min read
Volvo Trucks е победителят в първия тест за безопасност на камиони Euro NCAP

Моделите FM и FH Aero на Volvo Trucks бяха обявени за най-безопасните камиони на пазара от реномирания независим орган за изпитания на автомобилната безопасност – Euro NCAP.

В първия по рода си Truck Safe 2024 за тестове на нови тежкотоварни автомобили, журито присъди максимална оценка от 5 звезди на двата модела на Volvo. Влекачите Scania G-series и Renault Trucks T бяха оценени с 4 звезди, докато Mercedes-Benz Actros L, Scania R-series, MAN TGX и DAF XF получиха 3 звезди.

С любезното съдействие на колегата от журито Международен ван на годината – Джордж Бароу, сп. Камиони проследява как са преминали първите тестове за сигурност на камиони.

Euro NCAP започна да оценява безопасността на автомобилите за работа през 2021 г. с въвеждането на рейтинг за ванове, който е базиран на тестовете на ниво стандартно оборудване на лекотоварните автомобили. Euro NCAP се надява, че стартът на тестовете за камиони ще помогне на фирмите и на ръководителите на автопаркове, за да бъдат те по-добре информирани, като същевременно ще насърчи разработките на още по-високи нива на стандартните системи за безопасност.

Въвеждането на Общия регламент за безопасност 2 на ЕС (GSR2) увеличи изискванията за стандартно оборудване, което производителите на автомобили за работа трябва да имат в своите превозни средства. Но по-строгите тестове на Euro NCAP надхвърлят минималните европейски изисквания за системи за безопасност. В резултат на това, два от първоначално тестваните тежкотоварни автомобили (S-Way на Iveco и Mercedes-Benz Actros) са се представили по-слабо от очакваното, тъй като производителите не са участвали с най-актуалните си модели.

Полевите изпитания отчитат, както активната, така и пасивната безопасност. Euro NCAP оценява камионите в две основни категории, а плановете са по-нататък да се въведат и допълнителни класификации.

Засега критериите за тестване обхващат Safe Driving – безопасно шофиране, където се разглеждат системите и цялостния дизайн, които предотвратяват рисковете от злополука, и Collision Avoidance – за избягване на сблъсък. Трета класификация – Rescue, за спасяване след злополука, оценява как службите за спешна помощ могат да получат достъп до, или да подсигурят превозното средство. Тук всички превозни средства са получили еднакви точки, като този критерии ще се развива с тестването на повече превозни средства, включително и е-камиони.

Всички производители са били поканени да изпратят най-големите си влекачи за тестване. Scania и Volvo са избрали да направят допълнителни тестове, съответно G-серията и FM серията.

„Участието в Euro NCAP е доброволно начинание. Ние отдаваме признание на производителите, които предлагат значително повишена безопасност спрямо това, което се изисква от закона. Много производители са надхвърлили изискванията и визията от кабината е добър пример за това. Например DAF има отлична директна видимост и е изпреварил регулациите, които ще достигнат сегашното му ниво чак през 2029 г.“, обяснява Матю Ейвъри, директор на Euro NCAP за стратегическо развитие.

DAF XF отбелязва най-висок процентен резултат за голяма кабина в категорията Безопасно шофиране с резултат от 85%, а по-добър резултат от 87% е постигнат само от по-малкия и по-нисък Volvo FM. Euro NCAP отличава XF за неговото визуално представяне, признавайки го като притежаващ водещи в класа визуални линии с много дълбоки прозорци, ниски линии на колана, по-нисък прозорец на вратата и за системата за наблюдение с камера (CMS), заместваща традиционните огледала.

Тук по-нисък е резултатът за избягване на сблъсък – 35%, липсвала е система за поддържане на лентата, и разпознаване на велосипедисти, като добра производителност е показала системата за аварийно спиране (AEB) при уязвими участници в движението.

„DAF XF е 3-звезден с наистина добра визия и постига най-висок резултат за безопасно шофиране, но технологията му за избягване на сблъсък засега е на средно ниво. Като цяло производителите засега поставят акцента си или само върху първо ниво – Безопасно шофиране, или само върху второ ниво – Избягване на сблъсък“, добавя Ейвъри.

В допълнение към общата категоризация, редица превозни средства са отличени и за безопасността си в градска среда за доставки. Освен DAF XF, Volvo FH Aero, Volvo FM и Scania G-series получават статут City Safe.

Iveco S-Way получава оценка от 1 звезда до голяма степен поради факта, че превозните средства на компанията, съвместими с GSR2 на ЕС, в момента са в процес на пускане на пазара. Без необходимите AEB и CMS системи, S-Way, тестван на Euro NCAP, е постигнал 32% резултат за безопасно шофиране и 19% за избягване на сблъсък. Отчетена е и липсата на системи за поддържане на лентата и на системи за защита за уязвими участници в движението и на велосипедисти.

MAN също е имал проблем с аспекта за директна визия с TGX, но резултатът за безопасно шофиране тук е 56% заради значително по-добрата непряка видимост благодарение на системата за наблюдение с камера и добрата визуална перспектива за водача. Резултатът за избягване на сблъсък от 60% е подсилен от много добрата поддръжка на лентата, както и AEB системите, оценени като добри при Truck 2 Car и уязвимите участници в движението.

Тестваният Mercedes-Benz Actros също не е бил съвместим с регламента GSR2, но е отбелязал много добър резултат от 72% за безопасно шофиране и 51% за избягване на сблъсък, поради високия си стандарт на оборудване. Липсата на камери от клас V и клас VI за мониторинг е намалила резултата за безопасно шофиране.

Ейвъри коментира: „Въпреки че Actros от моделната година 2024 не беше съвместим с GSR2, той има много добро оборудване и AEB функции.“

Renault Trucks T е получил оценка от 4 звезди благодарение на своите висококачествени усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), записвайки над средните резултати, както при показателите за безопасно шофиране, така и при тези за избягване на сблъсък. Въпреки че пряката визия е оценена само като „адекватна“, много добрият AEB, асистент системите за скорост и наблюдението на водача са увеличили оценката му.

Scania получава оценка от 3 звезди за R-серията, въпреки че с резултати от 64% и 62%, съответно за безопасно шофиране и избягване на сблъсък, това далеч не е слабо представяне. Тук са отчетени пропуски при пряката и непряка визия, но много доброто наблюдение на водача и AEB системите за автомобили и уязвими участници в движението са повишили оценката. Основните липси при R-серията изглежда са отстранени при по-малката кабина на G-серията, което повишава оценката й до 4 звезди благодарение на резултат за безопасно шофиране от 71%.

Volvo Trucks обаче е доказал, че е възможно, както големите, така и средните кабини да постигнат максимален брой звезди. И двата камиона имат висок резултат за избягване на сблъсък – съответно с 89%, но 80-те % за FH Aero за безопасно шофиране са надминати от ниската кабина на FM с по-добра визия, което води до резултат от 87%.

Коментирайки 5-звездните оценки за двата автомобила на Volvo Trucks, Анна Вриге Берлинг, директор по безопасността на трафика и на продуктите на Volvo Trucks, каза:

„Безопасността е наистина значима ценност за нас и нещо, върху което непрекъснато работим, за да го подобрим. Тази оценка е доказателство от независими експерти, че това, което правим, е правилно. Камионите тук не са разработени според критериите на Euro NCAP, но всички преследваме едни и същи цели за подобряване на безопасността. Разполагаме с повечето GSR2 системи от дълго време, като непрякото наблюдение на водача например. Ние базираме развитието си на база разследвания на произшествия и разполагаме с много от тези функции доста преди да влязат в сила изискванията.“

Тя добавя: „Вярвам, че е много важно за нашите клиенти, и за клиентите на нашите клиенти, да оценят ползата от безопасността на следващо ниво. Този тип задълбочени тестове ще им дадат по-конкретна информация относно безопасността.“

В следващата фаза на Euro NCAP тестовете ще се оценяват превозни средства, които се срещат по-често в градска среда, като влекачи за дистрибуция или превозни средства шаси-кабина.

Euro NCAP потвърждава, че от 2030 г. процесът на оценяване ще включва и тестове за пасивна безопасност при сблъсък, с включен тест за челен сблъсък, и ще разглежда само стандартното оборудване.


Свързани

IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

20.06.2025

AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

19.06.2025

Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

19.06.2025

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

20.06.2025
AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

19.06.2025
Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

19.06.2025
Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025
Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
Кофас: Войната между Израел и Иран може да застраши световната икономика

Кофас: Войната между Израел и Иран може да застраши световната икономика

19.06.2025
В момента няма други публикации по темата.
Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

12.06.2025
Румънски шофьор опита да подкупи инспектори на ИА „Автомобилна администрация“

Румънски шофьор опита да подкупи инспектори на ИА „Автомобилна администрация“

10.06.2025
Северна Италия въвежда забрани за влизане на камиони Евро 5 в много градове

Северна Италия въвежда забрани за влизане на камиони Евро 5 в много градове

04.06.2025
Ще продължи ли скоро строителството на железопътния тунел край Вакарел?

Ще продължи ли скоро строителството на железопътния тунел край Вакарел?

05.06.2025
Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

06.06.2025
ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT