Логистиците на България дават своите прогнози за бъдещето на бранша през 2024 г. пред списание ЛОГИСТИКА.
Венцислав Чавдаров, директор Логистика Балкани в JYSK, смята, че ясно изразената тенденция към цифровизация в България ще предефинира логистичните практики и ще рационализира операциите.
Г-н Чавдаров, какви са очакванията Ви за развитие на пазара и кои ще са водещите тенденции, които ще оформят облика на логистичната и ритейл индустрия у нас и в глобален план?
Развитието на пазара зависи от икономическата динамика и променящите се предпочитания на потребителите. В световен мащаб секторът на логистиката и търговията на дребно е готов за трансформация, предизвикана от нарастващия акцент върху устойчивостта.
Тази промяна се изразява във възприемането на екологосъобразни вериги за доставки и засилен акцент върху отговорното потребление.
Експоненциалният ръст на електронната търговия ще се запази, което ще изисква иновативни решения за доставка до крайната точка, за да се отговори на нарастващите изисквания на онлайн купувачите.
В България ситуацията се характеризира с ясно изразена тенденция към цифровизация, която обещава да предефинира логистичните практики, да рационализира операциите и да повиши цялостното преживяване на клиентите.
Не на последно място е и предизвикателният пазар на труда не само в България, но и в Европа, което налага посока към по-висока автоматизация.
Кои са ключовите проекти, които JYSK ще стартира на местния пазар през 2024 г.?
В близко бъдеще ще открием нови магазини, което ще доведе до развитие и увеличение на работата в дистрибуционния ни център. Целта е да откриваме поне пет нови магазина в България всяка година. Първите два нови магазина за тази година бяха открити през януари – в Елин Пелин и Равда.
Освен това ще продължим с развитието и утвърждаването на турския пазар. Растежът на пазара в Турция ще наложи адаптация на логистичните стратегии и анализ на новите изисквания на клиентите. Това представлява голямо предизвикателство, но също така и възможност за разширение на бизнеса и утвърждаване на позицията на дистрибуционния център в компанията и на пазара. За служителите в дистрибуционния център се очакват нови възможности за професионално развитие и растеж.
В по-дългосрочен план предвиждаме изграждането на трети високостелажен автоматизиран склад. Този проект следва нуждите от допълнителен капацитет.