Stellantis затвърждава позицията си в ЕС29 след успешния старт тази година, като през първите пет месеца бележи 1,8% ръст в продажбите на превозни средства и общ пазарен дял от 18,5%. С над 29% дял гамата на Stellantis Pro One запазва лидерската си позиция на пазара на лекотоварни превозни средства, отчитайки 7% увеличение на обема продажби.
През първите пет месеца на 2024 г. Stellantis постига 1,8% увеличение на продажбите (PC+CV) в ЕС29, достигайки 18,5% дял, което е с 0,2 пункта повече спрямо финансовата 2023 г. От началото на годината автомобилният концерн е лидер на пазара във Франция, Италия и Португалия, а за месец май е № 1 и в Испания със 7,2% ръст на доставките. Увеличението на обемите е забележително в Германия (+22%), Португалия (+11,2%), Франция (+3%), Обединеното кралство (+3,4%) и Испания (0,3%). Двуцифрен е растежът и в България, Хърватия, Чехия, Дания, Ирландия и Словения.
Бизнес подразделението за лекотоварни автомобили Stellantis Pro One запазва лидерството си от началото на годината с дял от над 29% в ЕС29 и със 7% увеличение на продажбите спрямо предходната година, като най добри са постиженията му в Германия – над 35% ръст на доставките.
„Тези резултати затвърждават успешното представяне на разнообразната ни продуктова гама, включително BEV, отговаряща на клиентските очаквания за дизайн, производителност и удоволствие от шофирането“ – коментира Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis за Разширена Европа.
„Stellantis Pro One запазва дълготрайното си лидерство сред лекотоварните превозни средства с разнообразието си от електрически и конвенционални решения за бизнес клиентите и продължава да подобрява продуктите си, като винаги се стреми към първото място.“
Продуктите на Stellantis стават все по-привлекателни и популярни. Във Франция компанията вече държи 31% пазарен дял, като четири модела са в топ 10 сред предпочитанията на клиентите: Peugeot 208, 308, 2008 и Citroen C3. В Италия производителя постига 33,4% дял, като сред най-предпочитаните автомобили през месец май са Fiat Panda, Citroen C3, Lancia Ypsilon, Jeep Avenger и Opel Corsa. В Германия продажбите на Peugeot са с ръст над 60%, на Opel – с 33%, а DS Automobiles и Citroën отбелязват увеличение от съответно 28,8% и 14%.
Въпреки забавянето на пазара на BEV в ЕС29, Stellantis заема 13,8% дял от началото на годината и оглавява няколко сегмента. Във Франция продажбитена BEV са с 56% ръст, достигайки пазарен дял от 37,9%, като Peugeot E-208 и Fiat 500e се класират на първо и второ място. Голямо увеличение на доставките се отчита и в Полша, където пазарният дял е от 9,4% – с 0,8 пункта повече в сравнение с миналата година.
Компанията за оказионни автомобили Stellantis Pre-Owned Vehicle разширява своите предложения за електрически превозни средства, за да насърчи устойчивата мобилност. Благодарение на това тя постигна 140% увеличение на продажбите на превозни средства с ниски емисии (LEV) в сравнение с 2023 г. в няколко европейски държави – Австрия, Белгия, Холандия, Испания и Обединеното кралство, които вече съставляват над 20% от общия пазар на LEV.