• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Ще се превърне ли Китай в световен лидер в складовата автоматизация?

Ще се превърне ли Китай в световен лидер в складовата автоматизация?


03.04.2025
A A
Александра Ле
Reading Time: 1 min read
Ще се превърне ли Китай в световен лидер в складовата автоматизация?

Навлизането на китайските доставчици на нови световни пазари ще доведе до развитие на конкурентната среда при решенията за автоматизация.

През последните години китайските доставчици на автоматизация се насочиха към външните пазари поради забавянето на икономическия растеж в страната и засилващата се конкуренция. Свиващите се маржове на вътрешния пазар стимулират китайските компании да търсят нови възможности в Европа, Северна Америка и Близкия изток. Навлизайки на тези пазари, китайците се стремят да се възползват от по-високите маржове, като същевременно предлагат конкурентни решения на по-ниски цени.

Едно от основните конкурентни предимства на китайските компании е по-широката гама от възможности за автоматизация, които предлагат на клиентите си. Нарастващото им присъствие на международните пазари повдига въпроса как западните фирми могат да се разграничат от тях по други начини, освен чрез цената.

Фактори за разширяването

През последното десетилетие много китайски доставчици на мобилни роботи успешно разшириха дейността си извън Китай, успоредно с разширяването на доставчиците на фиксирана автоматизация. Основната причина китайските доставчици на фиксирана автоматизация да отсъстват от международните пазари е огромното вътрешно търсене. Бурното развитие на сектора на електронната търговия в Китай и свързаната с него инфраструктура за експресна доставка на колети предизвика огромна вълна от инвестиции в автоматизацията на складовете. Освен това процъфтяващата индустрия за превозни средства с нови енергийни източници (NEV) стимулира развитието на множество нови производствени обекти, всеки от които изисква усъвършенствани логистични решения.

От 2022 г. насам инвестициите в автоматизацията значително се забавиха поради слабото икономическо представяне на Китай. Същевременно през последното десетилетие се наблюдава скок в броя на китайските доставчици на автоматизация, а с намаляването на търсенето конкуренцията за европейските доставчици се засили. Средните брутни маржове за китайската складова автоматизация отбелязват значителен спад, което кара много китайски доставчици на автоматизация, особено в сектора на фиксираната автоматизация, да се стремят към разширяване извън Китай.

Планове за експанзия в Европа и Северна Америка

Китайските доставчици често посочват страните от инициативата „Един пояс, един път“ като ключови цели за разширяване. Въпреки това моделите им на разширяване изглеждат по-скоро спорадични и опортюнистични. Някои страни обаче служат като стратегически портали за разширяване. Например Унгария се превърна в център за китайски компании, навлизащи в Европа. Като първата европейска държава, подписала „Един пояс, един път“, Унгария се привежда в по-тясно съответствие с източните пазари, което я прави привлекателна входна точка за китайските фирми.

Едно от основните предизвикателства пред китайските доставчици на западните пазари, особено в Европа, е спазването на стандартите за безопасност. Някои производители на мобилни роботи вече са си осигурили CE сертификат, което е ключово изискване за навлизане на европейския пазар. Въпреки това много доставчици на фиксирана автоматизация все още се сблъскват с препятствия при спазването на тези регулаторни стандарти.

Поради относително по-слабата си разпознаваемост на марката, китайските производители на оригинално оборудване все повече се стремят към партньорства с утвърдени системни интегратори, за да подобрят доверието и достъпа до пазара. Ключовото конкурентно предимство на китайските производители на оригинално оборудване са ниските разходи, което им дава ценово предимство пред западните конкуренти. Въпреки това, когато става въпрос за интеграция, софтуер и обслужване, тяхното предимство е далеч по-слабо изразено, което прави стратегическото сътрудничество още по-критично за разширяването на пазара.

Геополитически предизвикателства

Китайските доставчици на складова автоматизация, разширяващи се в Европа и Северна Америка, са изправени пред няколко геополитически предизвикателства, които могат да попречат на перспективите им за растеж. Митата и търговските бариери са сред най-непосредствените проблеми. През последните години и Европа, и САЩ наложиха различни мита върху китайските стоки, включително технологии и оборудване за автоматизация. Въпреки че някои тарифи бяха коригирани или премахнати, потенциалът за нови или подновени тарифи представлява значителен риск. Тези търговски бариери могат да увеличат цената на китайските продукти за автоматизация, което ги прави по-малко конкурентни на пазари, които вече са силно чувствителни към цените.

В допълнение към търговските бариери, нарастващото геополитическо напрежение между Китай и западните страни може да има по-широко въздействие върху бизнес отношенията. С нарастващия контрол върху китайските технологични компании, особено след опасенията за сигурността около поверителността на данните и интелектуалната собственост, китайските доставчици може да се сблъскат с нарастваща съпротива от страна на местните власти, индустрии и потребители. Регулаторният контрол в Европа и Северна Америка вероятно ще се засили, тъй като опасенията за чуждестранно влияние и рискове за киберсигурността излизат на преден план. Това напрежение може да доведе до забавяне, предизвикателства при спазването на изискванията и по-сложна регулаторна среда за китайските фирми за автоматизация, които се опитват да се установят.

Глобалният пейзаж все повече се определя от стратегически съюзи и икономически блокове, които предпочитат вътрешните пред чуждестранните инвестиции. Например стремежът на Европа към технологичен суверенитет и усилията за намаляване на зависимостта от компании извън ЕС може да доведат до протекционистки политики, облагодетелстващи местните доставчици. По същия начин в Северна Америка натискът за връщане и укрепване на местния производствен капацитет може да накара правителствата да предложат стимули и защита на местните компании, като същевременно ограничат чуждестранната конкуренция. В този контекст китайските доставчици може да се наложи да адаптират стратегиите си и да изградят партньорства с местни фирми, за да се справят ефективно с тези геополитически предизвикателства.

Въздействие върху западните доставчици

Въпреки геополитическите предизвикателства, очаква се китайските доставчици на автоматизация да продължат да се разширяват в Европа и Северна Америка. Признаването на това като нова пазарна реалност ще позволи на компаниите да разработят стратегии, които да поддържат конкурентоспособност, без да прибягват до ценови войни. Ключовият въпрос остава: как западните доставчици могат да се отличат и да запазят конкурентното си предимство?

Ето три ключови стратегии, препоръчани от експерти, които западните доставчици могат да възприемат, за да останат конкурентоспособни на развиващия се пазар:

1. Партньорство с китайски доставчици

Много европейски и американски системни интегратори постигнаха успех като си сътрудничат с китайски доставчици, вместо да се конкурират директно с тях. Тези съюзи позволяват на местните интегратори да адаптират китайските технологии за съответните пазари, предлагайки най-доброто от двата свята – рентабилни решения от китайски доставчици, съчетани с локализиран опит във внедряването и обслужването.

2. Конкуренция чрез качество и доверие в марката

За западните доставчици, които избират да не си партнират с китайски компании, силата на марката остава мощен диференциатор. Утвърдените западни марки са изградили дългогодишна репутация за качество, надеждност и иновации – фактори, на които много клиенти в Европа и Северна Америка все още дават приоритет. Като засилят ангажимента си към първокласни решения, строги стандарти за безопасност и изключително обслужване, западните доставчиците могат да продължат да привличат клиенти, които ценят доверието и производителността пред разходите.

3. Преместване нагоре по веригата на стойността

Тъй като китайските доставчици разработват по-усъвършенствани решения за фиксирана автоматизация на по-ниски цени, западните компании за автоматизация могат да постигнат по-голям успех, като се придвижат нагоре по веригата на стойността. Вместо да се конкурират за хардуер, те могат да се съсредоточат върху области, в които предлагат уникална стойност, като например:

– Системна интеграция за безпроблемно внедряване на автоматизацията;

– Усъвършенствана софтуерна оркестрация за оптимизиране на работните процеси;

– Цялостна следпродажбена поддръжка за дългосрочна надеждност.

Тъй като китайските доставчици се възползват от по-ниските производствени разходи, ценовата конкуренция ще става все по-трудна за западните фирми. Вместо това, като дават приоритет на услугите с добавена стойност, персонализирането и обслужването на клиентите, западните доставчици могат да извоюват устойчиво конкурентно предимство на развиващия се пазар на автоматизация.

 

 

 

 

 

 

 

 


Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

24.10.2025
Започва контролът в реално време за претоварване на камионите

Започва контролът в реално време за претоварване на камионите

15.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT