• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Регистрации на нови автомобили за работа в ЕС през 2024 г. – спад на камионите и разтеж при вановете

Регистрации на нови автомобили за работа в ЕС през 2024 г. – спад на камионите и ръст при вановете


29.01.2025
A A
kamioni.bg
Reading Time: 1 min read
Регистрации на нови автомобили за работа в ЕС през 2024 г. – спад на камионите и ръст при вановете

През 2024 г. регистрациите на камиони в ЕС са намалели с 6,3%. Испания е постигнала ръст от 12% на фона на спадовете в Германия и Франция, сочи последният доклад за регистрации на автомобили за работа от ACEA.

Последните данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) разкриват противоречива година за регистрациите на автомобили за работа в Европейския съюз през 2024 г. Докато регистрациите на ванове са нараснали с 8,3%, продажбите на нови камиони са намалели с 6,3%.

Сред пазарите на камиони Испания се откроява със забележителен ръст от 12%, противопоставяйки се на тенденцията за спад, наблюдавана в Германия (-6,9%), Франция (-2,9%) и Италия (-0,7%).

Вановете са водещи с пазарен ръст от 8,3%

Регистрациите на нови ванове в ЕС са нараснали с 8,3% през 2024 г., достигайки 1 586 688 единици. Испания води в процентите на растеж с 13,7% увеличение, следвана от Германия (+8,4%), Франция (+1,1%) и Италия (+0,9%).

Дизеловите ванове доминират в сегмента, като регистрациите им се увеличават с 10,5% до 1 340 003 единици.Те представляват 84,5% от пазара, което е увеличение от 1,7 процентни пункта в сравнение с 2023 г.

Регистрациите на бензинови ванове отбелязват умерен ръст от 3%, стабилизирайки се на 6% пазарен дял. Обратно, продажбите на ванове с електрическо зареждане са намалели рязко с 9,1%, което намалява и пазарния им дял от 7,2% на 6,1%.

Регистрациите на хибридно-електрически ванове също са намалели с 4,8%, което представлява само 2% дял от пазара.

Регистрациите на нови камиони падат с 6,3%

Пазарът на камиони в ЕС се свива през 2024 г., като общите регистрации са намалели с 6,3% до 327 896 единици. Това се дължи основно на спад от 8,5% в продажбите на тежкотоварни камиони, частично компенсиран от увеличение с 5,6% на регистрациите на средни камиони.

Сред основните пазари в ЕС Испания се откроява с 12% увеличение на регистрациите на нови камиони, докато Германия (-6,9%), Франция (-2,9%) и Италия (-0,7%) отбелязват спад.

Петте държави с най-голям брой регистрации на камиони през 2024 г. са:

Германия – 69 455 броя

Франция – 54 170 броя

Полша – 36 206 броя

Италия – 26 998 броя

Испания – 26 560 броя

Тези 5 пазара представляват значителна част от общите регистрации на камиони в ЕС, което подчертава значението им за сектора на автомобилите за работа в ЕС.

Електрически и „други“ регистрации на камиони

Регистрациите на електрически камиони в ЕС са намалели с 4,6% през 2024 г., запазвайки пазарен дял от 2,3%. В тази категория обаче има контрастиращи резултати в отделните държави-членки. Германия (+57,4%), Италия (+115,2%) и Швеция (+59,6%) регистрират значителен ръст в продажбите на електрически камиони. Обратно, продажбите са се сринали рязко във Франция (-57,4%) и Нидерландия (-42,3%), което значително намалява общия растеж в този сегмент.

Регистрациите на камиони, задвижвани от „други“ енергийни източници – като природен газ или алтернативни горива – рязко спадат с 27,2% в целия ЕС, като пазарният им дял се свива до 2,6% спрямо 3,3% през 2023 г. Този спад отразява по-широките предизвикателства при прехода към опции за алтернативни горива в сектора на автомобилите за работа.

Автобуси

Новите регистрации на електрически автобуси в ЕС са се увеличили с 26,8% през 2024 г., като пазарният им дял в сегмента се е повишил от 15,9% на 18,5%. Италия е най-големият пазар по обем, с впечатляващ ръст от 161,7%, докато Испания отчита увеличение със 17,5%, превръщайки се в четвъртия по големина пазар за този сегмент. Германският пазар също показа устойчивост, нараствайки с 4,9%, докато френският пазар се понижава с 11,4%. Продажбите на хибридно-електрически автобуси са намалели с 16,1%, което представлява 9,8% дял. Регистрациите на дизелови автобуси са нараснали с 11,1%, увеличавайки пазарния си дял до 63,1%, което е с 1 процентен пункт повече в сравнение с 2023 г.


Свързани

Нова ера в транспорта: Actros L ProCabin в действие у нас

23.05.2025

BILLA откри нова логистична база до Стара Загора

22.05.2025

Заместник-министър Недялков иска ускоряване на изграждането на третия мост над Дунав

22.05.2025

Разтоварване на до 700 кашона на час – защо DHL разшири партньорство си с Boston Dynamics?

21.05.2025

ИА ”Автомобилна администрация” започва акция срещу претоварените камиони

21.05.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Нова ера в транспорта: Actros L ProCabin в действие у нас

Нова ера в транспорта: Actros L ProCabin в действие у нас

23.05.2025
BILLA откри нова логистична база до Стара Загора

BILLA откри нова логистична база до Стара Загора

22.05.2025
Заместник-министър Недялков иска ускоряване на изграждането на третия мост над Дунав

Заместник-министър Недялков иска ускоряване на изграждането на третия мост над Дунав

22.05.2025
Разтоварване на до 700 кашона на час – защо DHL разшири партньорство си с Boston Dynamics?

Разтоварване на до 700 кашона на час – защо DHL разшири партньорство си с Boston Dynamics?

21.05.2025
ИА ”Автомобилна администрация” започва акция срещу претоварените камиони

ИА ”Автомобилна администрация” започва акция срещу претоварените камиони

21.05.2025
Търсят концесионери за Пристанище Варна

Търсят концесионери за Пристанище Варна

20.05.2025
В момента няма други публикации по темата.
Търсят концесионери за Пристанище Варна

Търсят концесионери за Пристанище Варна

20.05.2025
Започна строителството на Интермодален Терминал Волуяк

Започна строителството на Интермодален Терминал Волуяк

24.04.2025
„Бургас-Запад“ става нов хъб за контейнерния транспорт

„Бургас-Запад“ става нов хъб за контейнерния транспорт

24.04.2025
DSV завърши придобиването на Schenker

DSV завърши придобиването на Schenker

05.05.2025
GrECo и ATRALOsecur с ново стратегическо партньорство в транспортното застраховане   

GrECo и ATRALOsecur с ново стратегическо партньорство в транспортното застраховане   

16.05.2025
БГСКЛАД организира пета Международна конференция за индустриални имоти

БГСКЛАД организира пета Международна конференция за индустриални имоти

12.05.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT