F-Line, изцяло новата моделна линия от тежки камиони на Ford Trucks бе представена официално в средата на ноември. Новата гама бе разкрита пред журналисти, дистрибутори и клиенти на марката в Nest Convention Center, край Белек, в Анталия, Турция.
F-Line включва тежки камиони за всякакви приложения – от влекачи за средни и по-дълги разстояния, през шаси-кабини за дистрибуция и разнообразни пътни приложения, до шаси-кабини за приложения в строителството като самосвали, бетон-миксери, бетон-помпи и т.н.
F-Line идва като много сериозно надграждане и модернизиране на познатата като Ford Trucks досега гама от камиони на производителя. От моделите, включени в гамата Ford Trucks обаче е останала само рамата, която е модернизирана и сериозно олекотена, чрез използване на по-леки материали и кухи крепежни елементи.
Сериозно е обновена кабината, от която е използван само скелетът. Новото предна маска и новите основни светлини подчертават ДНК-то на Ford Trucks, познато от флагмана за международен транспорт F-Max. Нови са Страничните панели, вратите, дръжките на вратите, калниците, стъпалата към кабината. Обновен е и интериорът, който включва нови електрически регулируеми комфортни седалки, нови панели на вратите, ново арматурно табло с нов приборен панел и нов сензорен екран на централната колона, нов е и мултифункционалният волан.
Силовата линия при F-Line e изцяло произведена от Ford Trucks. В зависимост от приложението се предлагат 6-цилиндров, редови, дизелов двигател с работен обем 13 литра и мощност от 450 к.с. или 420 к.с. или 9-литров, редови, 6-цилиндров дизелов двигател с максимална мощност от 330 к.с. Влекачите идват с конфигурация 4х2 или 6х4 и единствено с големия двигател с мощност 450 к.с. Височината на седлото е от 980 мм до 1050 мм.
Шаси-кабините за пътни приложения са налични със задвижване 4х2, 6х2, 6х4 и 8х2, с 13-литров двигател с 420 к.с. или 9-литров с мощност 330 к.с. Строителната серия е с конфигурация 4х2, 6х2, 6х4 и 8х4 и се оборудва с големия двигател с мощност 420 к.с. или 450 к.с. или с 9-литровия силов агрегат с мощност 330 к.с. Колесната база тук е от 3300 мм до 5100 мм.
Изцяло нова, разработена и произвеждана от Ford trucks е 16-степенната автоматизирана предавателна кутия, която се предлага при всички варианти на F-Line и се управлява от лост вдясно на кормилната колона. За някои приложения е възможно да се поръча и механична предавателна кутия от ZF или EATON. Задният двигателен мост също е нов и е произведен от Ford Trucks.
В новото поколение камиони на Ford- Trucks е обърнато сериозно внимание на сигурността. Моделната линия се оборудва с детектор за употреба на алкохол от водача, активна система за избягване на челен удар с разпознаване на пешеходци, адаптивен круиз контрол, система за поддържане лентата за движение, система за откриване на обекти в сляпата зона, камера за заден ход, система за разпознаване на умора у водача…
Тоталната свързаност е друга основна функционалност, на която се разчита при F-Line. Обединена под наименованието CONNECTRUCK тя ще е налична с цялата си функционалност при цялата нова гама от пролетта на 2024 г. CONNECTRUCK включва отдалечена диагностика, следене на показателите на камиона, планиране на обслужванията и ремонтите, което ще води до избягване и намаляване на броя и продължителността на планираните и непланираните престои на камиона. Функционалността на системата позволява при нужда дистанционно превключване на силовата линия към икономичния ECOMODE режим, чрез ограничаване на максималната мощност на двигателя.
Новата моделна линия от модерни, тежки и многофункционални камиони става естествено допълнение към F-Max, флагманът на Ford Trucks, предназначен за превози на дълги разстояния, който се предлага само като влекач.
Новата гама ще бъде на пазара с цялата си функционалност от пролетта на 2024 г.
При представянето на F-Line от Ford trucks подчертаха, че компанията продължава курса към тотална експанзия в Европа, чрез разширяване на мрежата си в страните от северната част на континента. Това е основната цел сега, след като турския пазар Ford Trucks е достигнал пазарен дял от 30 на сто. Растежът се преследва с нови продукти, нови технологии и нови услуги за клиентите.
Трансформацията и стремежът към нискоемисионен транспорт също влизат в основните планове на Ford Trucks. Продължава работата по изцяло електрическият камион на марката. При водородните задвижвания неотдавна бе обявено ново партньорство с QUANTRON за разработване на камион с водородни горивни клетки. А най-новото е разработката на ДВГ, работещ с водород, който ще бъде показан на изложението SOLUTRANS 2024 през следващата седмица в Лион.
А в Анталия Ford Trucks демонстрира и високооборудвана и атрактивна версия на флагмана си, наречена F-Max Select, която е с двигател с мощност 500 к.с и е с ефектно боядисана в два цвята кабина.
Повече – в декемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на https://transport-press.bg.