• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Новата база на Термо Про отесня

Новата база на Термо Про отесня


09.06.2025
A A
kamioni.bg
Reading Time: 1 min read
Новата база на Термо Про отесня

Базата на Термо Про в Индустриален парк София – Божурище вече е отесняла, особено паркингът, на който са автомобилите и композициите, чакащи да им дойде редът.

Избягвам да поднасям информация, която може да се приеме и като реклама в нечия полза, но е факт: базата на Термо Про в Индустриален парк София – Божурище вече е отесняла, особено паркингът, на който са автомобилите и композициите, чакащи да им дойде редът. Изненада ме, че немалко машини са с хладилни агрегати от марки, различни от Thermo King, но за тази ориентация на клиентите положително има логично обяснение

“2023 година беше успешна, дръпнахме с 10% нагоре като пазарен дял и 15% като оборот – разказва управителят Анатоли Атанасов. – А през 2024-та пораснахме със 110% спрямо добрата 23-та. Предвид случващото се в Европа очаквах през 2025-а да бъдем с двадесетина процента надолу, обаче резултатите към средата на май сочат, че може и да надминем 2024 година.

След преструктурирането на капитала на дружеството през 2017 година поехме курс към намирането на терен и изграждането на база. Малко се забавихме с Covid-19 и едно грешно проектиране. През 2020-а сменихме подхода – решихме да възложим на една фирма пълния цикъл: и проектиране, и изграждане. Направихме конкурс и избрахме Бараж Груп – наистина много добра фирма, изпълнила тук някои от знаковите сгради.

Предшестващ етап бе лицензирането от Министерството на икономиката като инвеститор Клас Б. Условието бе да вложим минимум 2 милиона лева и да открием поне 2 работни места. Инвестирахме 4,5 милиона, като ползвахме банков кредит, и назначихме 7 нови работници и служители.

Първата копка бе на 25 ноември 2021 година, а от 1 ноември 2022-ра започнахме да работим тук. Сградата е изградена според всички изисквания на Thermo King – производителят, който представляваме, и според модерните екологични изисквания. Това е базата на Thermo King с най-добри условия в Югоизточна Европа. През есента на 2023 г. компанията избра да проведе тук годишната конференция на сервизите. На срещата, на която бяха представени „Най-добрите практики“, присъстваха хората от EMEA – половината Европа без северната й част, от Израел, Турция. Гостите останаха възхитени от тази база, за нея, като пример за останалите дилъри, Thermo King подготви и специална презентация.

Бизнесът отскочи рязко, след като направихме тази база. Още през май и юни м.г. тя ни отесня, въпреки че имаме 1500 квадратни метра разгъната застроена площ и още 6 декара външни площи, които използваме за сервиз и работа. Рискът, който поехме, се оказа много добре премерен. Уцелихме точния момент, имахме шанса да изпреварим резките повишения на цени и нарушенията в логистиката на доставките, причинени от Covid-19, намерихме и добри партньори. Водеше ни идеята да покажем на пазара, на настоящите и на потенциалните бъдещи партньори, че инвестираме в бъдещето, за да могат те, като купят наш продукт, да бъдат сигурни, че имат осигурена поддръжка през цялото време, 24/7.

В резултат марката и Термо Про привлякоха сериозни корпоративни клиенти, които поне през последните 10 години не бяха купували от нас, а бяха избирали продукти на конкурентите. Вероятно са имали основание за тази промяна. Инвестицията ни и поетият риск се оказаха оправдани. Интересът към нашата дейност нарасна съществено, затова през миналата година с колегите решихме да се разширяваме, като използваме и двата свободни декара край нас по начин, който все още обсъждаме. Такъв ход ще увеличи капацитета ни, като ще трябва да назначим и още хора.“

На въпроса дали пространството, или хората в сервиза ги ограничават в момента г-н Атанасов отговори така: „С хората в сервиза имаме късмет. Благодарение на една от двете най-големи агенции за човешки ресурси намерихме хора от райони, прилежащи към индустриалния парк. И то хора, които са работили в автомобилния бранш. По-трудно е с намирането на специалисти от хладилния бранш – намерихме само един такъв“.

Както обясни г-н Атанасов, обектът на тяхната дейност – хладилният агрегат, е твърде специфичен. И тъй като взаимодейства с автомобила, изисква познания по двигателите с вътрешно горене, защото тъкмо там се монтира и компресорът, който е сърцето на хладилната инсталация. Осигуряването на достъп до мястото, къде се монтира компресорът, налага сериозно разглобяване, особено при съвременните товарни автомобили, в които всичко е монтирано много компактно, почти без свободно място. След монтирането на компресора всичко останало трябва да се сглоби наново, преди да продължи работата нагоре.

Цялата дейност изисква познания по двигатели, по хладилна техника и по електроника. Това са трите основни дейности и практиката е доказала, че оптималното решение е профилирането на техниците. Например двама изпълняват монтажите, други двама боравят с хладилните агенти, отделен специалист работи с електрониката и софтуерите. Поне двама от техниците в сервиза могат самостоятелно да покрият целия цикъл от дейности, от А до Я, но това е в ущърб на производителността и на качеството – две водещи изисквания в бизнеса на Термо Про, които са в интерес и на техните клиенти.

Приходите от продажби и от сервизна дейност приблизително се изравняват в рамките на година. Трето перо в приходите са услугите, свързани със сертифициране на превозните средства – било по ATP (международна конвенция, регулираща условията за транспортиране на бързоразвалящи се храни и специалното оборудване за техния превоз. По отношение на превозните средства включва изискванията към комбинацията между надстройка или товарен обем, капацитет на хладилния агрегат и т.н.), GDP (добрата дистрибуторска практика при превоз на лекарствени средства) или по европейския регламент за EN 517/2014 – 2015/2067 оторизация на фирмата за работа с озоноразрушаващи вещества на територията на ЕС.

Сертифицирането се е превърнало в тясно място, тъй като изискванията към превозните средства стават все по-строги. В сила влизат нови изисквания, а държавните органи, които са законово задължени да контролират спазването им, стават по-взискателни в прилагането им. Две са основните държавни институции в тази посока:

Министерството на околната среда и водите, което по ЕС регламент 517 следи основно работата с озоноразрушаващи вещества (хладилни агенти, фреони). Всяка фирма, която работи с такива вещества, трябва да бъде сертифицирана от Браншовата камара на машиностроителите. В зависимост от количествата се правят периодични проверки, които удостоверяват, че превозното средство няма течове и т.н.

БАБХ (Българската агенция за безопасност на храните) е натоварена от правителството, в съответствие с Договора на България с Икономическата комисия на ООН за Европа, да следи за прилагането на конвенцията ATP. Тези показатели се следят на границите с Гърция, Сърбия, Македония и Румъния. Неспазването на конвенцията се санкционира – 2000 евро е глобата при невалиден сертификат за превоз на хранителни продукти. От тази година в Гърция към това прибавят и сваляне на табелите с регистрационните номера на превозното средство.

В България до момента няма оторизиран орган, който да следи за спазването на добрите практики (GDP), но го изискват и производителите, и получателите. От 
2025 г. се прилага не само към средствата за употреба при хора, но и при животни. Превозно средство, идентифицирано по GDP, гарантира на изпращача, превозвача и получателя, че при външна температура от -30 °С до +45 °С отклонението от зададената температура не надхвърля 2 °С във всяка една от 16-те точки, дефинирани от ATP за измерване на температурата.

Ролята на Термо Про

В тези процеси дружеството консултира клиентите, насочва ги към правилен избор на превозно средство, надстройка и подходящ хладилен агрегат. Освен консултиране Термо Про извършва тестовете, подготвя документацията и сертифицира превозното средство. Сертификатът, издаден на превозно средство, което ще превозва лекарствени средства, е подписан от три независими европейски институции:

Bagermann – най-голямата консултантска фирма за фармацевтични приложения в Европа;

Thermо King – за това, че агрегатът притежава съответния капацитет и софтуерни настройки, за да работи във фармарежими;

ETC ATP център – че надстройката съответства на изискванията на АТР конвенцията.

Този сертификат признават всички в бизнеса с лекарствени средства.

Термо Про и електрификацията

Първата стъпка в това направление е била – според изискванията на Thermo King – фирмата да има двама техници, сертифицирани за работа с електрически автомобили: със средно напрежение (400 В, прав ток) и с високо напрежение (800 В, постоянен ток). Обучението и сертифицирането в Германия от TÜV, където изискванията са много високи, е изпълнено още през 2024 г., с първата група от EMEA.

В деня на разговора пристигна, за да бъде трансформирано, първото изцяло електрическо превозно средство (BEV). Към края на лятото се очакват два по-големи, 12-кубикови електрически вана по поръчка от най-големия играч на местния фармацевтичен пазар, а работят и по други проекти.

Няма място, за да изброя всички новости при агрегатите, които г-н Атанасов ентусиазирано ми разказа, затова ето само най-важното:

От 1 май изцяло е подновена линията на най-малките агрегати – от пикап до 10 куб. метра. Новите Е 100-e и E 200-e могат да работят на BEV, но и на автомобили с ДВГ, при които обаче е необходим алтернатор поне 160 А. Работят тихо, без вибрации, подходящи са за зони с нисък или нулев шум. Те са и първите агрегати в бранша с вградена телематика за двустранна комуникация.

В следващия сегмент са едно- и двутемпературните Е 400-е, Е 500-е и Е 600-е – изцяло електрически агрегати. Тук е наложително много тясно сътрудничество с производителите на автомобилите поради необходимостта да се черпи електро-
енергия от тяговата батерия, т.е. да се произведе и одобри e-PTO, което е в компетенцията на производителя. Такова одобрение Stelantis вече е дал на Thermо Kiing. Най-напред в тази посока е корпоративният проект с Iveco: 3000 бр. e-Daily с агрегати Е-600-е на Thermо Kiing за ЕМЕА.

При дизеловите агрегати от началото на юни 2025 г. влиза новата серия TX – най-новият ход в промяната на архитектурата на агрегата и последен етап преди преминаването към изцяло електрически агрегати за надстройките на камиони над 7 метра.

На върха на пирамидата е изключително сполучливият Advancer, обявен преди 5 години: невероятно надежден, с много нисък разход на гориво, прецизен температурен режим и крайно нисък шум.

Сполучливо е развитието при електрифицирането на ремаркета: използване на Axel Power и Energy Pack в нормални условия потвърждава, че 10–11 месеца не се налага агрегатът да се включва към мрежата. Thermо Kiing има споразумение с почти всички производители на ремаркета, които са хомологирали решението за ЕС. От тази година ще действа и проектът за такива ремаркета под наем.

инж. Радослав ГЕШОВ


Свързани

IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

20.06.2025

AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

19.06.2025

Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

19.06.2025

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

IFOY: aluco STRIX мери размерите на товара в движение

20.06.2025
AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

AliExpress стартира нова фулфилмънт платформа в Европа

19.06.2025
Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

Какъв е пътят към нулеви емисии в корабоплаването до 2050 г.?

19.06.2025
Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

Sameday: Доставките до точки извън дома се удвояват 

19.06.2025
Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
Кофас: Войната между Израел и Иран може да застраши световната икономика

Кофас: Войната между Израел и Иран може да застраши световната икономика

19.06.2025
В момента няма други публикации по темата.
Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

Николай Божилов, Юнимастърс: Стимулирам хората да работят с хъс и отворени към света възможности

12.06.2025
Румънски шофьор опита да подкупи инспектори на ИА „Автомобилна администрация“

Румънски шофьор опита да подкупи инспектори на ИА „Автомобилна администрация“

10.06.2025
Северна Италия въвежда забрани за влизане на камиони Евро 5 в много градове

Северна Италия въвежда забрани за влизане на камиони Евро 5 в много градове

04.06.2025
Ще продължи ли скоро строителството на железопътния тунел край Вакарел?

Ще продължи ли скоро строителството на железопътния тунел край Вакарел?

05.06.2025
Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

06.06.2025
ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT