Mercedes-Benz Trucks спечели място в GUINNESS WORLD RECORDS с eActros 600. Електрическият влекач постави рекорд за най-дълго разстояние, изминато назад с ремарке. Новият е-камион измина 124,7 км на заден ход без спиране, както и 30 км по обществените пътища.
Mercedes-Benz Trucks постави нов Световен рекорд на Гинес със своя е-камион за дълги разстояния eActros 600, в композиция с ремарке. Изминатите 124,7 км на заден ход означават, че производителят е подобрил предишния рекорд с около 36 км.
Досегашният рекорд от около 89 км беше поставен през 2020 г. в САЩ с дизелов камион. Рекордното пътуване назад се проведе на пистата Motorsport Arena Oschersleben в Саксония-Анхалт, Германия, и отне 6 часа и 22 минути при средна скорост от 20 км/ч. Пистата с 14 тесни завоя, проектирани за автомобили, бе изключително предизвикателна, но предложи по-малко рискове за внезапно спиране в сравнение с обществените пътища. За волана бе служителят от Бундесвера Марко Хелгрьове, инициатор и носител на първия германски рекорд от 2008 г.
Марко Хелгрьове: Рекордьорът зад волана
Марко Хелгрьове, на 50 г, служител от Бундесвера и ентусиаст на тема камиони, е шофьорът, поставил рекорда. Той вече има подобно постижение от 2008 г., когато измина 64 км назад с дизелов камион.
„Невероятно горд съм, че върнахме рекорда в Германия заедно с Mercedes-Benz Trucks – особено като става дума за първия такъв опит с електрическо задвижване. Това е важен сигнал за бъдещето на алтернативните двигатели. Също така привличаме внимание към важни теми като безопасността на пътя и имиджа на шофьорите. Много хора, включително опитни и начинаещи шофьори, ми се обърнаха с положителни отзиви.“, каза Марко Хелгрьове.
Той допълва: „Дългото пътуване с 476 завоя изисква огромни усилия, но eActros 600 и неговите асистент системи значително улесниха управлението. Благодаря на Mercedes-Benz Trucks за подкрепата. Сега очаквам следващото предизвикателство – да карам назад по обществени пътища до Халберщат.“
Подкрепа за е-мобилността и безопасността
Райнер Мюлер-Финкелдай, ръководител „Продуктов инженеринг“ в Mercedes-Benz Trucks:
„Поздравяваме Марко Хелгрьове с успеха и благодарим за демонстрираните от него изключителни умения. Особено сме щастливи, че той постави рекорда с нашия електрически eActros 600. Това е важен сигнал за индустрията и обществото относно алтернативните задвижвания. Ще продължим да работим с всички заинтересовани страни, включително политици и доставчици на енергия, за да създадем по-добри условия за клиентите и за развитието на зарядната инфраструктура.“*
Той допълва: „Шофирането назад е ежедневна задача за шофьорите на камиони, и Марко ясно показа колко концентрация и умения са необходими тук. Всеки ден шофьорите изпълняват важна роля за обществото, и това трябва да бъде признато – особено предвид нарастващия недостиг на кадри. Благодарим на нашите партньори PROFI – Pro Fahrer-Image e.V. и Blicki e.V. за подкрепата и за усилията им за повишаване на престижа на професията и за образоването за безопасност на пътя.“
Допълнително предизвикателство: 30 км на заден ход по обществени пътища
Освен световния рекорд, новият електрически тежкотоварен камион на Mercedes-Benz Trucks предизвика доста вълнение: eActros 600 измина приблизително 30 километра между Ошерслебен и Халберщат в германската провинция Саксония-Анхалт изцяло на заден ход, с полуремарке, по обществени пътища и под полицейски ескорт. Финалната линия в новия Daimler Truck Global Parts Center в Халберщат беше достигната след около 2 часа под аплодисментите на присъстващите, включително Даниел Сарата, старши кмет на град Халберщат, и Щефан Тюрк, ръководител на обекта.
Халберщат ще играе важна роля за Mercedes-Benz Trucks в бъдеще: Глобалният център за части, който ще бъде официално открит на 10 юли, ще поеме световното снабдяване на производителя с резервни части от тази година нататък.
Технологиите, които помогнаха за успеха
Иновативни системи като MirrorCam (система с камери вместо огледала) се допринесли за успеха. Те подобряват безопасността, както за шофьорите, така и за другите участници в движението. Тази инициатива не само поставя рекорди, но и насочва вниманието към бъдещето на транспорта, устойчивостта и признанието за професията на шофьора.
Повече по темата четете в юлския брой на сп. Камиони.