• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Дания се готви да разреши 32-метровите композиции с дуо ремаркета

Дания се готви да разреши 32-метровите композиции с дуо ремаркета


02.10.2025
A A
kamioni.bg
Reading Time: 1 min read
Дания се готви да разреши 32-метровите композиции с дуо ремаркета

Министърът на транспорта на Дания Томас Даниелсен обяви план за въвеждане на шведските стандарти за камиони с две ремаркета EMS2, в допълнение към съществуващия датски модел A-double.

Стъпката е посрещната с одобрение от International Transport Denmark (ITD), които я определи като пробив, който може да премахне една от най-големите бариери за по-широко разпространение на транспорта.

След старта на пилотната схема на Дания за EMS2 на 1 януари 2024 г., прогресът е бил ограничен поради високите разходи за превозвачите. В момента операторите се сблъскват с първоначален такса от 50 000 крони (приблизително 6700 евро) за изследване на пътищата от Датската пътна дирекция, последвана от потенциални големи разходи за адаптация на инфраструктурата.

Чрез възприемане на шведските стандарти – по-конкретно моделите A-double и AB-double – Дания очаква да намали мащаба и цената на необходимите надграждания на пътната мрежа.

A-double: седлови влекач, теглищ стандартно полуремарке, последвано от доли и второ полуремарке.

AB-double : товарен автомобил с ремарке с доли, което се свързва с полуремарке, последвано от друго полуремарке.

И двете конфигурации вече се използват в Швеция, където са разрешени на определени пътни мрежи, при дължина до 34.5 метра. Техните по-компактни характеристики в сравнение с настоящия датски стандарт EMS2 означават, че са необходими по-малко и по-евтини пътни модификации.

Стефен Йохансен, експерт по автомобилна техника в ITD, заяви, че това развитие ще даде на датските превозвачи „повече възможности и възможността да се присъединят към пътната мрежа на EMS2“. Той подчерта, че включването както на AB-double, така и на широко използвания A-double е „наистина, наистина добра новина“ за индустрията.

Според ITD, композициите EMS2 могат да увеличат товароподемността до 25% в сравнение със стандартните модулни комбинации, като същевременно допринасят за намалени CO₂ емисии и помагат за справяне с недостига на шофьори.

Министерството на транспорта се стреми към постоянно разрешение за комбинации EMS2 от 2027 г., като се очаква пилотна схема за шведските модели да влезе в сила по-рано.

От пилотни проекти до политика: изпитания на EMS2 в Европа

Стъпката на Дания идва във време на вълна от пилотни проекти и регулаторни промени в цяла Европа за тестване и разширяване на използването на по-дълги камионни комбинации.

Германия:

Завърши едногодишно изпитание на комбинацията EcoDuo – две стандартни полуремаркета, свързани с доли – между Долна Саксония и Каталония. Партньорите по проекта, включително VDA, Schmitz Cargobull, Volkswagen Group Logistics и TÜV Rheinland, заключиха, че комбинацията от 31.7 метра и 40 тона е едновременно практична и съвместима с комбинирания железопътен транспорт, тъй като ремаркетата могат да се товарят без модификация.

Въпреки това, остават правни бариери: редовните операции биха изисквали изменение на разпоредбата за изключения за извънредно дълги превозни средства. Консорциумът е призовал за създаването на нова категория превозни средства „Тип 6“, за да се разрешат комбинации до 32 метра на определени пътни мрежи.

Нидерландия:

По-късно тази година Нидерландия ще започне тестване на Super EcoCombi (SEC) камиони с дължина до 32 метра и тегло до 72 тона. Предварителният тест, воден от TNO, ще оборудва превозните средства с 360-градусови камери за наблюдение на безопасността и реакциите на потребителите на пътя по маршрута Ротердам–Мурдейк–Венло.

Ако това е успешно, е планиран по-голям пилотен проект с участието на множество оператори през 2026 г. Подкрепена от Министерството на инфраструктурата, Rijkswaterstaat и Пристанище Ротердам, като програмата има за цел да оцени как SEC могат да допринесат за намаляване на недостига на шофьори и CO₂ емисии.

Швеция:

От 15 април 2025 г. Швеция разшири списъка с разрешени комбинации от превозни средства над 25.25 метра на пет, като добави нови конфигурации като Nordic combination, B-double и C-double, наред с вече разрешените A-double и AB-double.

Работейки в одобрени участъци от националната пътна мрежа, актуализираната рамка включва строги технически и изисквания за безопасност, задължителна сигнализация и стандарти за сцепление. Шведската транспортна агенция също повиши разрешената скоростна граница за камиони с двойни ремаркета до 25.25 метра до 80 км/ч при определени условия.


Свързани

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

Доц. д-р Николай Драгомиров, ръководител Катедра „Логистика и веригите на доставки”, УНСС, в новия епизод на подкаст Logistika BG

11.11.2025
Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

Mercedes-Benz eActros 600 пое по пътищата на Великобритания за Amazon

11.11.2025
ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

ЕС планира изключение за тахографи и скорост за е-вановете до 4,25 тона

11.11.2025
Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

Дигиталната революция в ECMT разрешенията започва от 2026 г.

11.11.2025
Затварят летище Бургас за 6 месеца

Затварят летище Бургас за 6 месеца

10.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

Шофьори на камиони отнесоха глоби за 26000 евро при мащабна трансгранична операция

23.10.2025
Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

Пътните такси вече надвишават разходите за гориво на превозвачите в Европа

21.10.2025
Почина логистикът и общественик Любен Тенев

Почина логистикът и общественик Любен Тенев

04.11.2025
Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

Участниците от 13. Логистична Бизнес Конференция говорят в новия епизод на подкаст Logistika BG

14.10.2025
По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

По-строги санкции и ограничения за шофьорите на камиони в ЕС през 2026 г.

03.11.2025
Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

Цветин Тодоров, Alexander Logistics: Правим процесите все по-дигитални

24.10.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT