Daimler Truck цели да удовлетвори увеличеното търсене в сектора на отбраната с по-голямо предлагане. Бизнес единицата Mercedes-Benz Special Trucks е отговорна за изпълнението на стратегията за растеж в сектора на отбраната. В центъра на вниманието са по-широка гама от продукти, квалификация на мрежата за продажби и услуги, както и разширяване на партньорствата.
Daimler Truck следва ясна стратегия за растеж в разработването, производството и продажбите на военни превозни средства за логистични приложения. С въвеждането на нови модели превозни средства и допълнителна квалификация на съществуващата мрежа за продажби и услуги, Daimler Truck цели да отговори още по-бързо и с по-широко портфолио на изискванията на клиентите от сектора на отбраната. Освен това, увеличената производствена компетентност, както и разширяването на партньорствата относно новите технологии, развойните проекти и продажбите, трябва да доведат до предлагане на подходящото портфолио за потребителите.
В рамките на Daimler Truck, бизнес единицата Mercedes-Benz Special Trucks е отговорна за сегмента на отбраната, както и за сегментите на пожарогасене, бедствия и гражданска защита. В производствените заводи във Вьорт ам Райн и Молшайм (Франция), Mercedes-Benz Special Trucks провежда собствена научноизследователска и развойна дейност, изпълнява индивидуални клиентски заявки и произвежда поръчки с големи обеми.
От екстремния офроуд Unimog and Zetros до сериите камиони Atego, Actros и Arocs и тежкотоварните влекачи – Mercedes-Benz Special Trucks предлага широка гама от пълноценни превозни средства в различни емисионни варианти – от Euro III до Euro VI, и може да прави специално оборудване по поръчка. Наскоро Mercedes-Benz Special Trucks инвестира в допълнителното развитие на серията Zetros и вече може да предложи всички варианти – от двуосен 4×4, до четириосен 8×8, с или без защитена кабина, с единични или двойни гуми, и в различни стандарти за емисии. Производителят също така предлага шасито FGA, базирано на Unimog за защитени каросерии, и доставя CKD комплекти с компоненти за превозни средства, с които автомобилите могат да бъдат сглобявани независимо на местни производствени обекти в страната на клиента.
Франциска Кусумано, ръководител на Mercedes-Benz Special Trucks: „Стъпка по стъпка разширяваме бизнеса си в сектора на отбраната. Разработихме ясна стратегия за това, следвайки мотото „Расти и инвестирай“. Договорите, сключени през изминалата година, и предадените голям брой превозни средства подчертават, че нашите логистични решения са съобразени с нуждите на различните клиенти и с техните разнообразни сценарии за използване. Също така искаме да отговорим на това търсене и на изложението IDEX в Абу Даби с превозни средства, специално проектирани за използване в този регион.“
Daimler Truck е известен в африканските, арабските и азиатските региони с мрежата си за дилъри и услуги и работи тясно с местни партньори и производители на каросерии. С регионалния център „Близкият Изток/Африка“ в Дубай, производителят предлага дългосрочна близост до клиентите, и бързо и лесно осигуряване на наличности на превозни средства и резервни части. На IDEX в Абу Даби, от 17 до 21 февруари, едно от водещите световни изложения за сигурност и отбрана, Mercedes-Benz Special Trucks ще представи извадка от своето портфолио. На щанд 08-D48 посетителите ще намерят четири превозни средства за военни операции, специално проектирани за издръжливо използване в условия на висока температура и прашни, песъчливи райони: два камиона от офроуд серията Zetros, тежкотоварен влекач Arocs и променливото шаси за защитени каросерии (FGA).
Какво ще бъде представено на IDEX: Серията Mercedes-Benz Zetros
Mercedes-Benz Zetros е създаден за военни операции в региони с ограничена инфраструктура. В камиона с капот кабината на водача е разположена зад предната ос. Това осигурява ниска обща височина, значително намалени рискове от вибрации и удари за персонала и товарите, по-голяма безопасност при шофиране, и по-високи скорости на неравни терени. За работа в двигателното отделение не е необходимо да се накланя кабината, част от екипажа може да остане в превозното средство и да осигурява използването на комуникационни системи и други функционалности на автомобила.
Всички модели Zetros са оборудвани с шестцилиндров дизелов двигател OM 460, който предлага мощност до 375 кВт (510 к.с.) и е подходящ за работа с гориво NATO F-34. Максимален въртящ момент до 2,300 Нм е наличен при обем на двигателя от 12.8 литра. 16-степенната скоростна кутия или автоматична скоростна кутия Allison с хидротрансформатор, двустепенната раздавателна кутия, включваемите диференциали, големите ъгли на наклон и способността за преминаване през вода правят възможно сцеплението и движението дори в пясък, кал, при пресичане на реки и на стръмни терени. Zetros може да се използва като влекач за полуремарке за постигане на общо тегло до 120 тона, и благодарение на множеството решения за каросерии, да отговаря на широк спектър от транспортни задачи.
На IDEX, Mercedes-Benz Special Trucks ще представи Zetros 3351 AS 6×6 като влекач за полуремарке за транспортиране на колесни или верижни превозни средства. Превозното средство предлага място за трима души в кабината зад предната ос, както и спално място и място за съхранение на оборудване.
Задвижван от двигател Mercedes-Benz OM 460 Euro V с 375 кВт (510 к.с.) и автоматична скоростна кутия Allison 4500 SP с ретардер, динамиката на превозното средство е висока дори при предизвикателни офроуд приложения. Благодарение на напълно автоматичния избор на скорости, 6-степенната скоростна кутия позволява бързо и плавно потегляне и ускорение без прекъсване на тяговото усилие. Диференциалите на всички оси и системата за контрол на налягането в гумите осигуряват допълнително сцепление при офроуд. Дизеловият резервоар съдържа 780 литра, което прави възможни продължителните операции без зареждане.
Zetros е оборудван с транспортната система за товарене TLS 2.25 с двойна лебедка от HPC Maschinenbau. Теглителната сила на лебедката е до 250 кН, което позволява товарене на колесни или верижни превозни средства с общо тегло до 70 тона.
Zetros може да бъде видян с нискоседлено ремарке от Louault, което позволява максимална скорост от 80 км/ч с нетно тегло от 70 тона. Хидравличните опори, елементите за закрепване, допълнителното място за съхранение на рамката и товарната зона, както и системата за контрол на налягането в гумите правят ремаркето транспортен специалист за тежки товари, дори на неравни терени.
Mercedes-Benz Special Trucks също представя Zetros 2036 A 4×4 с двигател Euro III и 265 kW (360 к.с.). Шасито е оборудвано с скоростна кутия Mercedes-Benz G 260-16/11.7-0.69 с двойно съединително устройство. Компактните размери от 8,840 мм дължина, 2,550 мм ширина и 3,560 мм височина, плюс сравнително малкото междуосие от 5,100 мм правят камиона относително маневрен. Допустимото общо тегло на двуосното превозно средство е 16.5 тона. Кабината със средна седалка предлага място за трима души и има допълнително място за съхранение, с точки за закрепване в кабината, така че дори обемно оборудване може да се транспортира лесно. Zetros е проектиран като транспортьор на материали и войски с ниско-торсионна платформена каросерия.

От серията Mercedes-Benz Arocs
Mercedes-Benz Arocs предлага на клиентите голямо разнообразие от задвижващи варианти, размери на кабини и елементи на оборудването. Индивидуалната конфигурация позволява на превозното средство да бъде адаптирано към различни клиентски изисквания и сценарии за използване. Мощните двигатели, високо издръжливите задвижващи компоненти и здравата конструкция на шасито и окачването осигуряват висока офроуд способност.
Arocs е наличен с ефективни двигатели Euro VI. Гамата от двигатели варира от 7.7 литра обем с 175 кВт (238 к.с.) до 15.6 литра обем с 460 кВт (625 к.с.). Това прави възможно транспортирането на тежки товари с общо тегло до 250 тона. За използване в региони с по-ниски изисквания за емисии или по-ниско качество на горивото, Arocs също е наличен с сертификати за емисии Euro III и Euro V.
Турбо ретардер съединител може да бъде инсталиран като опция. Той позволява плавно предаване на мощност, дори при високи натоварвания. За водача това означава по-голям комфорт при потегляне и спиране, и по-чувствително маневриране с входен въртящ момент до 3,000 Нм, с пълно използване на мощността на двигателя до границата на сцепление. Намаленото износване на скоростната кутия и увеличената експлоатационна готовност на задвижващите компоненти допринасят за увеличената пригодност за работа без поддръжка.
Mercedes-Benz Arocs 4042 AS 6×6, изложен на IDEX 2025, е тежкотоварен влекач с двойни гуми и двойна лебедка, подходящ за тежкотоварен офроуд транспорт, например като влекач за танкове. Двойната кабелна лебедка може също да се използва за изтегляне на повредени превозни средства, и товарене и разтоварване на нискоседлови ремаркета.
Arocs 4042 AS 6×6 има същия двигател като моделите Zetros. Шестцилиндровият дизелов двигател OM 460 със стандарт за емисии Euro III доставя 310 кВт (421 к.с.) в този вариант с обем на двигателя от 12.8 литра. Автоматичната скоростна кутия Mercedes-Benz Powershift 3 превключва напълно автоматично за икономичен стил на шофиране и едновременно облекчаване на работата на водача. Ако водачът предпочита да разчита на собствената си прецизност при смяната на скоростите, той може да използва ръчен режим като опция.
Размерите на триосния Arocs 4042 AS 6×6 са 8,200 мм дължина, 2,500 мм ширина и 3,500 мм височина с междуосие от 4,200 мм. Триосното превозно средство има допустимо общо тегло от 40 тона (девет тона на предната ос и два пъти по 16 тона на двете задни оси) и общо тегло на композиция от 250 тона.
Специалното оборудване за военни операции включва покривен люк, който може да се отваря и затваря, вместо да се сгъва, и светлини за затъмняване, които минимизират видимостта по време на нощно шофиране. Arocs също има система за контрол на налягането в гумите с регулируемо налягане за подобрена офроуд способност.
Специално шаси за защитени каросерии (FGA)
Шасито FGA е основата за бронирани тактически превозни средства (Armored Personal Carrier, APC) със защитени клетки при до 14.8 тона допустимо общо тегло. Много производители на военни превозни средства изграждат своите продукти върху това шаси на Unimog, и така се възползват от ДНК на Unimog, което се е доказало през десетилетията: с портални оси с тягови тръби и спирални пружини. Тези компоненти осигуряват високата офроуд способност на Unimog, плюс обширната поддръжка, доставка на резервни части и подкрепа от експертите на Mercedes-Benz Special Trucks.