• Вход
No Result
View All Result
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Складова логистика
  • Транспорт+спедиция
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Техника и технологии
    • Икономика и инвестиции
    • Логистични центрове
    • Системи за управление
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Инфраструктура
    • Е-мобилити
    • Камиони
    • Ванове
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Kamioni.bg
    • Bageri.bg
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание ЛОГИСТИКА » Daimler Truck получи 226 млн. евро финансиране за камиони с горивни клетки 

Daimler Truck получи 226 млн. евро финансиране за камиони с горивни клетки 


19.11.2024
A A
kamioni.bg
Reading Time: 1 min read
Daimler Truck получи 226 млн. евро финансиране за камиони с горивни клетки 

Daimler Truck erhält von Bund und Ländern Förderung für Brennstoffzellen-Lkw. Übergabe des symbolischen Zuwendungsbescheids an Daimler Truck im Daimler Truck Test- und Entwicklungszentrum in Wörth am Rhein am 18. November 2024. V.l.n.r: Dr. Volker Wissing, Bundesminister für Digitales und Verkehr und Bundesminister der Justiz; Karin Rådström, CEO Daimler Truck AG; Daniela Schmitt, Staatsministerin und Ministerin für Wirtschaft, Verkehr, Landwirtschaft und Weinbau des Landes Rheinland-Pfalz; Dr. Andre Baumann, Staatssekretär im Ministerium für Umwelt, Klima und Energiewirtschaft des Landes Baden-Württemberg. Daimler Truck receives funding for fuel cell trucks from German federal and state governments. Handover of the notice of funding Daimler Truck at the Daimler Truck Test and Development Center in Wörth am Rhein on November 18th, 2024. From left to right: Dr. Volker Wissing, Federal Minister for Digital and Transport and Federal Minister of Justice; Karin Rådström, CEO Daimler Truck AG; Daniela Schmitt, State Secretary and Minister in the Ministry of Economy, Transport, Agriculture and Viticulture, State of Rhineland-Palatinate; Dr. Andre Baumann, State Secretary in the Ministry for the Environment, Climate and Energy Sector, State of Baden-Wuerttemberg.

Федералното министерство на дигиталните технологии и транспорта на Германия и федералните провинции Баден-Вюртемберг и Рейнланд-Пфалц одобриха финансиране на обща стойност 226 милиона евро за Daimler Truck за разработката, серийното производство и внедряването при клиенти на 100 камиона с горивни клетки.

Финансирането е част от Програмата за важни водородни проекти от всеобщ европейски интерес (IPCEI) на Европейския съюз. Камионите с горивни клетки ще бъдат произведени в завода на Mercedes-Benz във Вьорт и се очаква да влязат в експлоатация при различни клиенти от края на 2026 г.

Заявлението на Daimler бe задълбочено разглеждано и от Европейската комисия. Д-р Фолкер Висинг (федерален министър на цифровите технологии и транспорта и федерален министър на правосъдието), Даниела Шмит (държавен министър на икономиката, транспорта, земеделието и лозарството на провинция Рейнланд-Пфалц) и д-р Андре Бауман (щат секретар в Министерството на околната среда, климата и енергийния сектор на провинция Баден-Вюртемберг) участваха във връчването на известието за финансиране на Карин Родстрьом, Главен изпълнителен директор на Daimler Truck. Церемонията се състоя в Центъра за тестване и развитие на камиони на Daimler във Вьорт ам Рейн.

Карин Родстрьом, главен изпълнителен директор на Daimler Truck, заяви: „Одобрението на финансиране за разработването на лимитирана серия от 100 камиона с горивни клетки е важен тласък за използването на водород в автомобилния товарен транспорт. Следователно това финансиране е важен сигнал, не само за Daimler Truck, но и за цялата индустрия за автомобили за работа.“

Д-р Фолкер Висинг, федерален министър на дигиталните технологии и транспорта и федерален министър на правосъдието, добави: „Устойчивият транспорт с камиони, задвижвани с водород, вече е възможен. Daimler Truck е първият европейски производител, който произвежда сериен камион, използващ течен водород и по този начин дава важен импулс за комерсиалното използване на водородната технология в автомобилния товарен транспорт. Доволен съм, че моето министерство подкрепя проекта, заедно с Баден-Вюртемберг и Рейнланд-Пфалц, с общо 226 милиона евро. С внедряването на новите камиони с горивни клетки ние получаваме важна информация за бъдещия микс от задвижващи технологии, който ще позволи развитието на устойчив товарен транспорт.“

По пътя към декарбонизация на транспорта с камиони, задвижвани с водород, Daimler Truck подаде заявление за финансиране през 2021 г. за разработването на камиони с горивни клетки и за внедряването на лимитирани серии в транспорта на дълги разстояния. Сега Daimler Truck ще получи около две трети от общата допустима сума, предложена в заявлението за финансиране от IPCEI. Daimler Truck ще продължи сам да поема значителна част от общите инвестиции, необходими за разработването на камиони с горивни клетки.

Проектът за финансиране, създаден в рамките на програмата IPCEI на Европейския съюз, обхваща дейности, свързани, както с превозни средства, така и с производство. В допълнение към разработването и изграждането на превозните средства, финансирането ще се използва и за проучвания за осъществимост по отношение на веригата на стойност на водорода, както и за инвестиции в необходимите производствени съоръжения и процеси по пътя на подготовката за планирано серийно производство. Ключовите компоненти ще бъдат сглобени в различни производствени обекти в Германия и ще бъдат предоставени за окончателно асемблиране. Касел (електрически задвижващи оси) и Манхайм (с „Tech Tower“) са два от участващите заводи, докато горивните клетки се планира да идват от пилотното производство cellcentric в Еслинген и ще бъдат сглобявани в цялостна система в завода в Гагенау . Окончателното сглобяване на следващото поколение камиони с горивни клетки е предвидено да се извърши в завода на Mercedes-Benz във Вьорт, а се очаква камионите да влязат в експлоатация при различни клиенти от края на 2026 г. нататък.

Течният водород позволява пробег от над 1000 километра

В своята оценка на финансирането Европейската комисия установява на ранен етап, че няма сравнимо начинание с внедряването на течен водород в този проект, което е подчертано в обхвата на критериите на IPCEI. В течното си агрегатно състояние енергоносителят има значително по-висока енергийна плътност в сравнение с газообразния водород. Това означава, че може да се транспортира повече водород, което значително увеличава порбега и в крайна сметка позволява сравнима производителност с тази на конвенционален дизелов камион.

В допълнение, транспортните проблеми могат да бъдат значително редуцирани с използването на течен водород. Резервоарите за течен водород предлагат предимства в цената и теглото в сравнение със тези за сгъстения газообразен водород. По този начин използването на течен водород позволява по-висок полезен товар, наред с другите предимства. Това прави Mercedes-Benz GenH2 Truck точно толкова подходящ за гъвкав и взискателен автомобилен транспорт на дълги разстояния, колкото и конвенционалните дизелови камиони.

През септември 2023 г. Daimler Truck успешно демонстрира това, когато одобреният за пътуване по обществени пътища прототип на Mercedes-Benz GenH2 Truck завърши обиколката си #HydrogenRecordRun, изминавайки 1047 км с едно зареждане на резервоар с течен водород на борда. Камионите с горивни клетки, финансирани по IPCEI, са готови да влязат в клиентски операции с тази изпитана и тествана технология за течен водород.

Лимитираните серии са част от обширни тестове на камиони с горивни клетки

Необвързващата перспектива за финансиране, издадена през 2022 г., позволява на Daimler Truck да започне подготовка отрано. Оттогава са построени първите прототипи на камиона с горивни клетки, а в момента петима клиенти вече внедряват тези камиони в първоначални работни изпитания, трупайки опит с превозните средства с горивни клетки. Петте влекача с полуремаркета се използват в различни приложения за превоз на дълги разстояния по специфични маршрути в Германия и се зареждат с гориво на две бензиностанции с течен водород (sLH2 във Вьорт ам Рейн и една в района на Дуисбург. По този начин Daimler Truck и неговите партньорски компании създават пилотен проект, демонстриращ, че декарбонизираният транспорт с камиони, задвижвани с водород, вече е възможен.

 

Очаква се 100-те камиона с горивни клетки, финансирани от IPCEI, да бъдат доставени от края на 2026 г. нататък. Въпреки това, за да успее трансформацията към устойчив транспорт, през следващите години ще бъде необходимо да се осигури изграждането на международна инфраструктура за зареждане с гориво, както и достатъчно доставки на конкурентен по отношение на разходите зелен течен водород.

Daimler Truck преследва стратегия от две вериги превозни средства, задвижвани с водород и от батерии

Като един от най-големите производители на автомобили за работа в света, Daimler Truck се ангажира с Парижкото споразумение за защита на климата. Целта е до 2039 г. компанията да предлага само нови превозни средства, които са CO2 неутрални при шофиране на основни глобални пазари като Европа, САЩ, Япония. Електрическите камиони с батерии са идеалният избор за дистрибуторски транспорт, а в случая с Mercedes -Benz eActros 600, за превоз на дълги разстояния с редовно разгръщане по планируеми маршрути с подходящи разстояния и опции за зареждане.

Камионите с горивни клетки могат да бъдат по-добро решение, особено за много гъвкави и особено взискателни приложения при тежкотоварен транспорт и за превоз на дълги разстояния. Освен това, наличието на подходяща инфраструктура и достатъчно зелено електричество ще са от решаващо значение за успешния преход към CO2 неутрални технологии. В Daimler Truck са убедени, че бързото и рентабилно покриване на това търсене на енергия може да бъде постигнато само и паралелно с двете технологии.


Свързани

Лидер в роботиката откри производствена база в България

14.07.2025

Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

14.07.2025

DAF представя шасита за транспорт на автомобили

14.07.2025

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025

Тръмп „сурвака“ с нови мита 14 страни

10.07.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Лидер в роботиката откри производствена база в България

Лидер в роботиката откри производствена база в България

14.07.2025
Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

Ford Trucks стартира програма за обучение на шофьори в Европа

14.07.2025
DAF представя шасита за транспорт на автомобили

DAF представя шасита за транспорт на автомобили

14.07.2025
Ford Trucks с нова сервизна точка в България

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
Тръмп „сурвака“ с нови мита 14 страни

Тръмп „сурвака“ с нови мита 14 страни

10.07.2025
Нова платформа свързва българския бизнес с AI експерти

Нова платформа свързва българския бизнес с AI експерти

10.07.2025
В момента няма други публикации по темата.
Юнимастърс празнува 35 години устрем към иновации

Юнимастърс празнува 35 години устрем към иновации

24.06.2025
ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
Европейският транспорт оцелява с нови маршрути и повишена ефективност в икономическия спад

Европейският транспорт оцелява с нови маршрути и повишена ефективност в икономическия спад

26.06.2025
Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

24.06.2025
Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

Подготвят варианти за жп граничния преход при Лесово

19.06.2025
Промени в Закона за автомобилните превози ще хармонизират българското със законодателството на ЕС

Промени в Закона за автомобилните превози ще хармонизират българското със законодателството на ЕС

18.06.2025
затвори
затвори
  • Верига на доставките
  • Транспорт и спедиция
  • Складова логистика
  • Техника и технологии
  • Е-мобилити
  • Икономика/инвестиции
  • Анализи
  • Инфраструктура
  • Логистични центрове
  • Системи за управлен.
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • АБОНАМЕНТ
  • ЛОГИСТИЧНА КОНФ.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с logistika.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Складова логистика
  • Транспорт и спедиция
  • Техника и технологии
  • Верига на доставките
  • е-Списания
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Икономика и инвестиции
  • Логистични центрове
  • Системи за управление
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Инфраструктура
  • Е-мобилити
  • Камиони
  • Ванове
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Абонамент
  • Kamioni.bg
  • Bageri.bg
  • Вход

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT