Ако сте спедитор със собствени превозни средства или брокер на товари, тогава следната статия е точно за Вас.
CMR застраховката се разглежда от мнозина като необходимо зло, въпреки че всъщност следва да се приеме, като вид застраховка за подсигуряване на съществуването на Вашия бизнес. За това обаче е необходимо да познавате същността на собствените си условия.
От нашия опит сме установили, някои пропуски – тук на българския пазар с други доставчици и големи разлики спрямо офертата на LUTZ ASSEKURANZ.
Груба небрежност
Например, знаете ли дали настоящата Ви застраховка покрива груба небрежност на водача?
Пример: Шофьор паркира на място, различно от указаното, въпреки инструкциите, и там е извършена кражба.
Какво се случва например, ако шофьорът причини произшествие в нетрезво състояние и след това натовари стоки с висока стойност и те бъдат унищожени?
Често се случва застрахователите да не предоставят никакво покритие за груба небрежност или ако го направят, то само със строги сублимити или дори само до горна граница на отговорност от 8,33 SDR/kg.
Какво означава на практика този пример? Да предположим, че камионът превозва мобилни телефони или лаптопи – те са много леки, но имат висока стойност. Например лаптоп е на стойност 2 000 евро и тежи 2 кг – това означава, че ако не е застрахован чл. 29, ал. 2, т.е. грубата небрежност, ще възникне щета от 1 800 евро ЗА ЛАПТОП. Ако например са били натоварени 200 лаптопа, това е загуба от 360 000 евро, която превозвачът трябва да плати сам при липса на застрахователно покритие.
В застрахователната полица, препоръчана от LUTZ ASSEKRUANZ, грубата небрежност на обикновените служители, като например шофьора, също е застрахована до 1,2 милиона евро на претенция.
Такива претенции могат да застрашат съществуването на много компании, особено ако грубата небрежност не е покрита или ако в условията на застраховката има подлимит за ценни стоки!
Елемент на правна защита
Поне толкова важна, колкото удовлетворяването на основателни претенции за обезщетение, е защитата срещу неоснователни претенции за обезщетение, предявени към притежателя на полицата или застрахования (превозвача).
В ежедневната си практика се убеждаваме отново и отново колко неосведомени са много (особено местните) застрахователи по този въпрос.
Някои застрахователи просто не плащат нищо – дори разходите за защита, сякаш застраховката „Гражданска отговорност“ е имуществена застраховка – ако превозвачът не е отговорен, но е подведен под съдебна отговорност. Това, разбира се, е най-лошият вариант.
Други са договорили смешни подлимити в условията си (например 2 500 EUR за иск), които не са в състояние да покрият дори пълните разходи за представителство и съдебни разноски на първа инстанция в случай на съдебно производство срещу възложителя – в резултат на това превозвачът трябва да поеме сам допълнителни разходи. Особено в производства, които се разглеждат на втора или трета инстанция, обикновено в случай на продължителни производства (напр. юрисдикция в Италия) или в държави, в които адвокатските услуги са много скъпи (напр. Германия или Великобритания), лесно могат да възникнат разходи за представителство и съдебни разноски в размер на петцифрено число в евро; да не говорим за факта, че в случай на загуба (съдията не винаги постановява желаното/планираното решение), загубилият често трябва да поеме разходите за представителство на спечелилия.
Както се вижда, ако застрахователното покритие е слабо, само разходите за представителство могат да „убият“ превозвача.
Застрахователното покритие, предлагано от Lutz Assekuranz, покрива разходите за защита без ограничение; на клиентите на Lutz Assekuranz се предоставят най-опитните и най-добрите адвокати в областта на транспортното право. Ако е необходимо да се предприемат съдебни действия, всяка стъпка се обсъжда и координира подробно; това гарантира, че над 90% от всички случаи, които завършват в съда, могат да бъдат спечелени в полза на превозвача.
Собствен отдел за обработка на щети
Друг важен момент е основното обработване на иска. Забелязахме, че в България много транспортни компании са претоварени с обработката на искове (и като време, и катo опит) и са направо изоставени от своя застрахователен агент или застраховател, или прехвърлят много работа по обработката и документите, като отговорност върху застрахования, т.е. на превозвача – грешните решения могат да струват много пари, не всеки е запознат със сложната материя на транспортното право – за това има специалисти като Lutz Assekuranz.
Lutz Assekuranz проактивно се грижи за всички искове, обхванати от Вашата полица „от А до Я“ – т.е. от подаването на документите до окончателното застрахователно плащане. Това е съществена разлика спрямо обикновените брокери без специализация в транспорта, които редовно не могат да изпълняват повече от „функцията на пощальон“!
Нашето обещание включва:
-Ние се свързваме с всички участващи страни – т.е. ищци, собственици на стоки, експерти, свидетели, власти, застрахователи и т.н. – по този начин да се гарантира, че всички нужни документи/декларации, са предоставени на разположение в кратък срок и в цялост.
-Ако имаме нужда от документи от Вас и те не бъдат получени своевременно, ще Ви напомним!
-Ние Ви информираме за състоянието на случая и координираме важни стъпки заедно с Вас.
-Нашите служители, работещи в отдел обработка на щети, имат в по-голямата си част опит в спедицията и правото, поради което са идеално подготвени да оценяват коректно и в кратък срок сложните случаи.
-Клиентите на Lutz Assekuranz спестяват разходи за персонал, тъй като не се налага да наемат допълнителен персонал, чиито отговорност е да се справят с искове.
-Освен това не се изисква собствено Know-How в областта на CMR щети – CMR познанията се изграждат в процеса на работа при разглеждане на казусите автоматично, в случаите, когато желаете да участвате в кореспонденцията със замесените страни.
Lutz Assekuranz следва да бъде разглеждан като Ваш външен застрахователен отдел!
Ние ви предлагаме облечение в процеса на разглеждане на искове и по този начин помагаме да разполагате с повече време за концентрация върху основната Ви дейност, а именно организацията / изпълнението на транспорти.
Както вече споменахме, разликата с много други доставчици е, от една страна, поемането на всички съответни стъпки за уреждане на искове в случай на отговорност, но също толкова важно: защитата срещу неоснователни искове за щети, които са отправени срещу притежателя на полицата или застрахованите.
Понякога защитата срещу неоснователни искове изисква същите усилия – напр. в случай на заведено дело от възложителя на транспорта или в контекста на дело за плащане на навло в случай на неправомерно задържане – изплащане на навло – се защитават в съда, т.е. съдията издава решение, според което превозвачът всъщност не носи отговорност.
LUTZ ASSEKURANZ организира и финансира съдебните производства по тези случаи от средствата на застрахователната полица и поради нашия почти 50-годишен опит на международния пазар и с познаването на различни прецеденти в съответните държави, ние знаем къде има смисъл да заведете дело или предложите споразумения.
С тази допълнителна услуга нашите партньори наистина могат да спестят пари, тъй като опита ни в защитата е много важна част на CMR застраховката според нашето разбиране.
Вашият настоящ застраховател/брокер също ли предлага това?
Освен нашето CMR решение предлагаме и КАСКО и КАРГО, за да могат нашите клиенти да получат пълен пакет и да се чувстват сигурни.
Транспортното застраховане е чувствителна тема, която има много общо с доверието и партньорството. Вече сме го доказали успешно в различни страни и сега виждаме, че и България е отворена за от нас предлаганите решения.
Свържете се с нас и се убедете в нашата интензивна подкрепа и уникалния, единствен на пазара обхват на застраховка.
Bilyana Lazarova
Sales Manager BG
Lutz Assekuranz Versicherungsvermittlung Ges.m.b.H. – клон България
country: БЪЛГАРИЯ
Phone: +359 882 607 540
Email: bilyana.lazarova@lutz-assekuranz.eu
www.lutz-assekuranz.eu